Dober dan!
Jaz imam resne probleme s samopodobo. Ko npr. dobim zame slabo oceno, si rečem, da sem budala, da sem glupa, da ne znam razmišljat itd. Tudi ko se pogledam v ogledalo, se vidim kot grdo mozoljasto in debelo osebo. Nevem če to spada podsamopodobo, ampak res si želim, da bi imela modre oči, ker mi je modra zelo lepa barva (imam rjave) in si dostikrat rečem, da pač ne zaslužim dobrih stvari. Res mi je čudno, ker imam neko namišljeno osebo, ki mi govori samo dobre stvari o meni, me spodbuja na lep način, da popravim napake in močno želim, da bi se imela bolj rada in deluje optimistično. Del te osebe pa mi kdaj (ob slabih stvareh) govori samo slabe stvari o meni in spodbuja pesimizem. V procentih pesimistični del predstavlja 35%, optimistični pa 65 %. Občasno pa sem v mojih mislih egoist in si predstavljam, da ljudje okoli mene govorijo, kako sem dobra oseba itd. Mogoče je to le želja, morda egoizem - nevem.
Hvala vam za odgovor
grozna jaz
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da imaš probleme s samopodobo. Ko ti v šoli gre slabo, si o sebi pogosto misliš slabe stvari. Prav tako nisi zadovoljna s svojim videzom in bi nekatere stvari o sebi rada spremenila. Vseeno pa pri tebi prevladuje pozitivni notranji glas, ki te spodbuja.
Vsak ima včasih o sebi negativne misli, problem pa postane, ko na ta način razmišlja ves čas. Sama praviš, da se ta »negativni glas« pojavi predvsem, ko se ti zgodijo slabe stvari. Ko smo v zagati in se počutimo, kot da situacije ne bomo zmogli, se lahko ujamemo v eno od miselnih pasti. To so misli, ki so pretirane in niso usklajene z dejanskim dogajanjem okoli nas. Zaradi njih se lahko počutimo slabo, prav tako nas silijo k temu, da »vržemo puško v koruzo« oz. se umaknemo, kar lahko vodi v poslabšanje situacije. Več o miselnih pasteh in kako jih spreminjati si lahko prebereš v priročniku Kako naj si pomagam, da mi bo lažje (str. 16 - 25).
Omenila si, da bi rada spremenila svoj videz, svojo barvo oči ipd. Za obdobje najstništva je značilno, da nismo zadovoljni s svojim videzom – zaradi hormonskih sprememb se naše telo spreminja, postajamo vse bolj obremenjeni s tem, kako nas vidijo drugi, želimo pritegniti vrstnike nasprotnega spola ipd. Obstaja velika verjetnost, da se tudi tvoji vrstniki, sošolci in prijatelji soočajo s podobnimi težavami. Dosti mladostnikov je v stiski, ker se primerjajo s posamezniki, ki jih vidijo na Instagramu – sama verjetno že veš, da je velika večina teh slik umetno popravljena oz. preoblikovana s filtri, ki posameznika skoraj popolnoma spremenijo in naredijo privlačnejšega.
Praviš, da bi raje imela modre oči, kot rjave. Velik delež posameznic, ki so se v zgodovino zapisale kot najlepše ženske na svetu, ima rjave oči (npr. Audrey Hepburn, Sophia Loren, Brigitte Bardot). Modre oči tako zagotovo niso odločilen dejavnik, ki nekoga naredi lepega ali ne.
To, da si včasih zamišljaš, kako drugi o tebi govorijo lepe stvari, ne pomeni, da si egoistična. Vsak bi si želel, da bi ga drugi ljudje kdaj pohvalili in popolnoma razumljivo in prav je, da si to želiš tudi sama.
Upam, da ti moj odgovor kakorkoli pomaga in ti želim karseda lepo preživeto poletje.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije