Pozdravljeni
Imam tak čuden problem in sicer je to da z nekim razlogom se pač ne ujamem z skoraj nikomur. Imam 2 prijateljici sta katerima se družim v šoli in mi je zelo prijetno biti v družbi z njima amoak Imam vedno občutek da kaj čudno rečem in da se čudno obnašam. To je težko opisati ampak se bom potrudila da bo čim bolj razumljivo. Ucasih ko kaj recem pa prej vedno v možganih premislim če je bo to ostalim sploh zanimivo in ko se odločim da bo ugotovim da je čudno in da ubistvu vsem useen da sem to rekla čeprav oni sigurno sploh ne razmišljajo tako podrobno o tem kot jaz ampak me se useeno moti. Hkrati pa kot sem že omenila imam dve prijateljici ampak pač res nevem ali se z njima ujamem ali ne ker sta mi ucasih zelo uredu ucasih pa ne in nevem a je kaj narobe z mano ker ubistvu gledam na vse ljudi tako in vedno med pogovori poskušam ugotavljati kaj si zares mislijo o meni in če jih vprašam je vedno isti odgovor kot neprimeren da sem super in da sem dobra prijateljica ampak ne vem če je to res ker kot sem rekla očitno "čudno" govorim ubistvu se sama ne vem in opazila sem da imam tudi zelo ekspresivne obraz in veliko maham z rokami kar me tudi moti in to noben drug ne dela in nevem jaz se imam pač za malo čudno. In vem da bi morala imeti svoje prijatelje rada in to ampak me vsakič nekaj moti kot neprimeren kakšna njihova razmišljanja ali pa če kaj rečejo in vem da seveda je skoraj no mogoče da me nič nebi motilo o eni osebi ampak res nevem ali pašem k temi ljudmi ali ne. (oproščam se če je to kar pišem ne razumljivo ampak prosim razumite da še sama ne vem točno kaj je narobe samo vem da nekaj je) vedno ko se končam pogovarjati z nekom razmišljam kako je pogovor sel I potem sam užaljena ker ugotovim da sem spet bila nekako cudna. Ena izmed teh prijateljic mi je zelo blizu ampak sva se nekaj časa nazaj družili in imam občutek da je nekaj bilo drugače in da ob njej govorim stvari ki je ubistvu sploh ne zanimajo amoak ne vem ali je to samo v moji glavi ali ne. Uglavenem zanima me če kaj veste kaj je narobe z mano ali če sploh je kaj narobe z mano in kako naj popravil da nebom bila več tako "awkward".
Mi
Mina_4
Hey!
Jaz imam čisto isto težavo. Verjemi, da s tabo ni nič narobe. Samo dan danes ne najdemo vsi prave družbe. V bistvu zvestih prijateljev, če lahko tako temu rečem. V osnovni šoli sem imela vedno polno prijateljev, zdaj v srednji pa ugotavljam, da ne. Vsi se še iščemo in s tem ni nič narobe. Razumem pa da si želiš prijateljski krog malo povečati. Pa tudi jaz imam občutek, da z nekaterimi se oddaljujem in da pogovori niso več isti. Če ti to veliko pomeni, lahko še probaš ali mogoče poizveš vsaj eno stvar, ki jo ta oseba obožuje in potem o tem govoriš. Če bo zainteresirana pa se bo pogovor še nadaljeval. Ne boj se, bodi samozavestna in verjamem da ti bo uspelo. Pa še nekaj nisi čudna ali karkoli! :)
Če pa rabiš pogovor pa sem tu..
he
hej_
Hvala Mina_4 za ta odgovor zelo mi je pomagal in vesela sem da nisem edina:)
Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Iz tvojega sporočila je razvidno, da veliko razmišljaš o sebi in svojih dejanjih, kar te spravlja v stisko. Zdi se, da si zelo zavedaš sebe v odnosu do drugih. To je dragocena lastnost, saj nam pomaga pri osebni rasti, če smo pripravljeni na učenje. Včasih pa nas lahko pretirana analiza vsake situacije ovira, še posebej, kadar postanemo do sebe prestrogi.
Verjamem, da že imaš veliko uvida vase. V situacijah, kjer se počutiš »čudno«, kot da ne pripadaš ali da se ne vedeš tako, kot bi si želela, to opaziš in razumeš tudi razloge za to. Povabim te, da se v takšnih trenutkih poskusiš postaviti v vlogo zunanjega opazovalca in se vprašaš, ali bi tudi drugi opazili to, kar opaziš ti. Verjetno se je že zgodilo, da se je katera od tvojih prijateljic počutila nelagodno ali preveč razmišljala o tem, kaj je rekla ali naredila – pa tega nisi niti opazila ali pa si na to hitro pozabila. Kadar sebe preveč analiziramo, težko ostanemo sproščeni v družbi. Povsem normalno je, da največ pozornosti namenjamo sebi – saj smo ves čas s seboj.
Omenjaš tudi svoje lastnosti, ki ti niso najbolj všeč, kot so izraznost in geste z rokami. Poskusi te lastnosti sprejeti ter razmisliti, kdaj so lahko dobre in dobrodošle. Poišči tudi druge lastnosti, ki so ti na sebi všeč. To si lahko zapišeš v obliki seznama, da se k njemu vrneš, ko se počutiš slabo glede sebe, ali pa najdeš drug način, ki ti ustreza. V pomoč je lahko tudi, da prijatelje povprašaš, zakaj si dobra prijateljica in kaj cenijo pri tebi. Tudi to je lahko vaja sprejemanja same sebe in komplimentov od drugih.
Odraščanje je pogosto obdobje, ko imamo občutek, da »ne spadamo«. To pa lahko presežemo tako, da spoznavamo nove ljudi, raziskujemo, kaj nam je blizu in kaj ne, v kateri družbi se dobro počutimo, kaj nas zanima in kaj nam daje občutek varnosti. To so pomembni koraki na poti k temu, da bomo nekoč začutili pripadnost. Vsak od nas je drugačen – in prav te razlike nas bogatijo. Pričakovanje, da se bomo z nekom popolnoma ujeli, ni realno in lahko škodi našim odnosom, če vztrajamo, da morajo biti drugi povsem enaki nam ali obratno. Zavedanje razlik in njihovo sprejemanje pa lahko odnose poglobi in obogati.
Nekaj vsebin na temo, ki si jo odprla, najdeš tudi na našem portalu v rubriki o samopodobi.
Toplo te pozdravljam,
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)