Zdravo sem Jan, imam zelo čuden fetiš. Imam fetiš na farting oz. Natančneje obočujem ko ženska nad mano prdi jaz si ga pa ob tem drkam. IN me nč na sveti ne zrajca bolj kod to. Svojemu dekletu sem predlagal to pa je rekla da sem nor in ogaben. In tud js k pridem vn iz tega potrebnega stanja se ravn tk zavedam in vem oa mi ni pol vec nevem kk prijetno a tist moment tk noro pase oa pojma nimam zakaj.
lp.
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Sprašuješ o svojem fetišu, neznansko ti je všeč in te spolno vznemirja, če ženska nad tabo prdi, ti pa se medtem samozadovoljuješ. Takšno nagnjenje ni tako redko, kot bi si kdo mislil, določene posebnosti se pojavljajo tudi pri drugih čutilih, ne samo pri vohu. Zagotovo te bo zanimal bolj podroben odgovor oziroma pojasnilo.
Človek ima pet čutil - vid, sluh, tip, okus, voh - in pri vsakem od teh čutil smo ljudje zelo različni: nekaj, kar je nekomu všeč, mu ugaja, drugemu ni všeč ali ga celo odvrača. Pri vsakem čutilu lahko sam najdeš vrsto primerov različnih nagnjenj med ljudmi:
- na področju vida (npr. nekomu so všeč neke barve, drugega pa enake barve odbijajo),
- na področju sluha (npr. neki zvoki, ki so nekomu všeč, gredo pri drugem »skozi kosti«),
- na področju tipa (npr. tipanje neke površine je nekomu všeč, drugega pa »pretrese do kosti«),
- na področju okusa (npr. neki okus, ki je nekomu všeč, ga drugi sploh ne prenese),
- na področju voha (npr. neka dišava, parfum, je nekomu všeč, druge pa odbija).
Pri vsakem čutilu pa lahko najdemo primere, ki so še bolj drugačni oziroma pri katerih so različnosti oziroma nagnjenja med ljudmi bolj ekstremna. Glede bolj »čudnega« okusa se spomnim najstnice, ki je zelo rada imela vonj in okus ušesnega masla: z mezinci si je vrtala v ušesa, da se je nanje prijelo ušesno maslo in jih nato ovohavala ter dala v usta in lizala. Nekateri otroci radi jedo surovo testo, omet in druge nenavadne snovi. Grizenje nohtov je sicer zelo pogosto in to ne samo pri najstnikih, precej razširjena pa je tudi razvada vrtanja in čiščenja nosnih votlin s prsti in nošenja te snovi v usta. Ali pa primer s področja voha in okusa, pa tudi vida: nekateri obožujejo smrdljive sire z zelo »čudnim« okusom in tudi na pogled odbijajoče, drugim pa so takšni siri odvratni. Tudi pitje lastnega urina ni tako nemogoče, kot bi si človek lahko mislil: nekateri to celo priporočajo, češ da je zdravilno, in to tudi sami počno. Nekaterim je všeč vonj lastnih iztrebkov. Nekateri vonjajo določena čistila in se s tem omamljajo.
Celo vrsto primerov bi še lahko našteval, ki pa so v širokem razponu normale. Pomembno je, da takšna nagnjenja in navade oz. razvade ne škodijo zdravju, pomembno pa je tudi, da s tem ni zasvojen oz. da ne postane od tega odvisen. Pomembno je tudi, da se človek tega zaveda in da se je sposoben distancirati, kot si se ti s svojim pismom.
Naj še dodam, da je v spolnosti dovoljeno vse, kar je partnerjema všeč, da se s tem oba strinjata, da je torej dogajanje sporazumno, seveda pod pogojem, da ne gre za karkoli škodljivega za zdravje in da ne pride do poškodb.
Brane But, univ. dipl. psiholog