Zdravo,
sploh nevem kje naj zacnem. Imam cuden karakter. Sem sramezljiv, introvertiran, awkward… Velikokrat ko se pogovarjam s prijatelji pride do tocke tisine, ogromnokrat se znajdem v situaciji ko enostavno nevem kaj reci, in sem tiho, ali zacnem nekaj mencati/jeclati… verjamem da osebi ki se z mano pogovarja ni fajn, saj se velikrat znajdejo v situaciji ko se pogovarjajo same s sabo, ker pac vem kaj odgovoriti in sem tiho… sem bil nekaj casa zelo osamljen, sedaj pa je boljse. Sem si nasel druzbo. Ampak problem je da druzbo ze dobim, nekako sem se naucil pristopiti do ljudi, in vem nekaj zacetnih vprasanj da lahko zacnem pogovor. Problem imam potem, ko se mal poznas, ko ni vec teh zacetnih vprasanj ki so predvidljiva. Potem ko se znajdem v nekem pogovoru ki ni predvidljiv velikokrat otrpnem… posledicno se ne pocutim dobro. Vedno se pocutim kot da sem neko tretje kolo. Nekako ze dobim prijatelje ampak to je to. Ne dobim zelo dobrih prijateljev, ki bi z mano hoteli prezivljat cas, ampak sem samo nekdo ki obstaja, ki je velikokrat pozabljen, clovek za katerega je vseeno ali je zraven ali ne… in ta obcutek me zelo boli. Ko te prijatelji ne povabijo zraven in ko cutis da ni razlike ali obstajas ali ne. Tudi sedaj so te moji prijatelji na pihaci, jaz pa sem doma in gledam storije kako se imajo fajn… kar me se boli je to, da vidim koliko to vpliva na vsa podrocja. Sem drugace precej pameten, vedno mi je sla sola zelo dobro, ampak kaj mi koristi, ko bo sluzbo dobil tisti ki ima boljse govorne vescine. Enako je za zveze, se nikoli nisem imel punce, ker sem tako awkward…. In bolj in bolj tonem v to in se slabo pocutim da sem tak. Kaj lahko naredim?
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen.
Hvala, da si se obrnil na nas in nam zaupal svojo stisko.
Introvertiranost je lahko v naši družbi, ki je izjemno ekstravertirano naravnana oz. zelo ceni ljudi, ki so odprti in komunikativni, zaznana kot osebnostna lastnost človeka, ki je manj zaželena, včasih celo kritizirana. Vseeno menim, da ne bi smelo biti tako. Nekdo, ki je introvertiran, je sicer res manj zgovoren, je pa hkrati tudi manj odvisen od drugih ljudi (ne rabi biti toliko v njihovi družbi, dobro mu je tudi, ko je sam), manj odvisen od dražljajev iz okolja in je bolj razmišljujoč, hkrati pa ne 'blekne' vse na prvo žogo, ampak razmisli in se potem spusti v pogovor. Mislim, da je ta tvoja lastnost zelo kvalitetna, vendar si jo morda v okolici, ki povzdiguje priljubljenost, glasnost, zanimivost, aktivnost, začel dojemati kot manj kvalitetno, si jo morda začel celo malo prezirati. Slišim te, ko govoriš o tem, da se nimaš o čem pogovarjati, ampak a je možno, da je to zato, ker imaš kritizirajoč samogovor, kjer zelo pogosto razmišljaš o tem, kaj reči, kako izpadeš, kaj si mislijo drugi o tebi? Če postanemo preveč fokusirani na to, kako bomo izpadli in kaj bomo rekli, potem smo manj prisotni v pogovoru samem, preveč se osredotočamo nase in premalo na druge. Premlevamo svoje negativne misli in se fokusiramo na svoje neprijetne občutke, manj pa razmišljamo o vsebini pogovora. Omenil si namreč, da si pameten, poleg tega si verjetno kot introvertirana oseba tudi razmišljujoč. To lahko pomeni, da imaš svoje mnenje in da ga lahko v pogovoru tudi kadarkoli deliš. Ker pa te skrbi, kak si in kaj si bodo mislili drugi, v sebi nekako zamrzneš in se ne moreš osredotočati na to, kaj bi lahko povedal, če bi bil popolnoma sproščen in bi razmišljal samo o temi pogovora. Tvoje misli o sebi in o tem, da verjameš, da si awkward, ti onemogočajo, da bi bil sproščen in da bi tvoj miselni tok o vsebini pogovora normalno tekel.
Se ti kdaj zgodi, da se lahko s kom (recimo doma) čisto ok pogovarjaš, brez teh misli, da si awkward? A imaš v svojem življenju kakšno osebo, kjer si ti lahko ti in se lahko pogovarjata, brez da bi te skrbelo, da si čuden, nezanimiv in brez tem za pogovor? Če imaš, potem to verjetno pomeni, da je takrat tvoj miselni samogovor izklopljen in se lahko osebi posvetiš, se z njo pogovarjaš, brez da si obremenjen s tem, kaj si ta oseba misli o tebi.
Mi lahko napišeš malo več o tem, ali imaš kakšne hobije, se udeležuješ kakšnih kulturnih ali drugačnih prireditev? Ali morda študiraš, delaš? Zanima me namreč, s čim se ukvarjaš, kako si zapolniš prosti čas? Če smo namreč kar se da aktivno vključeni v družbo na način, da gremo na dogodke, ki nas zanimajo, če počnemo stvari, ki so nam všeč, če recimo beremo ali se kako drugače izobražujemo, potem lahko imamo veliko tem za pogovor. Če pa preveč verjamemo, da ne zmoremo, da smo čudni in nezanimivi, potem nas lahko to ohromi, in tako res ne najdemo nekih tem, saj se obremenjujemo s svojo notranjostjo in počutjem, namesto s samim pogovorom.
Kaj meniš o vsem tem? A bi poskusil? Če se ti bo zdelo, da ti kljub temu ne gre najbolje, pa ti lahko pošljemo tudi kakšne druge vire pomoči (npr. obisk psihologa, če bi bil pripravljen iti).
Želim ti vse dobro.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije