Zdi se mi, da je "zakonski tip" človeka zelo odvisen od kulture, vere, kje živiš, normativov, družbe nasplošno... v Evropi imamo največ krščanstva in vrednot, ki izhajajo iz tega, in posledično je življenje ljudi podobno temu, kar zagovarja cerkev. Torej, da se čovek poroči, oz. živi skupaj z enim partnerjem do konca življenja. V muslimanstvu pa ima mož toliko žen, kolikor jih lahko preživlja. Tudi v nekaterih afriških in nekaterih srednjeameriških državah je podobno, moški ima lahko več žen in ženske imajo lahko več mož. V sodobnejšem svetu, npr. kjer je vidnost lgbt in pravice lgbt oseb večja, so zveze malo bolj odprte do raznolikosti... Torej vse je nekako odvisno od okolja, kjer živimo.
Če pogledam živali, so nekatere vrste, kjer sta si samec in samica zvesta do konca življenja in nekatere vrste, kjer imajo samci in samice druge ženitvene partnerje vsako sezono. Torej imamo tudi v naravi drugačne partnerske preference.
Zanima me, če gledamo človeka kot neko živalsko vrsto in da ne bi obstajali okvirji, normativi, kulture, vere, vrednote, pravila... kakšen bi bil nagon človeka takrat? Ali bi človek imel več partnerjev ali samo enega in zakaj si te stvari krojimo in človeka vzgajamo v nasprotju z njegovo naravo?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Dragi Fant!
Pravilno ugotavljaš, da obstajajo zelo različne življenjske skupnosti moških in žensk v današnjem svetu, govoriš predvsem o monogamiji in poligamiji, lahko bi pa govorila tudi o odprtih zakonskih zvezah, o življenjskih skupnostih oseb istega spola, o komunah in še o mnogih drugih. Navajaš tudi različne vzroke tej raznolikosti, ob tem pa tudi opozarjaš na raznolikost zvez v živalskem svetu. Pravilno pa tudi ugotavljaš, da je dandanes v svetu prevladujoča monogamija.
Ob tem pa sprašuješ, kako bi vse to bilo pri človeku kot živalski vrsti, če v zgodovini ne bi bilo vseh teh vzrokov in okoliščin, ki so vplivale na oblikovanje partnerskih zvez, kot jih poznamo danes. V takšnem primeru bi bil način življenja najverjetneje še najbolj podoben temu pojavu pri človeku podobnih opicah, kjer lahko spolne povezave še najbolje opišemo kot promiskuitetne. Gre za spolne odnose s pogosto menjajočimi se spolnimi partnerji.
Evolucija je dala prednost monogamnim skupnostim, moški ni zapuščal ženske in ji je potem, ko jo je oplodil, pomagal pri skrbi za otroke. Ti so najbolj nebogljeni v živalskem kraljestvu in potrebujejo dolgo časa, da se naučijo živeti sami. Naravna selekcija je dala prednost čustveno povezanim skupnostim in vsaj začasno trdnim odnosom. Po najnovejših študijah se je monogamna skupnost ustalila v neolitiku z razvojem kmetijstva in stalno naselitvijo. Monogamija je prevladujoča družinska struktura v večini kultur naše vrste, a ni edina, kot tudi sam pravilno ugotavljaš.
Na koncu pa sprašuješ, zakaj si te stvari krojimo in človeka vzgajamo v nasprotju z njegovo naravo. Odgovor je pravzaprav enostaven. Da je človečnjak postal homo sapiens, je vsekakor moral socializirati tudi zadovoljevanje nagonov.
Brane But, univ. dipl. psiholog