Dober dan.
Imam težavo in sem se odločila obrniti na vas, ker sem čisto obupana in ne vidim izhoda. Ogromnokrat sem žalostna in vedno, ko me nekdo vpraša kako sem povem žalostno, slabo, depresivno. Pogostokrat so moji razlogi za to moje želje in sanje, ki se mi ne uresničijo in vem, da to tako ne gre, da bi bila zaradi želj žalostna in depresivna. Za moje sanje ( da bi dobila psa) sem se toliko sprejokala, da se še sploh čudim kako nisem porabila vseh solz. Vendo si govorim, da ne smem obupati ampak mislim, da je vse zaman. Včasih sem želela narediti samomor, ker sem si psa tako želela saj si se še ga zdaj želim. Starši mi ga ne pustijo, ker živimo v stanovanju in ker starša mislita, da pač pes ni ok. Zaradi šole sem tudi dostikrat čisto na dnu, ker učitelji zelo pritiskajo na nas včasih si mislim joj jutri pišemo test in tega nočem dočakati in imam samomorilne misli. Soraj vsak dan se neznosno slabo počutim ( gre mi na bruhanje, slabo mi je, boli me glava...) včasih si tudi mislim, ko si mrtev ne čutiš bolečine, slabosti... a z tem tudi veselja in solz sreče ne, ki meni redkokdaj pride na pot. Vedno sem nerazpoložena in ko me starši vprašajo zakaj sem taka povem, da zato ker si želim psa. Želim si ga že vrsto let in po eni strani želim obupati po drugi pa ne, ker vseeno imam upanje kljub temu, da mi starši govorijo, da ga ne bom smela imeti, ker mi odločata o vsem. Mama mi izbira oblačila v trgovini, o tem z kom se bom družila, skoraj me je prepričala v katero srednjo šolo moram po njenih pogojih. Skrbi me tudi, da ne bom morala priti v srednjo šolo v katero hočem (zdravstvena)da bo prevel vpisanih, od ogromno ljudi sem tudi slišala, da iz srednje šole nemoreš naprej v medicinsko fakulteto brez gimnazije in skrbi me, da mi nikoli ne bo nič uspelo v tem življenju.
Ne vem več kaj naj hvala vam!
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in si tako iskreno delila svojo stisko.
Pišeš, da si obupana, žalostna, brez prave energije in da imaš težave pri delovanju preko dneva, zaradi česar si že razmišljala o samomoru. Doživljaš stisko doma, saj ti starša ne dovolita samostojnosti pri odločanju, velik pritisk pa tudi v šoli, ki od tebe zahteva veliko. Verjamem, da si resnično želiš neke pozitivne dejavnosti v svojem življenju, da bi se rada sama odločala o določenih stvareh v življenju, bila razumljena in sprejeta. Predstavljam si, da ti je neprijetno in da si želiš spremembe v svojem življenju. Zato sem zelo vesela, da si zbrala pogum in se obrnila na svetovalnico. To je pravzaprav že prvi korak v smeri iskanja rešitev. Pomembno se mi zdi, da si o tem spregovorila in spodbujam te, da se še naprej trudiš in vztrajaš - pri iskanju pomoči zase in nasploh, saj si vredna življenja.
Glede na tvoj zapis te resnično spodbujam, da si čimprej najdeš pomoč - strokovnjaka, ki te bo pripravljen razumeti, sprejeti takšno kot si in ti pomagati pri iskanju strategij za spoprijemanje s stiskami, ki jih opisuješ. Za začetek se lahko obrneš kar na svojega osebnega zdravnika, ki ti lahko izda napotnico za psihologa oz. kliničnega psihologa v tvoji okolici. Če bi se v tem času pojavile samomorilne misli in bi si želela škodovati, te prosim, da se obrneš na kakšen telefon v stisku (npr. TOM telefon, Samarijan, Sopotnik itd.). Več virov pomoči najdeš tukaj.
Verjamem, da se večkrat počutiš preslišano in jezno. Da si želiš več samostojnosti pri odločanju. Da te življenje zasipa z različnimi izzivi in se počutiš nemočno. Hkrati pa sem vesela, da poročaš o upanju. V trenutkih, ko ti bo težko, se lahko tako skušaš v še večji meri osredotočiti na to upanje. Takrat lahko razmisliš o tem, kaj pa je v tvojem življenju takšnega, kar ti daje upanje; kaj so tiste stvari, ki te razveselijo; kaj vse si v življenju še želiš doživeti in videti. Predvsem pa, da si vredna življenja.
V kolikor bi pri iskanju pomoči potrebovala našo podporo in dodatne smernice, nam lahko vedno pišeš. Prav tako smo ti na voljo, da se na nas obrneš v trenutkih, ko se boš znašla v stiski.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije