Velikokrat imam občutek, da so moji cilji in vrednote zasnovani tako da zadovoljim druge. Kako ugotoviti kaj je tisto kar je res pomembno meni, kaj si želim v življenju...?
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Pišeš z vprašanjem, kako ugotoviti, kaj ti je v življenju resnično pomembno, saj si mnenja, da so tvoji cilji oblikovani tako, da v obzir v večji meri jemljejo potrebe drugih kot tvoje lastne. Predstavljam si, da si zaradi tega v precejšnji stiski.
Iskanje smisla v našem življenju je ena izmed dlje trajajočih in težje dosegljivih ciljev. Redki so tisti posamezniki, ki brez težav to ugotovijo, zato ne skrbi, še zdaleč nisi edini, ki se sooča s tem izzivom. Nekateri potrebujejo celo življenje, nekateri nekaj let, nekaj mesecev, za vsakega je ta proces različen.
Sprašuješ, kako iz zadovoljevanja drugih preideš na to, da začneš dajati prednost sebi in svojim ciljem. Najboljši način je, da se začneš spraševati o tem, kaj je tebi pomembno, tudi takrat ko si v družbi ali med izvajanjem aktivnosti.
Ob katerih aktivnostih zares uživaš?
Ali ta aktivnost doprinese k temu, kdo želiš biti in kaj želiš početi v življenju?
Kaj rad počneš, ko si sam?
Kaj ti prinaša veselje in ugodje, da sploh ne pomisliš ob tem na druge?
Si pri svojem delu resnično zadovoljen, vidiš v njem vrednost?
Si obdan z ljudmi, ki te pri tvoji viziji podpirajo?
Naj te ne bo strah reči drugim ne, če ti to predstavlja neko obveznost in ne užitka ali koristi za tvoje dobro počutje. Zaradi tega ne boš “egoist” ali “sebičnež”, to le pomeni, da končno daješ sebe, svoje potrebe in svoje cilje na prvo mesto.
Če bi potreboval še kakšno drugo podporo, sem ti na voljo in ti z veseljem odgovorim.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)