zanima me kakšna je starostna omejitev za center za duševno zdravje otrok in mladostnikov? Je to samo do 18 leta? Prosim če lahko še danes odgovorite, res je nujna situacija!! Prosim vas res
Uredništvo
Domen Kralj

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
starostna omejitev za vstop v Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov je do 18. leta. Vendar bi želel izpostaviti, da seveda naredijo tudi izjeme. Na podlagi težav, ki jih ima mladostnik (tudi nad 18. let) strokovnjaki v centru presodijo, ali je primeren za obravnavo v njihovem centru, ali pa je morda že bolj primeren za obravnavo v centru za duševno zdravje odraslih. Najlažje boš prišla do informacije, če boš poklicala v center za duševno zdravje otrok in mladostnikov ter povedala za kakšno situacijo gre. Oglasila se ti bo triažna služba, ki te bo povprašala o težavah in ti ustrezno svetovala, kako naprej.
Upam, da sem ti uspel odgovoriti na tvoje vprašanje. Če te bo še kaj zanimalo, pa smo ti z veseljem na voljo.
Lepo te pozdravljam,
Domen Kralj, mag. psihologije
la
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Lepo te pozdravljam,
Domen Kralj, mag. psihologije
velja hvala.. sem klicala za odrasle v domžale in sem prašala za psihoterapijo, če se lahk prjavm in so rekl da tega nimajo?!! Me zanima kaj se potem tam lahko dela?? Kakšne skupinske terapija pa imajo?? V celju sem vidla da imajo tut psihoterapijo samo to mi je predeleč
Uredništvo
Domen Kralj
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
običajno je postopek tak, da na podlagi duševnih težav in stisk, ki jih oseba pove v prvem telefonskem pogovoru strokovnjaki v centru presodijo, kakšno obliko pomoči oseba potrebuje. V centru na podlagi resnosti težav naredijo diagnostiko, opravijo razgovor z osebo v stiski in skupaj z njo naredijo načrt obravnave. V primeru težjih duševnih stisk lahko oseba večkrat pride v terapijo (kliničnemu) psihologu. Praviš, da si povprašala v centru glede psihoterapije. Si morda tudi povedala o stiski, ki jo doživljaš? Da bi nekdo kar tako prišel na psihoterapijo brez, da omeni svoje težave, je težko, saj je za psihoterapijo izjemno dolga čakalna doba (lahko se čaka tudi več kot leto dni), velikokrat pa v centrih zahtevajo tudi kakšno napotnico zdravnika. Podobno je tudi v drugih centrih po Sloveniji (tudi v Celju).
Predlagam ti, da poskušaš o svoji stiski (ali če morda samo želiš delati na sebi) spregovoriti z osebnim zdravnikom. Ta ti lahko napiše napotnico za kliničnega psihologa (ti izvajajo psihoterapijo). Če boš še enkrat poskusila poklicati v center, pa poskušaj spregovoriti (v primeru, da še nisi) o stiski in razlogu, da potrebuješ psihoterapijo.
Glede na to, da si že polnoletna, pa bi te spomnil še na brezplačne psihološke svetovalnice Posvet, ki delujejo po celi Sloveniji in nudijo strokovno psihološko svetovanje osebam v stiski. Na Posvetu ti lahko tudi bolje pomagajo priti do psihoterapevta na podlagi tvoje stiske. Lokacije svetovalnic in več informacij najdeš na: http://www.posvet.org/
Lepo te pozdravljam.
Domen Kralj, mag. psihologije