Prijateljica si želi vsak teden z menoj ven, se družiti. Ne zaveda pa se da imam tudi druge prijatelje, s katerimi bi rada šla ven oziroma da bi si kdaj želela tudi čas zase. Kaj storiti v takem primeru, ko nimam časa potem za druge prijatelje (zaradi nje), saj ona že v naprej planira kdaj se bova naslednjič dobile?
• An
Anonimno
Spoštovana,
razumem, kako težko je včasih najti ravnotežje med različnimi skupinami prijateljev in vsemi obveznostmi. Tvoj izziv s prijateljico me nekoliko spominja na situacijo, ko se lastnik odpove dopustu na morju, ker ima doma hišnega ljubljenčka. Meni, da med tem časom nihče ne more poskrbeti zanj, s seboj ga pa ne želi vzeti. In to ponavlja leto za letom.
Mislim, da je ključnega pomena razmisliti o tem kaj ti predstavlja vajin odnos. Ali se v tem odnosu morda počutiš potisnjeno v kot in prijateljici ne znaš reči ne kadar predlaga datum naslednjega druženja? Ali si že poskusila to prijateljico vključiti v družbo s katero si tudi želiš preživljati čas? Ali morda vztrajaš v tem odnosu samo zato, ker meniš, da bo »delala dramo«, če jo zavrneš? Ko boš ugotovila resnico, jo boš morala le še ustrezno skomunicirati prijateljici. Bistveno je, da si iskrena tako do sebe kot do nje. Pogovorita se o teh stvareh in skušajta najti rešitev, ki bo zadovoljila obe. Če je sposobna zdravega odnosa, bo to brez težav razumela, vajin odnos pa se bo poglobil. V nasprotnem primeru se bo ohladil, kar je tudi prav.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Praviš, da se želi tvoja prijateljica ves čas družiti s tabo in se ne zaveda, da imaš poleg nje tudi druge prijatelje, s katerimi prav tako rada preživljaš svoj prosti čas. Hkrati bi si želela včasih imeti tudi čas le zase in ustvarila lastne plane z drugimi prijatelji, za katere do sedaj še nisi imela priložnosti.
Verjetno ti ni lahko in občutiš stisko ob tem, ko moraš zavrniti druženje z drugimi prijatelji zato, da lahko čas preživiš s prijateljico, ki je že sama vnaprej naredila plane. Pomembno je, da se zavedaš, da je popolnoma normalno, da ti v tej situaciji ni prijetno, saj si vsi želimo preživeti čim več časa z vsemi prijatelji in ne prizadeti čustev drugih. Kljub temu pa je pomembno, da ne potlačiš svojih želj po druženju z drugimi zaradi skrbi za tvojo prijateljico. Temelj dobrih prijateljstev je predvsem odprta in odkrita komunikacija. Bistvenega pomena je, da se lahko s svojimi prijatelji pogovorimo in iskreno izrazimo, kako se počutimo, brez obtoževanja. Prav tako je dobro, da se vedno upoštevajo mnenja in želje vseh v prijateljskem krogu ter se skuša najti rešitev, ki čim bolje ustreza vsem. Pri oblikovanju rešitev je prisotno tudi medosebno prilagajanje, vendar lahko pride do težav, kadar je prilagajanje le enostransko oziroma kadar se le eden izmed prijateljev podreja ostalim.
Lepo je, da želiš ugoditi svoji prijateljici in ne prizadeti njenih čustev, vendar je pomembno, da se znaš postaviti tudi zase ter upoštevati lastne želje in interese. Predlagam ti, da se s prijateljico odkrito pogovoriš in ji sprva zagotoviš, da z veseljem preživljaš čas z njo, vendar potrebuješ čas tudi zase ter da bi ga včasih rada namenila tudi drugim prijateljem. To ne pomeni, da jo imaš kaj manj rada oziroma da nista več prijateljice, ampak da imaš tako kot njo rada tudi druge prijatelje, s katerimi si želiš prav tako preživeti del svojega prostega časa.
Predlagam, da v prihodnje s prijateljico skupaj oblikujeta plane za druženje oziroma jo prosiš, da se naslednjič posvetuje s tabo, preden jih oblikuje sama, saj je pomembno, da se upošteva tudi tvoje želje in interese. Hkrati si boš tako tudi lažje porazdelila in organizirala svoj prosti čas tako, da ga boš lahko namenila vsem, ki ga želiš. Bistveno je to, da se boš počutila prijetno v svojih prijateljskih odnosih in da druženje z nekom ne bo obveznost, ampak aktivnost, v kateri uživaš ter se boš po njej počutila sproščeno in brez negativnih čustev oziroma brez slabega občutka, da si nekaj zamudila. Pravi prijatelji te bodo razumeli, upoštevali tvoje želje in cenili kvaliteten, skupno preživet čas.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom pomagala. V kolikor boš še imela nadaljnje pomisleke ali vprašanja, si dobrodošla, da se ponovno obrneš name.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam.
Nina Govc, diplomirana psihologinja (UN)