Živjo jast sem pred kratkem zacel odpirati čakre zdaj pa na tistenpredele ki se moram osredotočiti med meditacijo me začenajo voleti enako tudi glava
Prosum čim prej mi odpišite ker je ta bolečina ze neznosna
Uredništvo
Katja Nastran

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Odgovorila ti bom kot psihologinja in katoličanka. Zavedam se, da imava mogoče drugačen pogled na človeka kot duhovno bitje, ampak te prosim, da si odprt tudi za moj nasvet. Na kratko – menim, da bi moral s tem načinom meditacije prenehati ter se o tej praksi najprej bolj izobraziti.Ljudje smo telesna, duševna in duhovna bitja, in vsi ti trije deli našega obstoja se med seboj prepletajo in vplivajo drug na drugega. Telesni in duševni del sta dobro raziskana tudi znanstveno in imamo ljudje na ta del našega obsoja večinoma podoben pogled. Duhovni del človeka pa vsaka religija razlaga na svoj način oziroma ima tudi vsak človek nek svoj pogled na duha in duhovnost.
Večina religij ima svoja verska prepričanja, pravila in verske prakse. Če se želimo z njimi spoznati in jih živeti v svojem življenju, se mi zdi najbolje, da se o njih izobrazimo. Ne samo preko spleta, ampak pri ljudeh, ki so člani neke verske skupnosti oziroma pri ljudeh, ki so usposobljeni za razlago posamezne religije. Menim, da na ta način lahko posamezno versko prakso spoznamo in se potem odločimo, ali bomo ta prepričanja sprejeli za svoja, jih še naprej spoznavali in ali bomo verske prakse uporabljali v svojem življenju.
Čakre so pojem, ki ga najdemo v vzhodnih duhovnih tradicijah, posebej v hinduizmu in jogi. Vzhodna verska prepričanja razlagajo, da so čakre energetski centri v telesu. Torej mediatacija, ker odpiraš čakre, ni samo sproščanje, ampak s tem posegaš v duhovno resničnost. Za vzhodne verske prakse je vedno več zanimanja tudi pri nas v zahodnem svetu. Vendar si jih žal mnogi zahodnjaki napačno razlagajo. Joga ni samo telovadba ali sproščanje, je verska praksa, ki izhaja iz hinduizma in ki ima zadaj hindujska verska prepričanja. Torej se s tako meditacijo ne sproščaš, ampak dejansko moliš k hindujskim bogovom. Ki jih ne poznaš. Podobno bi lahko razložila tudi s krščanstvom. Križ ni samo neka geometrijska oblika, ki jo narediš z rokami, ampak je molitev k Bogu.Zato menim, da bi moral z meditacijo, ki ti sedaj povzroča nevzdržne bolečine, prenehati. Na duhovnem področju je pametno, da smo previdni. To so področja, ki so človeku neznana, skrivnostna, nerazumljiva. In žal so včasih nekatere verske prakse tudi škodljive.
Če te vzhodna verska tradicija zanima, ti predlagam, da se vključiš v kakšen tečaj joge in se izobraziš o verskem sistemu, ki je duhovna podlaga joge in podobnih meditacij.
Če te zanima samo meditacija, ki nima osnove v duhovnosti, potem ti predlagam, da se ukvarjaš s čuječnostjo (angleško »mindfulness«). Ta je tudi znanstveno raziskana, podprta in jo za sproščanje priporočajo mnogi psihoterapevti. V Sloveniji obstaja tudi društvo; na njihovi spletni strani si lahko več prebereš o čuječnosti in najdeš tudi tečaje in posnetke meditacij (https://www.cujecnost.org/cujecnost/).
Spodbujam te tudi, da se o tem pogovoriš s svojimi starši ali kakšno drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš. Povsem običajno je, da te tekom odraščanja zanima tudi področje duhovnosti. Tudi mnoge odrasle duhovnost zanima ali pa je del njihovih življenj, zato upam, da boš našel nekoga, s katerim se boš o tem lahko odprto in iskreno pogovarjal.Če si bil vzgojen v katoliški veri, ti predlagam, da se o svojem duhovnem iskanju pogovoriš z duhovnikom ali redovnikom oz. redovnico. Mogoče z domačim župnikom. Če ne veš, na koga bi se lahko obrnil, ti lahko napišem nekaj predlogov. Iz katerega kraja prihajaš? Odgovor lahko napišeš anonimno, da ne bo javno viden. To narediš tako, da v svojem odgovoru na začetku napišeš, da želiš, da je anonimen in bo potem administrator poskrbel, da bo tvoj odgovor viden samo meni.mag. Katja Nastran, univ. dipl. psihologinja