Sem Brina
hodim v 1.letnik in se spopadam zaanje case z prisilnim bruhanjem. Ze od 3. razreda nisem popolno suha, in ze od 5. razreda si nisem vsec. Ze od vedno rada jem in to kasneje mocno obzalujem. Potem sem pa ugotovila da lahko to popravim z bruhanjem. Ampak ko sem zacela brati kaksne posledice ima bruhanje za telo me je strah; ampak se vedno nemorem nehati jesti. Jem tipicno za bulimijo: hocem pijest vse kar vidim, ponavadi nekaj zelo nezdravega, in jem dokler sem sama potem pa grem bruhat. Poleg tega pa sem zelo sportna oseba in rada sportam+ fitnes, ampak se vedno imam prevec kilogramov. Rada bi se resla prenajedanja in bruhanja ki ga izvajam zadnja dva tedna ker vem da lahko ima posledice. Ampak problem je da si pri hrani nemorem pomagati. Ali mi lahko vi kako pomagate kako se spopadem z tem da bom jedla uravnotezeno in prisla do sanjske postave?
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Brina!
Zaupala si nam, da že od otroštva nisi zadovoljna s svojo postavo in se ti zdi, da imaš prekomerno telesno težo. Rada imaš hrano, zdi se ti, da se težko brzdaš tudi pri bolj nezdravi hrani, obenem pa veliko športaš, a kljub temu nisi zadovoljna s svojo postavo. Povedala si, da si v zadnjem času začela z bruhanjem, ampak te je strah, da ima le-to lahko negativne posledice za zdravje.
Najprej bi rada izpostavila, da me veseli, da si pri sebi hitro zaznala težave in poiskala pomoč. Če prav razumem, si z bruhanjem začela pred dvema tednoma in se tudi zavedaš, da ima lahko negativne posledice za telo. Res je, da prisilno bruhanje ima lahko vpliv na tvoje zdravstveno stanje in je dobro, da o teh posledicah razmišljaš. A kljub temu bi rada izpostavila, da je to samo eden izmed simptomov motnje hranjenja, ki jo opisuješ, in je pomembno, da se pogovarjamo o celoti simptomov, ki jih navajaš in širših težavah, s katerimi si se spopadala že dolgo časa.
Kot opisuješ si od nekdaj imela nekoliko manj zdrav odnos do hrane in do svojega telesa. V primerih, ko ljudje dejansko zaužijemo nekaj več hrane in tudi nismo tako pozorni na to, ali je hrana bolj zdrava ali nezdrava, se lahko počutimo manj zadovoljne s samim sabo. V kolikor pa začnemo opažati, da postajamo prekomerno težki, se lahko spopadamo z duševno stisko in slabšo samopodobo. V primerih motenj hranjenja pride do spremenjenega doživljanja našega lastnega telesa - samega sebe vidimo bolj debelega, prav tako pa smo pri sebi bolj pozorni na vse pomanjkljivosti. Zato se pojavlja še več negativnih občutkov in smo še bolj nezadovoljni s samim seboj. Potrebne so počasne, ampak vztrajne spremembe, da spremenimo svoj odnos do samega sebe, izboljšamo samopodobo, se začnemo bolj spoštovati, prav tako pa tudi spremeniti svoj odnos do hrane. Seveda v to sodi tudi bolj uravnotežena prehrana in zdrav življenjski slog, a kljub temu hrana ne sme biti najpomembnejša stvar v življenju - nekaj o čemer ves čas razmišljamo, po tem hrepenimo ali pa se je bojimo. V primeru motenj hranjenja je zelo pomembno poiskati pomoč, saj sami težko naredimo korenito spremembo. Zanima me, ali si svoje težave zaupala staršem ali kateremu drugemu bližnjemu? Ali si morda že razmišljala, da bi se o tem pogovorila s psihologom v živo? Tukaj smo ti vedno na voljo, a kljub temu menim, da bi imela več od tega, da bi poiskala pomoč tudi v fizični obliki. V Sloveniji imamo mrežo Centrov za duševno zdravje otrok in mladostnikov, kjer se lahko naročiš tudi brez napotnice in dobiš strokovno pomoč. S tabo delim povezavo do spletne strani, kjer lahko poiščeš, kateri CDZOM ti je najbližji.
Upam, da poiščeš pomoč ali pa odgovoriš na to sporočilo in poveš, kako ti še lahko pomagamo.
Lep pozdrav
Dora Mališ, mag. psihologinja