kaj je najboljša rešitev za ohranitev lepih zob po bruhanju? imam problem z bulimijo oz. začetek le te in se nenadzorovano silim bruhat, ko sem v stiski. vem da morem preusmerit to stisko, ampak za enkrat sem še na začetku in ne morem drugega kot bruhanja. prosim za nasvet, ker vem da ti zobje ratajo zelo slabi in se ne da več popravit. jaz vedno takoj po bruhanju spiram usta z vodo, je to dovolj? bruham 1-2x na teden, zato mislim da mi zobje ne bodo tako hitro začeli gnit in se izrabljali, pa vseeno, nočem imeti slabih zob, ampak trenutno tudi nisem še pripravljena nehati. Sem pa poiskala že pomoč. Tako da prosim za nasvet, kaj je najboljše naredit za ohranitev zob? je spiranje z vodo ok? mogoče ščetkanje?? prosim vas res za nasvet in ne da naj preneham s tem, ker ni tako lahko kar nehati. se pa trudim!
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
trud se na koncu vedno splača. Le verjeti moraš vase in prepričana sem, da boš zmogla! Kot že najverjetneje veš, z bruhanjem se ustvarja kislo okolje v ustni votlini, ki s časoma privede do zobnih erozij oz. do raztapljanja skleninskih mineralov, ki se ne zmorejo več obnavljati in s tem do izgube delcev zob.
Pomagaš si lahko z naslednjimi priporočili:
- Zob, takoj po bruhanju ne ščetkaj, zaradi izjemno razmehčane sklenine. Počakaj vsaj 15 minut ali še bolje 1 uro in nato jih lahko ščetkaš.
- Redno oz. vsakodnevno uporabljal fluoridno pasto z nizko abrazivnostjo, ki krepi sklenino. To so večinoma zobne paste namenjene občutljivim zobem, kot na primer Pronamel Sensodyne ali Mirasensitive hap Miradent ipd.
- Uporabljaj zelo mehke zobne ščetke z nežnimi majhnimi krožnimi gibi, tako da masiraš tudi dlesen.
- Ustno votlino lahko izpereš takoj po bruhanju z vodo ali z ustno vodico s fluoridi, ki pa naj ne vsebuje alkohola. Lahko uporabiš tudi žvečilni gumi, ki stimulira večjo proizvodnjo sline, ki pomaga pri remineralizaciji razmehčanega dela sklenine.
- Za konec, lahko prosiš zobozdravnika za profesionalni premaz zob s koncentriranimi fluoridi, ki prav tako pomagajo pri utrditvi sklenine.
V kolikor boš sledila priporočilom, bo proces nastanka erozij in same preobčutljivosti zob počasnejši. Potrebno pa se je zavedati, da se je nastanku in napredovanju težko izogniti, če se bo stanje nadaljevalo ali pa stopnjevalo.
Verjamem, da zmoreš! Vse dobro ti želim.
Lep pozdrav,
dr. Stella Sekulić, dr. stom., spec.