Pozdravljeni,
stara sem 18 let in živim v Ljubljani. Že kar nekaj let se mučim z bulimijo in zadnji mesec se je stanje spet poslabšalo. Strah me je da bi stvari ponovno šle na slabo stanje in nevem če grem lahko spet čez to. Prav tako pa se bliža poletje, ki ga nočem spet preživeti samo z mislimi o hrani in kako izgledam. Rada bi bila končno vesela. Že nekaj mesecev hodim k psihijatrinji a mislim da bi mogla še do kliničnega psihologa. Za oboje sem lani dobila napotnico a sem prišla samo do psihijatra. Zanima me če imate kakšen predlog o kliničnih psihologih v Ljubljani. Ker doma nismo ravno obdarjeni z denarjem pa nevem kako bi to izgledalo za samoplačniško, a sem pripravljena poiskusiti. Je možno da bi pri svoji zdravnici spet dobila napotnico in kakšne so potem čakalne vrste?
Zahvaljujem se za kakršenkoli odgovor in da ste si sploh vzeli čas da berete o mojih težavah. Lep dan.
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje sporočilo. Hudo je slišati, da se že več let boriš z bulimijo, a hkrati zelo pozdravljam dejstvo, da si se odločila o tem spregovoriti in predvsem to, da si pri tem poiskala pomoč. Življenje z motnjo hranjenja je vse prej kot enostavno, saj prizadene vsa področja posameznikovega življenja, ker se pogosto znajdemo v začaranem krogu, ki ga je potrebno zmanjšati oz. prekiniti. Omenjaš strah pred ponovnim poslabšanjem tvojega stanja, kar je v tvoji situaciji povsem razumljivo. Strah ni nujno negativno čustvo in je v velikih primerih kot nekakšen varovalni dejavnik, ki te lahko ščiti pred morebitno ponovitvijo stanja, v katerem se slabo počutiš. Dobro se mi zdi, da obiskuješ psihiatrinjo, a menim, da bi bil dobrodošel tudi obisk pri kakšnem drugem strokovnjaku (psiholog, psihoterapevt), ki ti bo nudil kontinuiran pogovor in boš na ta način lažje predelovala svoje čustveno in fizično stanje. Pri bulimiji gre za vrsto odvisnosti oz. peklensko gugalnico - kot to zelo dobro v svoji knjigi opiše dr. Sanja Rozman. V branje ti priporočam tudi knjigo z naslovom »Lačna življenja«, avtorice Anje Baš, kjer opisuje svojo borbo z motnjo hranjenja.
Praviš, da živiš v Ljubljani, kjer se na Kliničnem oddelku za mentalno zdravje nahaja Oddelek za zdravljenje motenj hranjenja (tel. št. 01 540 2158). Tam lahko prejmeš več informacij o skupinah samopomoči in terapevtih, ki se ukvarjajo s tovrstno tematiko. V Ljubljani se nahaja tudi Svetovalnica za motnje hranjenja MUZA, ki nudi številne dejavnosti, programe za pomoč pri premagovanju motenj hranjenja. Predlagam, da jih kontaktiraš in se dogovoriš za obisk. Žal je v naši državi trenutni sistem pri čakalnih vrstah za obravnavo težav v duševnem zdravju zelo tog, kar pomeni, da se tudi z napotnico pod nujno čaka več mesecev. Lepo prosim stopi v kontakt z enim izmed terapevtov in prav tako prosi za napotnico pri osebni zdravnici – dodatna obravnava ne bo škodila, ko boš prišla na vrsto. Ne pozabi krepiti tudi svoje lastne samopodobe, saj močno vpliva na razvoj motenj. Vsak dan si zapiši kakšno pozitivno stvar/afirmacijo, ki bo te bo gnala naprej, ko se bodo pojavili temni oblaki. Zmoreš. Vedi, da si edinstvena in neponovljiva. Rada se imej.
Želim ti obilo poguma na tvoji poti.
OBJEM.
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij