Dva tedna nazaj (priblizno) sem dobila opornico za bruksizem, ker ponoci stiskam zobe skupaj. Zobje me niso nikoli boleli, niti celjusti, imam pa jih baje ful unicene. Sedaj, ko spim s to opornico, imam pa tezave. Ne spim z zaprtimi usti, ce skusam na silo zapret usta, imam drugacen ugriz kot prej (iscem kak bolj udoben polozaj) in me bolijo lica in tudi celjust malo. Sploh ne vem kako bom jaz to nosila celo zivljenje... Katastrofa.
Se da kako drugace odpravit bruksizem?
• Uredništvo
Stella Sekulić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
bruksizem se žal ne da pozdraviti. Edino kar res pomaga pri preprečevanju nadaljnjega uničevanja zob je nošenje opornice. Daljše zavestno spreminjanje ugriza nikakor ni sprejemljivo, saj s časoma lahko privede do hudih bolečin, ki se lahko razširijo tudi na čeljustni sklep in glavo. Priporočam, da se obrneš na zobozdravnika, ki je izdelal opornico in mu opišeš trenutne težave in nelagodja. Glede na opisano bo najverjetneje potrebno prilagoditi opornico.
Lep pozdrav,
Dr. Stella Sekulić, dr. stom., spec.
• Di
Diddy67
Bi torej moralo biti od vsega zacetka dejansko vse ok in udobno itd?
• Di
Diddy67
Zanima me se nekaj... Kako jaz to cistim? Samo splaknem z vodo? Ker tam mi niso nic rekli kako je s tem.
• Uredništvo
Stella Sekulić
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
včasih lahko pride do odstopanj med izdelavo opornic. V tem primeru je težave potrebno sporočiti zobozdravniku, da se čim prej odpravijo. Kar se tiče umivanja opornic je najbolje uporabljati mehko ali zelo mehko zobno ščetko, ki naj bo namenjena samo za čiščenje opornice, skupaj z ne abrazivno zobno pasto, saj v nasprotnem lahko pride do poškodb opornice.
Postopek čiščenja je naslednji: Opornico umiješ pod mlačno ali hladno vodo, na zobno ščetko naneseš manjšo količino zobne paste, nežno poščetkaš vse površine opornice, zobno pasto izpereš in počakaš, da se opornica posuši.
*Namesto zobne paste lahko uporabiš tudi navadno, blago milo, brez alkohola.
Obstaja še en način umivanja opornic, in sicer z ustno vodico brez alkohola.
Postopek: Opornico spereš pod vodo, v čist kozarec naliješ en pokrovček ustne vodice, ki ga razredčiš z vodo toliko, da v celoti pokrije opornico. Počakaš približno 30 minut in spereš ter počakaš, da se opornica posuši preden jo pospraviš.
Lep pozdrav,,,,,,,,,
Dr. Stella Sekulić, dr. stom., spec.
• Di
Diddy67
Sedaj nekako nimam vec nobenih tezav. Bom spremljala kako bo, pa ce bo kaj, bom poklicala tja. Videla sem v dm da obstaja neka pena za ciscenje opornic in protez. Verjetno je ok tudi to?
• Uredništvo
Stella Sekulić
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
lahko se uporabijo tudi pripravki v obliki pene, če so le indicirani za umivanje zobnih opornic, ob upoštevanju priloženih navodil proizvajalca.
Lep pozdrav,
Dr. Stella Sekulić, dr. stom., spec.
• Di
Diddy67
Spet jaz, pozdravljeni.
Opornico redno cistim s peno iz dm vsak dan, opazam pa da postaja rumena. Zanima me zakaj? Je to normalno? Rada bi imela prozorno. Pa sele en dober mesec jo uporabljam.
• Uredništvo
Stella Sekulić
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
do spremembe v barvi opornice prihaja največkrat zaradi kopičenja bakterij, zobnih oblog in hrane. Prav tako lahko tudi slina prispeva k spremembi v barvi opornice. Pomembno se je zavedati, da tudi neustrezno ali nepravilno čiščenje lahko pospeši proces razbarvanja. Dobro bi bilo, če bi se posvetovala s svojim zobozdravnikom glede pravilnega ravnanja z opornico.
Lep pozdrav,
Dr. Stella Sekulić, dr. stom., spec.