Kje sploh najdet izhod iz vsega? Od kar sem zgubila fanta (smrt) je moje življenje obupno. Vsaki dan se trudim na vse pozabit ampak enostavno negre več. Zdi se mi kot da je moja bolečina vsaki dan hujša. Doma nimam podpore, prijateljem nočem tečnarit, odrasli osebi pa enostavno neupam povedat, ker imam občutek da sem vsem napoto. Neupam niti poiskati pomoči, saj vem da bi me samo čudno gledali in rekli da iščem pozornost ko bi jim povedala za poskus samomora. Enostavno nemorem več najraje bi samo končala življenje in šla nazaj fantu.
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Sprašuješ, kje najti izhod. Odkar ti je umrl fant, je tvoje življenje obupno. V svojem žalovanju pa si osamljena. Zdi se ti celo, kot da je bolečina vsak dan hujša, razmišljaš o tem, da bi sama končala življenje in se vrnila nazaj fantu, kot si zapisala.
S svojim vprašanjem zagotovo ne iščeš sočustvovanja, sama veš, da čas celi rane, iščeš pa nasvet, kako bi ti bilo lažje preboleti fantovo smrt.
Potruditi se moraš, da te ne bo misel na fanta stalno spremljala. V takšnem primeru se moraš zavestno potruditi in svoje misli usmeriti drugam, v kakšno aktivnost, kar ti bo pomagalo odvrniti misli od tvojega fanta. Vse svoje spomine, svoje misli in svoja čustva glede njega pa zberi skupaj in spravi v skrinjico, zakleni jo in jo shrani v sebi na mesto, ki je samo tvoje. To skrinjico odpiraj samo ob določenem času, ko boš lahko sama in se nemoteno soočala z vsebino te skrinjice. Takšni »zmenki« s fantom naj ne bodo prepogosti, sčasoma pa naj bodo vedno bolj občasni!
Ne trudi se, da bi se spominjala vsakršne podrobnosti, ki si jo doživela s svojim fantom, vsakršnega dogodka, vsakršnega doživljaja, kot da si mu to dolžna glede na vajino ljubezen. Dovoli si, da sčasoma na kakšne podrobnosti pozabiš. Takšno »pozabljanje« bo tudi pokazatelj tvojega postopnega prebolevanja fantove izgube.
Skrinjico pa ohrani pri sebi in naj bo samo tvoja. Življenje bo šlo dalje, nastajale bodo nove čustvene vezi, ki pa naj ne bodo obremenjene s temi spomini. Tudi v primeru nove zveze boš imela pravico ohraniti svojo intimnost, svoje spomine v svoji zaklenjeni skrinjici, obenem pa s tem nove zveze ne boš smela obremenjevati.
Žalovanje ob izgubi drage osebe je ne samo razumljivo, celo nujno je, da oseba v sebi opravi proces žalovanja in ga postopoma zaključi.
Brane But, univ. dipl. psiholog