Ko so bile počitnice se mi je zdelo kot da živim sanjsko življenje, vstajala sem kadar sem želela bila sem z družino, s fantom, bratom, zelo malo sem se potrebovala učit...skratka živela sem popolno. Zdaj pa je spet šola, brez volje sem, v nedeljo ponoči sem se začela tresti, tako strah me je bilo iti v šolo. Ko sem hodila v osnovno šolo je bilo vse tako lažje in lepo, zdaj pa sem 1 letnik, po busih se rabim presedati, v mrazu cakam bus, v soli nisem sproščena, nimam tok prijateljev, vsa utrujena pridem domov in seveda če želim imeti dobre ocene moram takoj za zvezke, zaradi šole sploh nemoram živeti življenja ki bi si ga želela, premalo res premalo spim ker pač ni časa, jem zelo malo, vedno sem dovolj pojedla, zdaj pa od kar sem v srednji šoli jem res premalo, že tako mi pravijo da sem suha. Tako zelo bi se rada šolala od doma, rada bi se izolirala od vseh ljudi, ob sebi želim imeti le družino, fanta, res dobre prijatelje. Bojim se da zapadam v depresijo. Tok mi je grozn se vsak dan zbudit, itak je vsak dan isti, vstanem, se morm hitro zrihtat it na un bus, iz busa, potem v mrazu ob ogromno folka cakat na nasledn bus, seveda te vsi porivajo na busu ker je vrsta, preziveti tist grozn šolski čs k je res obupn in strašen, it na bus se presedt, cakat, spet na bus, pridt domov, nc pojest ker mi nc nepase, torej malico imamo v šoli ob 10 in od takrat naprej mi do vecera poleg kaksne malenkosti nepaše nic jest, vcasih bi se vecerjo preskocila, no torej pridem domov mal pocijem, potem pa super spet za zvezke, pol je ze vecer se morm prsilt neki pojest kljub temu da mi ne paše in pol pod tus in spat. Oh
Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Draga Zojči,
kar opisuješ, zveni na izčrpanost in naveličanost. Verjamem, da je v šoli naporno in stresno, ter da ti šola vzame veliko časa in energije. V dnevih po počitnicah se ta kontrast med prostimi in delovnimi dnevi še bolj izrazi. Velikokrat nam je težje iti nazaj v stari ritem in lahko bolj pogosto razmišljamo o tem, da bi kar vse skupaj pustili in se umaknili.
Prav tako te moti, da ti šola in z njo povezane stvari povzročajo preglavice in v veliki meri oblikujejo tvoj urnik. Poskusi se o tem pogovoriti s starši, omeni jim, kako te logistika izčrpava in preveri, če imajo oni kakšen nasvet ali rešitev.
Tvoje telo se bori, ker ni narejeno za tak tempo in takšno količino pritiska, zato ti tudi ne paše toliko jesti.
Ni čudno, da razmišljaš o šolanju od doma ali izolaciji. V resnici iščeš varnost, mir, prostor, kjer bi tvoje telo in glava lahko spet normalno funkcionirala. Želiš se opreti na ljudi, ki ti dajejo občutek topline – družina, fant, prijateljice. To je zelo človeško.
Prosi starše, da te naročijo na pregled k strokovnjaku za duševno zdravje, lahko v okviru Centrov za duševno zdravje otrok in mladostnikov. Bolje je, da se s težavami spopadete prej, kot da čakate, preden se še stopnjujejo in napredujejo. Morda bi ti šolski del pomagale lažje obvladovati prilagoditve, ki jih strokovnjaki v taki ustanovi lahko predlagajo šoli (npr. napovedano ustno ocenjevanje ipd.).
Če bi želela še kaj podeliti z menoj, sem ti na voljo.
Lepo te pozdravljam.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja
Zo
Zoj
Kako se sprijaznit da moram hodit v solo. Tok mi gre cajta z voznjo in vsem. Dopoldne sem v soli popoldne pa se moram učiti, oh
Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik
Odgovor svetovalca:
Draga Zoja.
Veliko mladih (in odraslih!) občuti zelo podobno – kot da šola “požre” ves čas in energijo, ti pa si želiš vsaj malo živeti… dihati… imeti prostor zase… in ne samo obstajati med busom, šolo, učenjem, utrujenostjo. Občutek, da si ujeta v rutino, iz katere ne moreš pobegniti, je lahko zelo frustrirajoč.
Sprijazniti se ne pomeni, da si moraš lagati, da je šola super.
Pomeni bolj to, da si iskreno priznaš: “Okej, tole zdaj moram – ampak bom skušala najti načine, da mi bo vsaj malo lažje, bolj znosno, bolj moje.”Da, šola in vožnja ti vzameta velik del dneva. Ampak: tisti deli dneva, ki ostanejo, so tvoji trenutki. Če si vsak dan vsaj 20 minut vzameš za nekaj, kar ima zate pomen (glasba, risanje, sprehod, pogovor ali druženje s prijatelji ipd.), je to tvoj način, da življenje ni samo šola.
Ni potrebno vsak dan vsega “idealno” narediti. Učenje lahko včasih pomeni samo: preletim snov, napišem za silo, grem spat. V redu je, če nisi vsak dan 100 %.
Vožnja je naporna. A morda lahko postane čas zase. Poskusi se zamotiti: poslušaj podcast, kakšen posnetek o šolski snovi, glasbo ali zapiši misli v telefon. Če ne moreš spremeniti poti, lahko spremeniš izkušnjo poti. Izkoristi pot za nekaj, kar te bodisi sprošča bodisi pa ti bo olajšalo učenje in prihranilo čas.
Zdaj se ti morda zdi, da bo “tako za vedno”. Ampak ne bo. Tudi šola ima svoj konec. Ta letnik, ta šola, ta sistem – to so postaje, ne tvoja končna destinacija.
Želim ti lep dan.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja