Živjo,
v soli se veliko primerjam z drugimi (ocene, uspeh itd.), ko sem slabsa od ostalih postanem zelo zalostna, jezna in nimam vec volje za ucenje. Kako naj si pomagam, da se ne bom vec ozirala na druge ampak samo na sebe. Hvala za odgovor
Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Na svetu je malo več kot 8 milijard ljudi. Toda vsakdo, prav vsakdo je enkratna in neponovljiva osebnost. Ni na svetu dveh enakih posameznikov (tudi enojajčna dvojčka nista popolno enaka), zato je vsakršna primerjava z drugimi nesmiselna. Vedno bodo boljši in slabši od tebe, lepši in manj lepši, bolj mladi in manj mladi, pametnejši in manj pametni, itd. itd. Vsak od nas ima dobre in slabe lastnosti. Ko se začnemo zavedati slabih, je naša dolžnost, da se potrudimo in jih skušamo odpraviti, ali vsaj omiliti. Zato je edini posameznik, s katerim se lahko realno primerjaš, zgolj ti sama. To lepo ponazarja hinduistična modrost, ki pravi:
»Nič ni plemenitega v tem, če sem plemenitejša od tebe, resnična plemenitost je v tem, da sem danes plemenitejša, kot sem bila včeraj in da bom jutri plemenitejša kot sem danes.«
Naj ti bodo vzorniki ljudje, ki so s svojim delom bogatili življenja drugim. Tudi ti ga lahko.
Nenehno primerjanje z drugimi je zelo dober način, da si zagreniš življenje in posledično tudi zdravje.
Privošči drugim uspeh, hkrati pa skušaj tistim, ki imajo težave na področjih, kjer si ti dobra, pomagati. Razvijaj svoje dobre lastnosti, kot ti narekuje vest. Morda komu to ne bo všeč, toda ti boš globoko v sebi čutila, da je prav. In prosim, nikar si ne greni življenja z zavistjo. Škoduješ izključno sebi.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim, da čimprej zležeš iz črne luknje zavidanja.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja