Spoštovani,
pišem vam anonimno, ker se počutim, da je vse pretežko in ne znam več, kam naj grem po pomoč. To je nekaj, o čemer se že dolgo trudim razmišljati, vendar nisem vedela, kako to povedati. Rada bi le, da veste, da sem trenutno zelo izčrpana in preobremenjena z vsemi stvarmi, ki jih nosim s seboj. To se ne nanaša le na šolo, ampak na vse – sem utrujena, brez energije, brez volje do skoraj vsega. Včasih se počutim, kot da vse skupaj nima smisla in ne vem več, kam naprej.
Vem, da se morda zdi, kot da sem “samo utrujena”, ampak to ni le običajna utrujenost. Imam občutek, da me to, kar se dogaja z mano, vedno bolj ovira, tako v šoli kot v vsakodnevnem življenju. Želim si, da bi mi kdo pomagal, vendar ne vem, kako to povedati na glas. Ne želim, da kdo misli, da pretiravam ali da sem samo “slaba učenka”, ampak potrebujem nekoga, ki me bo slišal in mi pomagal.
Če se da, bi želela, da se mi pomaga najti način, kako se spopasti s tem, saj se trenutno počutim brez izhoda.
Hvala, da ste to prebrali.
• Uredništvo
Katja Nastran

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Pišeš, da se počutiš utrujeno, izčrpano, preobremenjeno, brez energije in volje ter da te vse to ovira pri šolskem delu in vsakodnevnem življenju. Sprašuješ, kam se lahko obrneš po pomoč.
Zakaj se tako počutiš, ne vem. Ti pa verjamem, da so tvoji občutki resnični in da ne pretiravaš.
Predlagam, da se najprej obrneš na svojega zdravnika (pediatra ali šolskega zdravnika) in mu natančno opišeš, kako se počutiš. Za hudo utrujenost je najprej potrebno preveriti telesne vzroke – mogoče ti primanjkuje kakšnih vitaminov ali mineralov, mogoče pa je utrujenost celo simptom kakšne bolezni ali okužbe. Brez zdravniškega pregleda tega ne moremo vedeti.
Če tvoj zdravnik ne bo odkril telesnih vzrokov in bosta skupaj presodila, da je vzrok za tvojo utrujenost psihične narave, te lahko napoti na pregled h kliničnemu psihologu ali psihiatru. Za to boš dobila napotnico, so pa čakalne dobe žal dolge. V tem primeru ti predlagam, da se dogovoriš za pregled in v času čakanja poiščeš pomoč na Centru za psihološko svetovanje Posvet, kjer je psihološka obravnava brezplačna in so tudi čakalne vrste krajše.
Ker pišeš, da si utrujena tudi od vseh stvari, ki jih nosiš s seboj in da včasih ne vidiš več smisla, bi ti verjetno pogovori s psihologom koristili, da te razbremenijo. Mogoče se lahko obrneš tudi na šolsko svetovalno službo šole, ki jo obiskuješ ali pa ti tam vsaj svetujejo, kje v tvoji bližini obstaja možnost za psihološko podporo (če bi bile lokacije društva Posvet zate predaleč).
Za konec pa še nekaj predlogov, ki ti mogoče lahko pomagajo k boljšemu počutju:
- dovolj spanca (https://nijz.si/zivljenjski-slog/spanje/priporocila-za-dobro-spanje-solarji-in-mladostniki/),
- redno gibanje na svežem zraku (vsaj sprehod),
- omejena uporaba ekranov,
- počitek,
- pisanje dnevnika.
Upam, da bosta z zdravnikom ugotovila, zakaj si utrujena in da se boš kmalu počutila bolj polna energije.
Prvomajske počitnice prihajajo in ti želim, da bi se spočila in naša pravo pomoč zase.
Drži se!
mag. Katja Nastran, univ. dipl. psihologinja