Pozdravljeni.
Imam zelo zanimivo vprašanje na katerega upam da boste znali odgovoriti.
Jaz se hočem začeti ukvarjati z breakdance in to kot samoukinja. Zelo mi je ušeč njihov način izražanja.
Problem pa nastane da nimam prostora za vajo saj sem v dijaškem domu. Rada se ga bi naučila do poletnih počitnic, ampak nimam toliko možnosti. Problem nastane, ker ne znam niti stoje. Torej rabim dobiti samozavest. Vadila bi lahko samo v soboto okoli 2h in ponoči iz sobote na nedeljo. Starši me pri tem be podpirajo tako da bom to delala na skrivaj. Hočem odkriti eno plat mene ki je zakopana globoko v meni. Plat ki si upa. Ki zna. Ki zmore.
Res mi to zelo veliko pomeni. Plesala sem id majhnega na vsako pesem ki je bila po radiu. Vendar sem to opustila. Zdaj vidim da hrepenim po tem. Vendar ne po navadnem plesu. Breakdance. Temu jaz pravim življenje. In vem, da bo za to potrebno veliko truda. Ampak sem pripravljena dati vse id sebe. Pripravljena sem pokazati svojo neznano plat. Vendar imam čas samo do poletja zaradi osebnih stvari. Prosila bi za nasvete. Res bi mi zelo veliko pomenilo če bi mi znali pomagat. Rabim dobiti mišice nato pa začeti z temi nevarnimi akrobacijami. Hvala za odgovore.
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Lu!
Opravičujem se ti, ker si morala na odgovor počakati nekoliko dlje. Upam, da vseeno pride pravočasno. Zanima te torej, kako se naučiti plesati breakdance kot samoukinja. Kot pravilno ugotavljaš, učenje te plesne zvrsti (morda še bolj kot katere druge) zahteva precej truda in tudi časa. Ker so elementi tega plesa zahtevni in lahko tudi nevarni, je najlažje in najbolj varno, če se jih učimo pod nadzorom ustrezno usposobljenih plesalcev. Če imaš kakršno koli možnost, da bi se vključila v tako obliko treningov, ti to priporočam kot prvo izbiro. Morda malo pobrskaj po spletu ali se pozanimaj med prijatelji, znanci, če kje v bližini tvojega dijaškega doma obstaja plesna šola, v kateri učijo tudi to plesno zvrst. Večina plesnih šol ponuja brezplačne uvodne treninge, na katerih lahko, če ne drugega, spoznaš vsaj potek učenja plesnih elementov in pridobiš kak koristen nasvet od profesionalnih plesalcev. Morda pa uspeš starše vendarle prepričati, da te podprejo pri vpisu v plesno šolo vsaj za nekaj mesecev, da pridobiš nekaj osnov, nato pa nadaljuješ z učenjem samostojno.
Druga možnost, ki jo vidim, je vključitev v kakšno drugo vrsto telesne vadbe, ki bi ti pomagala pridobiti telesno kondicijo in mišično maso, ki sta potrebni za izvajanje breakdance elementov. Morda vaš dijaški dom ali šola ponuja kako obliko brezplačne (ali vsaj zelo poceni) vadbe? Sicer pa lahko vaje za moč in vzdržljivost izvajaš tudi sama - odličen trening kondicije je že tek ali hoja v hrib, vaje za moč pa lahko izvajaš tudi v sobi dijaškega doma, če imaš le na tleh dovolj prostora za vadbeno podlogo (oz. toliko, da se lahko uležeš na tla). Glede na to, da si zelo motivirana, sem prepričana, da boš našla način, kako "natrenirati" svoje telo. S tem boš pridobila dober nadzor nad svojim telesom, posledično pa bo zate tudi varneje izvajati akrobatske elemente, ki te privlačijo.
Še ena stvar, ki se mi zdi zelo koristna pri pridobivanju novih znanj in veščin, pa je povezovanje z ljudmi, ki se s tem že ukvarjajo ali pa jih to zanima. Doseganje ciljev je pogosto precej lažje dosegljivo, če si jih delimo še s kom drugim in imamo pri tem podporo. Če ne boš uspela pridobiti podpore staršev, se poskusi povezati s kom, bi ga breakdance zanima. Nato se lahko s to osebo/skupino oseb dogovoriš za skupno vadbo, ki je lahko čisto neformalna. Če ne poznaš nikogar, ki bi ga to zanimalo, lahko preko socialnih omrežij verjetno hitro najdeš osebe, ki bi bile zainteresirane za takšno vrsto druženja (in treninga).
Upam, da bodo zgornji nasveti zate uporabni. Želim ti veliko sreče, poguma in užitkov pri učenju nove veščine!
Anja Rakovec, mag. psihologije