Pozdravljeni, rada bi vas vprašala eno vprašanje v zvezi z šolo. Pri pouku nas učiteljica velikokrat pokliče da beremo naglas pred celim razredom.A ne morem normarno brati ceprav vidim crke cisto normalno, nic se ne premikajo ali skacejo ( učiteljice mislijo da mam disleksijo ,zato imam tudi učno pomoč ). In ce z nekom govorim in ratam zivcna ali prevec navdusena se mi besede zapletajo. Kaj je to?
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico.
Pišeš, da pri sebi opažaš težave na področju branja na glas. Prav tako si zasledila, da se ti besede zapletajo v primerih, ko si v pogovoru s kom preveč navdušena ali nervozna. Sedaj se sprašuješ zakaj je temu tako. Verjamem, da ti ni prijetno, ker se trudiš in znaš brati, pa vendar ne neki točki nimaš vpliva na to kar se dogaja s tvojimi besedami.
Odgovora na tvoje vprašanje na žalost nimam, saj na podlagi zapisa ni možno zaključiti zakaj se pojavljajo te težave. Razlogov je lahko namreč veliko. Te pa spodbujam, da se obrneš še na koga drugega - dobro bi bilo, da bi se obrnila na kakšnega psihologa/psihologinjo oz. kliničnega psihologa v tvoji okolici. Oni imajo namreč nabor pripomočkov s katerimi bi lahko prišli do bolj jasnega odgovora in še bolj pomembno, do strategij, ki ti bodo pomagale, da se boš lahko uspešno spoprijemala s svojo stisko.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije
• Po
Pomaranča123
Živjo,
se strinjam s psihologinjo, bi pa dodala še to, da se s specifičnimi učnimi težavami (kamor spada disleksija) ukvarjajo tudi specialni pedagogi. Delovni nalog ti lahko izda zdravnica.
Morda si kakšnega od teh trikov že slišala, pa vseeno. Nekaterim pomaga, da si čez stran dajo prozorno barvno mapo, recimo rdečo,da se stran manj blešči, nekaterim pomagajo barvni zvezki ali pa pisanje z drugačno barvo (npr. črno namesto modre).
Pri  branju si lahko tudi pomagaš z ravnilom ali listom papirja, da se lažje osredotočiš samo na eno vrstico. Velikokrat se razlika pozna tudi pri različnih pisavah, npr. Times New Roman je precej težje berljiva kot Arial.
Tu je potem veliko eksperimentiranja, kaj ti najbolj ustreza, zato bi te spodbudila, da poskusiš sama. Z veseljem pa ti napišem še kaj, če bi želela :)
Upam da ti tudi moj odgovor pride prav in srečno!