Pozdravljeni!
imam dva vprasanja, zanima me sledece.
po pogovoru z mojo novo psihiatrinjo (sla sem iz pedo na odraslo) me je poslala k psihologinji na "teste" ko sem govorila z psihologinjo je rekla da bo najin termin trajo od 10 do 12:30 ker sem navajena ponavadi met termine 30 min me zanima kaksni testi so to, da trajajo tako dolgo...
2) kako najlazje razloziti ocetu ki neverjame v te mentalne probleme (sem imela diagnozo depresije 5 let) in oce ni verjel in vse moje tezave povezuje z tem da imam prevec kg, glsvobol? Zato ker sem debela
depresija? Ker sem debela
diham zlo cudno zaradi diagnosticirane astme ze 3 leta - njegov razlog ker sem debela (astmo sem mela tudi takrst ko sem bla prevec suha)
zato me zanima kako povedat oz rszlozit ocetu kaj je bpd, na katerega psihiatrinja sumi...
Lp.
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, ker si se obrnila na nas in nam zastavila svoja vprašanja.
Psihologinja ima verjetno v mislih osebnostne teste, mogoče še kakšne vprašalnike za ugotavljanje depresije, anksioznosti, čustvenih stanj. Zraven te bo verjetno še kaj vprašala in se s tabo pogovarjala, kar pomeni, da si bo zate vzela čas, da bo lahko zares ugotovila vzrok problemov in poskusila kar se da dobro oceniti srž tvojih težav.
Če oče ne verjame v duševne težave oz. ne verjame tebi, se lahko pogovori s tvojo psihiatrinjo ali psihologinjo, ki mu bosta na strokoven način (če slučajno rabi 'dokaze') povedali, s kakšnimi težavami se soočaš in kaj te muči. Včasih ljudje še vedno premalo pozornosti pripisujejo težavam v duševnem zdravju, tega se včasih še vedno drži stigma, in zgleda, da je tvoj oče eden izmed njih.
Glede astme in kilogramov pa lahko oče vedno pokliče tvojo osebno zdravnico in se pozanima glede teh stanj. Preveč kilogramov namreč ne povzroča astme, previsoka teža pa lahko na splošno vpliva na težje dihanje, saj se nekdo, ki ima preveč kg, hitreje utrudi, ima manj energije, to pa posledično vpliva na težje dihanje (recimo ob kakšni aktivnosti). Vse opisano pa nima veze z astmo.
Očetu lahko poveš tako, da sprintaš določena dejstva o svojih težavah, prav tako pa lahko prosiš psihiatrinjo ali psihologinjo, da se o tem pogovorita z njim, če bo tako lažje razumel in verjel.
Želim ti vse dobro.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije