Pozdravljeni!
Vmes ko to pisem se jokam. Preprosto tako me srce boli. Imam dve najboljsi prijateljici z eno sem ze 10let glede na mojo starost je to zelo veliko skupnih let. Zdaj ko so pocitnice se je ena peljala mimo z elek. skirco pa pozdravila in sla. Oznacila jo bom z A. Cez nekaj casa ji jaz (C) napisrm kje je bila in je napisala da pri prijateljici B. Ok sm si rekla mogoce jo je pac hotla povabit, sej mene bo pa drugic kaj vsaka si zassluz enkrat bit z drugo.
Potem sm seveda mirno odreagirala. U ponedeljek pa sm jima poslala povabilo na moj rojstni dan in je oseba A napisala da zal ne more ker ima njena sestrica rojstnodnevno zabavo in pride tudi brat od prijatelce B in se ona da ne bo on sam. Prosim? Kako bo on sam ce bo sestrica povabila 15 sosolcev? Pac mal sm se razjezila od kdaj se ona toook razume z njemu se fnt je pa kar ga prasas nc ne odgovori in se ni u njenem razredu. Pac ja mal sm se razbesnela ampak ne tok k.....
No po sta pa ucer poslale d je sosolka A spet pr sosolki B in se kopata. Pac js nism vc zdrzala. Men je blo tko hudo da sm se sam jokala cel dan. Napisala sm jima kaj je razlog da se nocta niti druzt in niti pogovarjat z mano? In po odpiseta da smo se use 3 spremenile in da je zdej tko kt je in ne more bit nc drgac. Mogoc d sm jima rekla kj tazga kdaj sam sm se zmer opravicla nevem a je z mano kej narobe ze tk mam sam te dve za bff. Sicermam pa super sestricne in sta mi ke sestre k pac nimam sestre in ja. Uglaunem smo se na mrtvo skregale. Mami nism mogla vc skrivat svojih custev in sm se sam razjokala in me je tolazla nj se ne jokam zard njiju. U resnic noben ne ve kok te to przadene in mene je. Pac od mene ni nc vc niti jokat se ne morem vc. Pomenle sta mmi use. Rada sm ju mela in po mi tkole nazaj vrneta. Najrajs bi zaklucla svoj lajf kr preprosto prevec trpim lp
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala za ta iskren zapis.
Pišeš, da si se s prijateljico, s katero se družita že od majhnega, skregala. Začelo se je s tem, ko je tvoja prijateljica začela preživljati več časa z drugo punco, s katero sta sedaj veliko časa skupaj. Sprva si na to gledala kot na nekaj normalnega, ko pa sta začeli tvojo družbo zavračati, te je to povsem razumljivo, potrlo in razjezilo. Verjamem, da se počutiš zavrnjeno, obupano, žalostno, hkrati pa tudi jezno, saj sta prekinili stike na tako neprimeren način.
Glede na to, da imata s prijateljico že res dolgo zgodovino, verjamem, da te je njeno obnašanje zelo potrlo. Da bi si želela, da bi lahko to razrešili na drugačen način. Čeprav je tvoja stiska zaradi tega velika, bi te spodbudila, da razmisliš ali lahko tukaj še kaj narediš. Si morda pripravljena še enkrat navezati stik in prijateljico spodbuditi k temu, da se o vsem tem pogovorita in ti pojasni zakaj je sprejela takšno odločitev? Hkrati pa boš imela ti tudi priložnost, da ji poveš kako te je prizadelo njeno vedenje.
Izpostavila si, da ob vsem tem tako trpiš, da bi najraje zaključila svoje življenje. Žal mi je, da si imela tako neprijetno izkušnjo, ki je nate vplivala v takšni meri. Predstavljam si, da ti je res hudo. Glede na to, kar si omenila sem te dolžna vprašati - Kako resno razmišljaš o samomoru? Je v tvoji okolici kdo, ki ti lahko v stiski pomaga?
Če bi bila stiska v času, ko se zopet slišiva prevelika in bi razmišljala o samomoru, te prosim, da se obrneš na katerega izmed naslednjih virov pomoči: Urgentna psihiatrična ambulanta v Ljubljani ali Mariboru, telefon v sitki (npr. TOM telefon - vsak dan od 12. do 20. ure na 116 111; zaupna telefona Samarijan in Sopotnik - 24 ur na dan na 116 123).
Želela bi si, da se ponovno javiš in odgovoriš na zastavljena vprašanja, saj ti lahko tako najbolje pomagam pri iskanju ustrezne pomoči. Verjamem, da te je celotno dogajanje zelo potrlo. Hkrati pa verjamem, da ti lahko skupaj najdeva ustrezne strategije in pomoč, da ti bo bolje.
V upanju na tvoj odgovor te lepo pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije
• En
Ena
Zdravo!
Hja samomor ne bo prišel v postev hocem zivet se nekaj let in si ustvarit druzino, imet moža in otroke. To je blo sam tko za plan D najhujši scenarij pa to.
Ja sm kr pretrpela tok d sm zbolela zadnc zou res. Smo se probale pobotat nekak sam ke enkrat pride do tega d je tvoj prjatlstvo na nitki je konc in lah sam še mols da bo bols. Mi je punca A napisale de smo drugače se skoz prjatlce. Nevem zdej drugac ksn dan je tišina ksn dan spregovorimo kej, bl redko ja ampak neki.
Lepe pozdrave
• Uredništvo
Urška Pisar
Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
hvala, da si se odzvala na moje sporočilo. Veseli me, da imaš načrte za prihodnost, ki te motivirajo tudi, ko si v stiski.
Verjamem, da je bilo vso opisano dogajanje zate naporno, kar se je pokazalo tudi na tvojem fizičnem zdravju, saj si, kot praviš, zbolela. Upam, da si do sedaj že okrevala in se počutiš bolje. Glede prijateljstva pa je tako. Večkrat se zgodi, da prijateljstva ne gredo v tisto smer, kot bi si želeli. Prijateljstvo je predvsem postavljeno pred izzive v tistih prelomnih obdobjih - npr. na prehodu iz osnovne v srednjo šolo, na prehodu iz srednje šole v študijsko obdobje, pri vzpostavitvi partnerske zveze, ustvarjanju družine itd. To so obdobja, ko v naše življenje večkrat pridejo druge obveznosti ter osebe, s katerimi imamo morda več skupnih točk in nas na ta način v večji meri okupirajo. Tako smo postavljeni pred pomembne in težke odločitve, ki se dotikajo med drugim tudi tega, kar opisuješ sama. Predstavljam si, da ti je hudo ob misli na to, da je tvoja najboljša prijateljica spoznala drugo osebo, s katero se bolje razume. Da trenutno še nisi na točki, ko bi lahko razmišljala o tem, zakaj bi bilo vse to tudi dobro. Čez čas, ko boš vso dogajanje v neki meri prebolela in boš lažje razmišljala o tem, te spodbujam, da svoje misli usmeriš tudi na morebitne pozitivne vidike celotnega dogajanja. Sedaj je čisto normalno in razumljivo, da si potrta, da se ti zdi, kot da se ti podira svet in da si ne predstavljaš, kako se bo razpletla vaša oz. predvsem vajina zgodba. Zato je na tej točki pomembno predvsem to, da se skušaš zamotiti s prijetnimi aktivnostmi, ki jih rada počneš in ti bodo pomagale, da svoje misli vsaj malo preusmeriš.
Upam, da bo tvoje poletje ne glede na slab začetek prijetno in da si nabereš novo energijo za vse izzive, ki še prihajajo. Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije