Pozdravljeni zanima me kaj naj naredim imam 2 sestri brata mami in očeta ki ni prisoten zaradi veliko slabih stvari ki jih je naredil. Ne razumem se več z svojo mami odkar sem začela dobivati prijatelje in fanta doma nikoli nismo imeli veliko lahko recem da smo bili revni kar temu sedaj ni drugače sem pa doma vedno pomagala in delala kolikor sem lahko živimo na kmetiji kar pomeni da dela nikoli ni premalo ugl. Leta 2021 oktrobra je moja mami v najem uzela (gostilno) in ker je bil slab začetek sem ji pomagala do leta 2022 oktobra ko smo odšli stran. V tem obdobju sem spoznala veliko novih ljudi ki niso vedeli kje sem doma kako zgleda pri nas in kdo sem začeli smo se družit.
2022 novembra smo odprli novo restavracijo ob tem sem jaz rekla da nočem a me ni upoštevala takrat sem že imela fanta in sva hodila prespat k njemu in k men dela 3 dni in 3 dni je fraj  ko je delal sva tiste 3 dni bila pri meni in pomagala  ko pa je bil fraj pa sva bila pri njemu in sva delala kar sva hotela sem pa morala bit tam usako soboto in nedeljo kar pomeni če je bil fraj sob nedeljo pon. Nisem imela nič prostega časa 2-3 tedne in začelo me je motit da in nisem več hotela biti skos zaprta notri in delati na vikende ko bi lahko bila zunaj in delala kar imam rada  sprle sva se in tako se je začelo vprla sem se ji da imam dovol a sem zanjo samo smet ki je lena in nesposobna in da ji nikoli nič ne pomagam da se mi nič ne da in da mi je vse težko kar ni res a vredu.
Se še slišiva a redko ker ne morem prenašati več tega poleg tega je tu še moja sestra nesramna je do mene ne mara me pravi da sem samovšečna kar nisem nemaram svojega videza a ne pokažem tega zanjo sem prasi** rekla je da če bi se kaj zgodilo bi tamlajšo sestro uzela k sebi domov mene pa ne ker nisem vredna njenega časa.
tamlajša sestra je enaka kod ona nekajkrat me je mami branila ko so me zmerjale a ne vedno danes mi je napisala (sej zato mam pa starejšo sestro raj k tebe) zato te pa nemaram) in sem planila v jok zadnje dni odkar se to dogaja me grozno boli pri srcu in nemorem nehati jokati ker edino družino ki jo imam in še ta me ne mara nimam prijateljev in cele dneve sem doma in boli me res me boli da je tako 1 mesec nazaj sem nehala hodit domov prideva parkrat a ne pogosto ker vedno je( kaj a si prišla sam za 5 minut) grdi pogledi in ne srčnost.
Nevem kaj naj življenje se mi sesuva ker želim končno malo zaziveti kot da nisem dovol pretrpela v šoli in doma rada jih mam use a nevem kaj naj res ne(preden odg. Na to z POGOVORI SE Z NJO vam že sedaj polagam roko na srce pogovor z njo ne delujee ona ima zapičeno nekaj v mozganih in nemoreš je premislit negre sem probala ne razume res ne) lp
• Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Sem kar večkrat prebrala tale tvoj zapis in razmišljala kako ti svetovati. Verjamem, da ti je zelo hudo, ker se tvoja družina ne razume. Namreč ravno družina je tista osnovna celica, kjer bi se morala počutiti varno in sprejeto. Po naših zakonih si pri 17 letih še otrok. Napisala si, da se je oče že pred časom odselil. Zato je mama dolžna poskrbeti zate do polnoletnosti. Je pa tudi res, da bo to kmalu. Kljub temu je težko, če te ne mara, kot si zapisala. Tudi pogovor z njo ne pomaga. Verjamem, da si poizkušala že marsikaj. Prosim te ne krivi sebe, za takšno situacijo. Odrasli so tisti, ki so odgovorni. Vendar pa tudi ne obupaj. Morda trenutno z mamo pogovor res ni mogoč. Vendar probaj še kdaj. Včasih ljudje potrebujejo samo nekaj časa. Ko ti bo naslednjič do pogovora izberi pravi trenutek in se probajta pogovoriti mirno, umirjeno. Upam, da bo to zmogla tudi tvoja mama.
Nič nisi napisala kako se razumeta z bratom. Verjamem, da si želiš, da bi se razumela z vsemi družinskimi člani, ampak če vsaj z bratom komuniciraš, to ohrani. Imaš vsaj nekoga bližnjega.
Pa tudi ne pozabi, da imaš fanta, ki ti verjamem, da stoji ob strani. Tudi on je zdaj del tvoje razširjene družine. In kot si napisala imaš plane za prihodnost. Želiš si zaživeti. Ne opusti svojih sanj. Hkrati pa še vedno občasno poizkušaj vzpostaviti odnose s tvojo primarno družino. Boš videla, včasih je čas najboljše “zdravilo”.
Pa srečno!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja
• So
Sonček
Pozdravljeni hvala za odgovor bom probala ampak ne razume npr.veckrat mi pribije (jaz sem svoji starimami vedno pomagala če sem hotla al pa ne in se nisen pritoževala) živela je z mojo prababico saj je matero izgubila pri 2. letu njen oče pa je postal hladen in si zgrafil hišo zraven naše in nismo v super odnosih glede mojega očeta moj oče se je drogiral in bil v zaporu 3 leta videla ga nisem od 7mega leta in mi je vseeno zanga za use traume ki mi jih je naredil glede mojega brata pa moj brat ima druzino star je 31 prababica pa mu je mustila pol naše hiše in živimo v 2 stanovanjski hiši kar pomeni da ima mami stanovanje navrh. Ne razumem se tudi ne najboljše z njim nikoli nisva v odnosu da bi si lahko kaj povedala zaupala itd ampak je vredu. Razumem se z njegovo partnerko ona ke razume še najbolj od vseh zaupava si vse in nisva edini ki opažava da moj brat postaja ppdoben kot moja mami tako tudi moja razvajena mlajša sestra . Imata 5 otrok ki jih imam zelo rada in ji večkrat počuvam kakšnega saj obožujem Delo z otroci in lahko rečem da mi gre super od rok res je da ima njegova partnerka zdravstvene težave in je bila večkrat v bolnici tako pa sem jaz in moja mami doma z otroci ker sem kot njihova druga mami in nebi nič spremenila glede tega. Moja mami pa skregava se čez 10 min pa se obnaša kot da se ni nič zgodilo kako naj to povem ona je tako da ima vse prav in ji nemoreš povedati drugače saj me ima rada a ko se omeni delo ali karkoli povezano z delom ji je to na prvem mestu.
Po mojem mnenju se obnaša tako do mene kot se je obnašala moja prababica do nje sekr zivi v tistem obdobju (ce sm js lahko k sem bla tvojih let bos tudi ti)
In vedno sem bila jaz tista melisa daj boš ti ker ti najbol znaš melisa pejd ti teb gre najbols nikoli ni rekla za sestri meni zakaj ker sem vsemu rekla ja in ker je res vsako stvar obvladam takoj pa ce je to od kuhanja do risanja itd. Starejša sestra pa se mi zdi da me zato ne mara 1 od malega je bila malo bol overweight in jo je motilo da sem jaz bolj vitka od nje potem je začela risati in sem jaz boljše delala je makeup in je meni šlo boljše otroci me imajo raje. Se pa je preselila k fantu in ne hodi domov ker se je tudi ona velikokrat skregala z mami prideta pa na rojstne dni ki jih praznujemo skupaj
Počutim se samo in prazno in jezna sem in ljubosumna na fanta ker ima tako super družino in dom prijatelje in vse zakaj se to vedno dogaja meni v šoli so me velikokrat zafrkavali ker smo imeli star avto bilo je tako ( ej mami te je prišla iskat vem zato ker vam škripa avto) in nisem mela fancy oblek in nevem kaj vsega telefona nisem imela do 6tega razreda in stem sem pridobila social anxiety strah sram me je jesti pred ljudmi kaj šele spoznati koga na novo vedno me je strah kaj si bojo mislili o men kaj ce jim nebom všeč a sem vredu.
Upam da boste razumeli kaj od tega .
• Uredništvo
Tina Toman
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Super, da si se ponovno oglasila. Iz tvojega zapisa je razbrati tvojo veliko stisko in željo po dobrih medsebojnih odnosih. To veliko pove o človeku. Vidi se, da ti ni vseeno in to pomeni, da si ti dobra oseba. Kljub mladosti si spoznala že veliko krutih stvari iz sveta odraslih, ki bi ti lahko bile še prihranjene. Kot si napisala sama, mama ponavlja vzorce vedenja iz preteklosti. Ti to vidiš in se zavedaš, da to ni v redu. Ti samo bodi močna osebnost in razmišjaj pozitivno. Kot si napisala, poglej okoli sebe - imaš nekaj oseb s katerimi se razumeš. Saj v življenju ne rabimo imeti ogromno ljudi, važno je da imaš nekoga. Prav tako si že ugotovila, kaj rada počneš - čuvaš otroke. Morda bo to tvoja poklicna pot. In zelo pomembno je, da to kar delaš, počneš s srcem.
Razumem tudi zakaj je mama ravno tebe večkrat prosila za pomoč. Napisala si, da znaš veliko stvari in se znajdeš v različnih situacijah. Verjemi, da je to prepoznala tudi mama. Na žalost le ne zna pohvaliti vseh tvojih talentov. Kot sem ti že napisala, pusti času čas. Medtem pa zaupaj vase in probaj uživati v malenkostih. Bodi ponosna, da imaš takšnega fanta in da se v njihovi  družini razumejo. Ne bodi ljubusumna nanj, ampak dovoli ta te oni sprejmejo takšno kot si. In verjemi, takšna si fantu in njegovi družini všeč.
In takšna kot si, bodi tudi pri spoznavanju novih oseb. Verjemi vase in boš videla, da boš s samozavestjo prodobila še kakšno prijateljico.
Bodi močna in verjemi vase.
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja