Pozdravljeni!
Jaz imam bolezen ki se imenuje hidrocefalus in me zaradi moje bolezni zafrkavajo v šoli da imam jaz več pravic kot oni. Recimo pisali smo slepo tipkanje jaz sem bila opravičena slepega tipkanja ker imam tremor rok. Res hvala bogu da jim je profesor ki nas to poučuje razložil ampak jim še vedno ni jasno in jaz sem se takrat počutila res grozno ampak zdaj je vredu. Hvala bogu da me pustijo na miru.  Ker jaz pa ko mi nekaj gre na živce ne morem mimo tega . Recimo ko  mi je en  rekel kolikokrat na teden si perem lase pa da stalno jem in da se bom zredila če bom toliko jedla ne vem kaj naj naredim
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana Najči,
hvala, da si svoje misli delila na našem portalu. Žal mi je, da imaš bolezen, ki jo opisuješ. Tvoji sovrstniki si niti približno ne morejo predstavljati kako se počutiš, saj si pravzaprav prikrajšana za marsikatero dejavnost, oni pa menijo, da imaš več pravic. Predvidevam, da si tudi sama želela opravljati slepo tipkanje, a ti je tremor rok to onemogočal. Veseli me, da se profesor, ki vas poučuje ta predmet, zaveda tvoje težave in da je tvojim sošolcem/sošolkam situacijo tudi obrazložil. Zdi se, da še vseeno ne razumejo izzivov, ki jih prinaša tvoja bolezen. Si jim morda poskusila že kdaj sama pojasniti? V tem smislu, da si pri vseh dejavnostih, ki jih počnete v šoli, ŽELIŠ udejstvovati, vendar ti izvajanje določenih stvari tvoja bolezen fizično preprečuje.
Za hidrocefalus je značilno prekomerno nastajanje likvorja (možganske tekočine) in motnje pri njegovem pretoku. Posledično se razširijo možganski ventrikli, kar lahko prinaša številne težave, npr. tresenje rok, kot omenjaš v tvojem sporočilu. Si že kdaj razmišljala o tem, da bi pri razredni uri ali pri kakšnem šolskem predmetu svojo bolezen podrobneje predstavila – v obliki seminarske naloge ali krajše predstavitve? To pride v poštev le v primeru, da ti ni problem govoriti o tem in da te ne spravlja v še večjo zadrego. Prepričana sem, da bi po tvoji predstavitvi marsikdo začutil in bolje razumel kaj se v telesu dogaja ter spremenil mnenje o tem, da imaš več pravic, kot navajaš na začetku. Razmisli o tem in se pogovori s tvojim razrednikom.
Prav je, da nasloviš stvari, ki ti gredo na živce, saj tako lažje rešiš konfliktne situacije. Ključ do rešitve je vedno komunikacija in iskren, odprt pogovor. Omenjaš, da te je nekdo vprašal kolikokrat na teden si umivaš lase. Menim, da ti na takšno vprašanje niti ni potrebno odgovoriti ali pa preprosto rečeš npr.: »tolikokrat kot je potrebno«. Glede prehranjevanja pa sama najbolje veš, nihče ne more soditi kaj, kdaj in koliko boš pojedla. Dobro pa je, da skrbiš za zdravo in uravnoteženo prehrano ter zmerno telesno vadbo. Ne pozabi, telo je samo TVOJE in sama znaš zase najbolje poskrbeti.
Verjemi vase in rada se imej.
Želim ti veliko poguma in vse dobro,
Tina Rezar, mag. prof. ped. in nem. in mag. zak. in druž. štud.