Pozdravljeni, najprej bi rad opisal, kaj se mi dogaja v življenju. Od konca avgusta sem zelo pod stresom, obiskal sem psihologinjo in psihiatinjio, ki mi je predpisala zdravilo Zoloft® (20 mg/ml koncentrat za peroralno raztopino sertralina). Zdaj sem v 2. tednu jemanja 2 ml. Pojavljajo se mi nočne more (kar je lahko stranski učinek).
V nedeljo, ko je bil tretji dan jemanja 2 ml, me je zvečer začelo boleti v trebuhu in želodcu, hkrati mi je bilo slabo. Potem sem bil spet čisto v redu. V ponedeljek me je občasno bolel želodec, danes, v torek 25. 11. 2025, pa me še vedno boli, vendar ne ves dan. Opazil sem, da me boli bolj, ko o tem razmišljam, manj pa, ko sem zaposlen z drugimi stvarmi. Nimam apetita in jem zelo malo.
Zanima me, ali je to posledica zdravila kot stranski učinek, ali pa gre za posledico stresa. Skrbi me, da ni kaj resnega. Hvala za odgovor.
st
student
Hej, ful mi je žal, da greš čez to. Sertralin lahko na začetku kar naredi zmedo v želodcu, slabost in čudne sanje so kar pogosti, dokler se telo privaja. Istočasno pa lahko stres res konkretno udari po želodcu, posebej če ves čas razmišljaš o tem – zato je čist logično, da te manj boli, ko si zaposlen z drugimi stvarmi.
Po opisu se vse skupaj sliši bolj kot stranski učinki in kombinacija s stresom, ne pa kot nekaj resnega. Ampak vseeno bi bilo super, da čim prej poveš zdravnici/psihiatrinji, kaj se dogaja, da preveri, ali je to pričakovano ali je treba kaj prilagodit.
Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen Luka,
Bolečine v trebuhu in želodcu ter slabost so simptomi, ki se zelo pogosto pojavijo kot neželeni učinek Zolofta (in zdravil podobnih zoloftu) v prvih nekaj tednih jemanja. Glede na to, da je psihiatrinja zvišala odmerek, je možno, da so težave neželeni učinek zdravila. Načeloma neželeni učinki izginejo čez nekaj tednov, ker se telo navadi na zdravilo. Sicer pa je tudi možno, da so težave posledica stresa. Stres pogosto povzroča bolečine v želodcu in izgubo apetita. Te dve možnosti sta najbolj verjetne, težko pa ocenimo prek spleta za kaj se točno gre.
Pomembno je da obiščeš svojega osebnega zdravnika, če bolečine vztrajajo, postanejo močnejše ali pa se pojavijo težave z odvajanjem blata, bruhanje, kri na blatu, vročina ... Osebni zdravnik bo naredil osnovne preiskave in klinični pregled ter mogoče predpisal zdravila za želodec ali pa napotil specialistu, če oceni, da ga potrebuješ.
Upam, da bodo težave hitro izzvenele. Če te še kaj zanima, napiši.
Lepo bodi,
Nejla Đikić, dr. medicine
Lu
Luka
Najlepša hvala za hiter odziv. Sedaj sem na 1,5ml. In zdravilo že ima svoj učinek, spet lahko normalno jem in nisem več tako močno podstresom.