Zivjo,
od kar sem bila majhna se spomnim da sem vse jemala zelo osebno vendar nehote. Ze veliko casa se soocam s samomorilnimi mislimi. 3 mesce nazaj me je pustil fant kateri sem mislila da se bom z njim porocila, je edini s katerim sem se pocutila dobro. Problem je da me vsak dan fizicno boli srce zaradi tega in velikokrat nemorem dihati normalno. Vem da je "samo fant v srednji soli" vendar dejansko nevem ce mi bo uspelo to preziveti. Kaj naj naredim da me ne bo vec bolelo?
• un
unakjozanimaš
To pomoje ni vredu, si že šla na kakšen pregled pri zdravniku? fizično ne vem če je okej da te boli srce, mogoč sam povej komu dejansko odraslemu al pa razredničarki.
okej lej, fantov je ful na tem svetu. točno ta s kerim sta šla narazen ti je bil ful pomemben kr ti je neki dau. sploh ni pomemben če je to "kr en fant iz srednje" ker pač ni. ampak a si ti kej kriva za to kar se je zgodil? ne vem, ampak če tega do zdej še nis napisala pomen da ne. je res? ne vem pač pust tega fanta sam pri miru k ti trenutno dela več škode kt koristi. trenutno, ne pravim da kar pozabi nanj. prosim res super oseba si in boš že sama poseb. v življenje ti le pridejo ljudje ki se menjajo, ko pogruntaš da si si sama sebi največ kar ti je pomembno. ti si to kar si, če tvoja zunanjost ni to kar hočeš da si drugi mislijo o tebi, to lahko spremeniš. če ti drugi niso všeč, jih lahko zamenjaš. takšen je svet, ti si vodja njemu in tvoja edina prioriteta si ti sama. življenje si uredi tako da bo tebi najbol ustrezalo, ne drugim. drugi se lahko sami prilagodijo če jim kaj ni všeč. okej?
tko kt vedno, slušalke so super stvar. začni poslušat kšne te eminem fore, mogoče ti bo to dvignilo motivacijo. večkrat ti predlagam da poslušaj tako muziko, mogoče pa bolj to, ne vem. sm našla neki tazga GANGSTER GANG ne vem če bodo pustil to objavit ampak pač neki na ta način.
vem da si lahko vsak od nas tukaj nekako uredi življenje, samo voljo za to je treba najt. zamisl si eno oseba iz šole z res močnim karakterjem. naj ti bo to cilj.
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
medtem ko si čakala, ti je svoj pogled predstavila tvoja vrstnica in ti podala kar nekaj predlogov, o katerih je vredno razmisliti. Tako poslušanje glasbe in (če sem prav razumela) tudi ogled kakšnih smešnih filmčkov, ki so ti lahko v pomoč, ko poskušaš preusmeriti pozornost od zaskrbljujočih misli oz. sprostiti čustveno napetost.  Potem pa je razmišljala v smeri skrbi zase, z vidika dobrega počutja v svoji koži in v smeri skrbi za druženje z ljudmi, ki te sprejemajo, te razumejo.
Povsem razumljivo je, da te je razhod s fantom prizadel in da to povzroča tudi fizično bolečino, kot praviš srca. S fantom sta imela romantični odnos, v katerem si se dobro počutia, sploh ker si bila prepričana, da bo vajin odnos trajal in prerastel v dolgotrajno zvezo. Zakaj se ni izteklo, kot si predvidevala ne vem, lahko le razmišljam kaj je bil lahko razlog. Sprašujem te ali sta se o razhodu lahko pogovorila, si povedala kako čutita in kako bo vajin odnos zgledal sedaj, bosta ostala prijatelja ali pa tega ne bosta zmogla. V kolikor tega še nista naredila, te vabim da morda poskusiš.
Romantični, partnerski odnos, ki je sedaj zaključen, prinaša bolečino, prinaša žalost, morda jezo, sram, obžalovanje kako bi bilo lahko drugače če, in vse to je povsem normalen odziv. Obdobje neprijetnih občutkov bo nekaj časa trajal, potem pa bo boljše, ponovno boš bolj svobodno zadihala in sproščeno gradila odnose. Verjamem, da je to sedaj težko sprejeti.
Kaj lahko narediš? Zapisala si, da si "zelo vzameš" k srcu stvari in da so se ti ob razhodu začele pojavljati samomorilne misli. Drži? Kako pogosto so se ti začele pojavljati, kakšne so bile? So se stopnjevale do odločitve o izvedbi in načinu? Ko nam je hudo, pomislimo, da je to tako naporno in da nikoli ne bo nikogar, ki bi me imel tako rad ali pa jaz njega, ko sem imela tega fanta, in potem se zgodijo misli kot so "bolje bi mi bilo, če me ne bilo.; zakaj se je to moralo zgoditi meni...itd. Z oddaljenostjo dogodka, ki je pomenil konec, boš lažje razumsko razmišljala in boš morda bolj jasno lahko razložila sebi kaj se je v vajinem odnosu dogajalo. Poskušaj si zaupati, dovoli si žalost, jezo in verjami, da bo boljše.
Predlagam ti, da se o svojih občutkih pogovoriš s kakšno prijateljico, ki ji zaupaš. Verjamem, da te bo poslušala. Pomaga tudi, da se pogovoriš z odraslim, ki ti je blizu - so to lahko starši, v šoli učitelj, svetovalna delavka, trener, kakšen družinski prijatelj.
Ob tem pa poskušaj skrbeti zase. Delaj stvari, ki so ti všeč, druži se z ljudmi, ob katerih se dobro počutiš. Ne ostajaj sama z mislimi, pojdi v naravo, na sprehod, povabi kakšno prijateljico. Naredi kakšno vajo sproščanja. V kolikor ne boš mogla dihat, si pomagaj z dihalnimi vajami in verjami, da bo minilo. Verjamem, da ti bo lažje. Ob tem pa pogovor, ki pomaga.
Pred tabo je poletje, ko bo precej priložnosti za prijetna druženja. Pred tem pa kar nekaj učenja. Pozornost na to aktivnost ti lahko pomaga.
Veseli me, če se boš ponovno oglasila. Do takrat pa te lepo pozdravljam in ti želim vse dobro,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja