Pozdravljeni,
Pišem vam, ker sem zadnjih nekaj tednov, sama sebi zelo zelo nenavadna.
Vem, da razlog ni samo, da sem pred/med mestruacijo, ker to obdobje "traja" že predolgo časa.
Lansko leto se je moja najboljša prijateljica preselila zelo zelo dalež (90km daleč), s tem se je pri meni končala iskrena sreča hoditi v šolo, iskren nasmeh v šoli, tudi moja samopodoba se je precej znižala.
Saj imam v šoli tudi druge prijatelje/prijateljice, ampak nje mi ne more nadomestiti nihče. V tem šolskem letu se mi je zgodilo že trikrat, da sem se med poukom zaprla v stranišče in se tam zjokala, ko sem res začutila to žalost, praznino,...
Tudi doma se mi zelo velikokrat "ponavljajo" taki trenutki. Kar naenkrat se samo zjočem, ker res potrebujem njeno bližino, njen nasmeh, najine pogovore V ŽIVO.
Zanima me, kaj lahko naredim glede tega, ker sem res mislila, da bo ta moja žalost, praznina, bolečina,....trajala le v poletju in prvih šolskih dnevih, a, traja že 10mesec.       Se vam mogoče zdi da bi morala iskati "nadomestno" ali "novo" najboljšo prijateljico, ali misite, da lahko ohranjam to najboljšo prijateljstvo na daljavo.
Že v naprej hvala za odgovor in lep pozdrav.
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
na nas si se obrnila, ker pri sebi opažaš nekatere spremembe zaradi selitve najboljše prijateljice. To traja že kar veliko časa, sama pa ne veš, kako se s tem spoprijeti oziroma kaj pravzaprav ukrepati, da bi se počutila bolje. Po njeni selitvi pri sebi opažaš spremembo v razpoloženju, interesu za šolo in tudi samopodobi. Kolikor razumem, sicer imaš druge prijatelje in prijateljice, vendar ti ne morejo nadomestiti tvoje najboljše prijateljice, zaradi česar se počutiš žalostno in prazno.
Dobra socialna mreža prijateljev je izjemnega pomena za naše dobro počutje, zato si predstavljam, da se brez najboljše prijateljice počutiš osamljeno in izgubljeno. Kot je mogoče razbrati iz tvojega zapisa, te obremenjuje predvsem to, da se s to prijateljico ne moreš družiti v živo. Pogrešaš njeno fizično bližino, njen nasmeh in pogovore v živo. Strinjam se, da klepet preko telefona ali socialnih omrežij ne more nadomestiti pristnega kontakta v živo, pa vendar, na žalost, včasih moramo sprejeti situacijo takšno, kot je, še posebej če sami ne moremo kaj dosti spremeniti.
Tekom življenja se naš socialni krog prijateljev in znancev nenehno spreminja. Nekatera prijateljstva se končajo, druga na novo začnejo. Sprašuješ se, ali naj poiščeš »novo« najboljšo prijateljico oziroma ali naj ohranjaš odnos s trenutno najboljšo prijateljico na daljavo. Osebno mislim, da se to dvoje ne izključuje. Še vedno lahko ohranjaš odnos z najboljšo prijateljico, kolikor je to pač mogoče in na način, ki vama je na voljo. Hkrati pa se mi zdi dobra ideja, da morda oblikuješ še kake pomembne odnose tudi z drugimi prijateljicami, s katerimi se vidiš v živo. Včasih se je smiselno dodatno potruditi in vzdrževati pomembne odnose, četudi na daljavo. Iz tvojega zapisa je mogoče razbrati, da sta si bili zares blizu in da ti je to prijateljstvo prineslo veliko pozitivnega. Zato te spodbujam, da poskušaš z njo ohranjati odnos do te mere, kolikor je to mogoče. Zavedam se, da to ne bo nadomestilo vsakodnevnega druženja v živo, pa vendar menim, da ti lahko vsaj delno prinese to, kar ti je stik v živo. Hkrati te spodbujam, da oblikuješ tudi nove pomembne odnose s prijatelji v tvoji bližini. Da pustiš odprte možnosti, si dovoliš in zaupaš tudi drugim.
Naj te za konec še samo spomnim, da trenutna situacija ne bo trajala večno. Morda boš kdaj živela bližje tej prijateljici ali pa se bosta kasneje lahko pogosteje obiskovali. Do takrat pa poskušajta izkoristiti, kar vama je na voljo in se osredotoči na trenutke, ki jih vseeno, na tak ali drugačen način, preživita skupaj.
Če imaš še kako vprašanje sem ti na voljo,
Amadeja Jurič, mag. psihologije