Hej.
Danes sem v novicah prebral primer mladega para (cca. 25 let), ko sta se sprla in razšla, a je pred razhodom partnerka zanosila. Kljub razhodu ni želela opraviti splava, oče pa ni želel priznati očetovstva. Nato ga je iztirjala po sodni poti. Na sodišču je moški izjavil, da bo plačal vse kar mora, a da ne želi imeti nič več s tema človekoma in da zanj ne obstajata, naj ga pustita pri miru. Ali je to fer do matere in otroka? Kakšne posledice ima lahko to za otroka? Kakšno bolečino lahko to povzroči? Imata mama in otrok pravico po sodni poti izvedeti kaj se z očetom dogaja in kje je?
Lep pozdrav.
• Uredništvo
Polona Kuzman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
primerov, da otrok nima enega od staršev ali celo oba je zares preveč. Bolečina, ki jo naslavljaš pa zagotovo neznosna za vse.
Otrok in mati imata po sodni poti pravico terjati preživnino, bližine žal ne. Tudi če sodišče določi stike med očetom in otrokom je njihovo izvajanje v odgovornosti starša, kar pomeni, da če jih oče zavrača, je otrok v izgubi. Tudi informacije o tem kaj se z očetom dogaja sodišče ne more zagotoviti.
Stiki (graditev odnosa povezanosti), ki se ne izvajajo so zagotovo huda travma za otroka, ki ob tem občuti morje negativnih občutij s katerimi posledicami se bo soočal še dolgo v življenju. V upanju, da se zgodba ne ponovi.   Odgovorno starševstvo naj postane moda naslednjih generacij! Širi to idejo in se nam še kaj oglasi.
Polona Kuzman, univ. dipl. sociologinja in varstvoslovka