Dan, že kar nekaj časa se ukvarjam z športom bolj v fitnes smeri. Želim si postati bodybuilderka a ne vem kako lahko to dosežem. Razmišljam da bi naslednje leto začela hoditi v fitnes da lahko več delam z utežmi, saj jih doma nimamo veliko. Vsi doma pa mi govorijo da so mišičaste ženske grde in neženstvene, zato postajam ne sigurna o tem. Če že ne to, bi bila vsaj osebna trenerka. Ampak kako sploh lahko postaneš bodybuilder?
Lp.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najprej bi rad rekel, da se mi zdi zelo dobro, da te nekaj veseli, da imaš v življenju nek cilj. Kar se tiče tega, da so mišičaste ženske grde in neženstvene - s takimi komentarji se raje ne obremenjuj, pa čeprav prihajajo od doma in je to zelo težko. Podobni komentarji bodo prisotni vedno, tudi ko boš morda imela "popolno" postavo, ki pa tako ali tako ne obstaja oziroma je to stvar vsakega posameznika. Lepota je zelo subjektivna stvar, kar je za nekoga zelo lepo, je za drugega grdo, tako pač je in bo vedno bilo.
Če si želiš postati bodybuilderka bi te raje opozoril na nekatere nevarnosti, katerim si lahko ob tem izpostavljena. To so naprimer :
• pretirana skrb za izgled telesa ter s tem povezano prehranjevanje - sploh v teh letih ko še rasteš je zelo pomembno, da se prehranjuješ uravnoteženo in ne greš v ekstreme, ki ti lahko škodijo.
• prehranski dodatki - le ti so lahko sicer povsem koristni, vendar pa je pri uživanju ravno tako potrebno paziti in vedeti kaj jemlješ. Na začetku bi priporočal, da jih ne jemlješ, razen če ti je to morda svetoval zdravnik.
• pretiravanje - čeprav je vadba v fitnesu dobrodošla in pripomore k zdravju telesa, se lahko ob pretiravanju to prevesi v drugo stran. Po mojem mnenju profesionalni bodybuilding - govorim o kategorijah, kjer so osebe res ogromne in kjer dostikrat uporabljajo tudi nedovoljene substance kot so steroidi, ni koristen za zdravje. To pa ne pomeni, da se s tem ne moreš ukvarjati tudi na uravnotežen in zdrav način.
Če bi rada začela z vadbo v fitnesu je najlažje, če za nekaj časa vadiš pod nadzorom usposobljenega osebnega trenerja - v kolikor si to lahko privoščiš. V nasprotnem primeru lahko za nasvete in navodila vprašaš tudi učitelja/ico športne vzgoje in se z njim pogovoriš ter ga morda prosiš za kakšno uporabno knjigo, učbenik ali video o tem področju. Pri tvoji starosti je za profesionalen bodybuilding še prezgodaj, brez problema pa lahko začneš z vadbo za moč v fitnesu ali drugih centrih/klubih za dvigovanje uteži ter se o tem podučiš.
Prav tako je na spletu ogromno informacij, trenerjev in "bodybuilderjev", ki objavljajo svoje prispevke in videe, vendar prosim bodi pri tem komu slediš zelo previdna, saj se na spletu najde ogromno ljudi, ki podajajo tudi napačne in dostikrat škodljive informacije. Na splošno poskusi, preden začneš z vadbo, izvedeti čim več informacij, preberi knjige, članke na internetu, poglej videe in se o tem poskušaj tudi posvetovati z odraslo osebo, ki se vsaj malo spozna na področje fitnes vadbe. Morda lahko preveriš tudi kakšen klub olimpijskega dvigovanja uteži, kjer se lahko naučiš pravilnega izvajanja vaj s prostimi utežmi in kjer bodo vadbo vodili usposobljeni inštruktorji.   Kasneje, ko boš malo starejša se lahko vpišeš na tečaj za osebnega trenerja ali pa morda celo vpišeš na Fakulteto za Šport, kjer se boš lahko usmerila tudi v fitnes vadbo in osebno trenerstvo.
Želim ti vse dobro, verjami vase in sledi svojim sanjam.
Lep pozdrav,
Jure Rugani, prof. športne vzgoje (smer fitnes)
• 36
365
Hvala????