Zdravo, gre se za mojega "bivsega" fanta, ki sva bila skupaj malo vec kot dve leti. Na zacetku sva se zelo dobro razumela, veliko smo skupaj hodili ven in se zabavali. Nato je prisel tezek obdobje, ker mu je umrla mati. Od takrat so sle stvari samo navzdol. Vedno veckrat sva se skregala zaradi brez veznih stvari. Ni bil vec tako zivahen kot prej kar me je vedno bolj in bolj motilo ker sem jaz bolj zivahne narave. Pri meni doma kar naenkrat ni bil vec tako priljubljen kot je bil prej, moji starsi niso bili ravno navduseni nad njim. Zaradi vsega pritiska ki sva ga bila delezna sva se odlocila da koncava ampak sva potem zelo hitro prisla nazaj skupaj, o tem je vedela samo moja mami in nihce drug. Pol leta sva se "skrivala" pred mojimi domaci. Takoj ko sva spet zacela je bilo vse super, se vedno je bil ljubec do mene... vse je bilo odlicno. Potem pa je kar naenkrat spet vse padlo v vodo in sva sla na stara pota. Ko sva bila sama sva uzivala, veliko sva se pogovarjala se imela rada. V druzbi pa je custo drugi clovek. Sploh se ne zna vec vkljuciti v deuzbo in se zabavati zato sva sklenila da zdaj za res prekineva in ostaneva prijatelja. Ampak imam se vedno zelo mocan notranji obcutek da se vedno nisva cisto koncala in da bova nekoc spet skupaj, ceprav ne vem kako bi prsla do skupne tocke kako v prihodnosti. Nevem vec kaj naj si mislim, ali sploh delam kar je prav... :(
Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Sliši se, da si trenutno čustveno v zelo težki situaciji. Razhodi, sploh ko gre za dolgotrajno zvezo, v katero smo vložili srce in čas, puščajo za sabo velik občutek praznine, zmede in notranjega nemira. Pomembno je, da si dovoliš čutiti to, kar čutiš - brez občutka krivde ali pritiska, da bi morala »že vedeti«, kaj je prav. Srce včasih potrebuje več časa kot razum. Ob tem pa razumem, da tvoj razhod ni »samo« razhod - tvoje breme je bilo še težje. Nosila si vlogo opore fantu, ki je doživljal izjemno bolečo izgubo. Lahko da so bila prisotna tudi čustva krivde, odgovornosti, mogoče celo tiha notranja dolžnost, da ga ne pustiš samega, ko mu je najtežje. In prav to lahko odnos še dodatno zaplete - ker se začneš spraševati, ali bi s tem, da greš, naredila krivico. A v resnici je tvoja odgovornost najprej do sebe - da tudi ti ostaneš psihično in čustveno zdrava, da te skrb za drugega ne potegne tako globoko, da izgubiš občutek, kaj sploh potrebuješ ti.
Iz tvojega zapisa je razvidno, da je bila vajina zveza na začetku zelo lepa, povezana in iskrena. Nato pa je prišla težka zunanja situacija. Ko pride do izgube, kot je smrt starša, gre človek skozi proces žalovanja, ki je zelo individualen. Nekateri si hitro opomorejo, drugi žalost nosijo s sabo mesece ali celo leta. Najpogosteje govorimo o t. i. fazah žalovanja - šok, zanikanje, jeza, pogajanje, žalost in sprejetje - vendar se ne odvijajo vedno v tem vrstnem redu in niso pri vseh enake. Nekateri se zataknejo v jezi ali otopelosti, drugi izgubijo stik z okolico. Žalovanje je globok proces, ki lahko močno spremeni človekovo razpoloženje, vedenje in tudi odnose z drugimi. Ko nekdo doživlja tako veliko izgubo, se pogosto zapre vase, izgubi iskrico, postane bolj razdražljiv ali umaknjen - kar si tudi ti opazila pri svojem bivšem fantu. Tvoje razočaranje, da ni bil več tak, kot prej, je povsem človeško, a hkrati je razumljivo tudi, da on v tistem trenutku ni zmogel več kot to.
Poleg njegove osebne izgube si doživljala še dodatne pritiske - nestrinjanje tvoje družine, skrivanje odnosa pred bližnjimi, napetosti med vama. Ko sta se razšla in nato ponovno dobila skupaj, si verjetno upala, da bo tokrat drugače - da bosta znala prebroditi pretekle rane. In sprva se je res zdelo, da se stvari obračajo na bolje. Vendar pa si hitro opazila, da se stari vzorci vračajo. To je pogosto - dokler globoke težave niso razrešene, se vedno znova vračajo, tudi če se zveza na novo začne. Zelo pomenljivo je, da si omenila, kako lepo ti je bilo z njim, ko sta bila sama, a v družbi je postal drugačen in se težje vključeval. To kaže, da je med vama sicer še čustvena povezanost, a hkrati tudi razlika v načinu doživljanja sveta.
Tvoj občutek, da stvari morda še niso dokončno zaključene, je povsem razumljiv. Marsikdo ob razhodu občuti notranji občutek, ki pravi, da to še ni konec. Pogosto pa ta občutek izhaja iz navezanosti, iz želje, da bi stvari bile takšne, kot so bile včasih, ko je bilo lepo. A tukaj se je dobro vprašati, kaj si zdaj, v tem trenutku, res želiš v partnerskem odnosu? Kako se želiš počutiti? In ali ti ta odnos to zares daje?
Če zdaj ostajata prijatelja, te spodbujam, da si iskreno odgovoriš, ali si na to res pripravljena - ali si sposobna biti prijateljica, ne da bi potiho upala, da bosta spet skupaj? Če ne, si lahko s tem podaljšuješ trpljenje in si otežuješ proces prebolevanja. Včasih je najbolj zdrav korak ravno to, da si vzameš nekaj popolne distance - ne kot izbris ljubezni, temveč kot način, da se znova najdeš.
Ozavesti, da ti ni treba vedeti, ali delaš prav ali narobe. Pomembno je le, ali to, kar počneš, podpira tvoje dobro počutje in notranji mir. Če v odnosu čutiš več bolečine kot miru, več dvoma kot zaupanja, potem ti telo in srce že sporočata, da potrebuješ nekaj drugega. :)
Če bosta nekoč znova skupaj, naj bo to zato, ker bosta oba v sebi razrešila stare rane, odrasla in se našla znova - kot novi osebi. Do takrat pa si daj dovoljenje, da najprej zaceliš sebe.
Objem
Cita Jenko, mag. psihologije