Zivjo,pisem vam ker ne morem vec teg drzati v sebi,pac gre zato da sem na snapu spoznala enega fanta ki je biu iz moje okolice. Ko sm ga dodala nazaj sva si ful pisala pa to no ko naekrat mi rece preko tefonskega pogovora da sm mu vsec jst nism mu glih vrjela ampk na koncu sm mu. No uglavnem z njim sm bla na klicih skoraj vsak dan in tudi po pet ur ker sva se res postekla no pol mi je prislo na misel da bi se lahk enkrat videla v zivo. Seveda je reku je in na tej tocki se zacnejo grozne stvari. Prva je bila ta da me je vprasal ce lohk njegov frend pride in sm rekla da lahk,no in pol ko sm prsla sm bla ziucna ker je biu v realnosti se bolj in sem bla skor na custveni ravni se bolj ranljiva no pol ko smo se spoznal in vse sem sla z njim do postaje in na tej tocki ko sva hodila mi je reku da naj mu ne zamerim ampk da mu nism vsec in takrat sm se pocutla res osramoceno tudi pogledala ga nism ko mi je to reku, no pol ko sva se razsla sm bla zelo zalostna in to in sm se zdj ker pac drzim stike z njim in mi je vsak dan teziji pa tt zarad tega si drugo leto ne upam iti u srednjo. Pac saj ne grem na to ko gre on ampk tista ki je zravn. In zdj me zanima kaj naj naredim da ga pozabim oz. Ga dam ven iz mojega zivljenja. In kaj naj naredim da se bom jst bolje pocutila .
Uredništvo
Eva Žukovec

Odgovor svetovalke:
Živijo,
Hvala ti za tvoje zaupanje. Najprej bi ti rada povedala, da me je v tvoji zgodbi nagovoril tvoj pogum, ko si fanta povabila na srečanje v živo. To res zahteva samozavest in odločnost!
Praviš, da sta se preko telefona zelo veliko pogovarjala in verjamem, da so bili ti pogovori prijetni, glede na to, koliko časa sta si tako vzela drug za drugega. Ko nas nekdo posluša in si vzame čas za nas, se ljudje lahko močno navežemo na to osebo in nam ta postane všeč, ne da bi se srečali tudi v živo. V nas se lahko začne prebujati občutek naklonjenosti, simpatije, morda celo zaljubljenosti.
Na vajinem srečanju v živo, kot tudi sama praviš, pa si bila še bolj čustveno ranljiva, saj sta se prvič prav zares videla in bila skupaj, fant ti je bil všeč na pogled. Po dolgih telefonskih pogovorih in teh občutkih simpatije pa je bil najbrž fantov odziv, da ne čuti enako, res težak za sprejet. Zato te tudi razumem, ko praviš, da si se po tem počutila osramočeno in v dvomih o sebi. Mislim, da je pomembno, da veš, da ljudje lahko spremenijo svoje občutke zaradi razlogov, ki niso povezani s teboj in niso nujno odziv nate ali karkoli, kar bi ti naredila narobe (lahko se je prestrašil, lahko da niti sam še ni dobro vedel, kako odreagirati ob vseh teh občutkih ...). Žal ni nujno, da si bomo vedno drug drugemu všeč. Ko nas naša simpatija zavrne, se pogosto sprašujemo, kaj je z nami narobe (nisem dovolj lepa, pametna, zanimiva?) ali kaj smo narobe storili. Vendar ni res, da je z nami kaj narobe. Ljudje smo le ustvarjeni tako, da smo si določeni med seboj všeč, drugi pa ne.
Pri mladostniški zaljubljenosti (za razliko od zaljubljenosti v odraslosti) je pogosto tudi tako, da se lahko čustva hitro spreminjajo. En trenutek smo zaljubljeni, vidimo same lepe stvari te osebe, želimo ji nameniti veliko časa in podobno - vse to, kar se je razvijalo tudi ob vajinih telefonskih pogovorih, ki ne dvomim, da so bili res prijetni in povezujoči in ki kažejo na to, da sta oba zelo prijetni osebi. Se pa lahko zgodi, da se ob tem prebudijo tudi drugi občutki – strahovi, dvomi, nepripravljenost na resne odnose in podobno. V takem primeru je najbolj pogumno in pošteno, da to podelimo z drugo osebo na iskren in spoštljiv način.
Pomembno se mi zdi, da se v takšnem času, ko nam je težko, ko smo žalostni ali imamo zlomljeno srce, obkrožimo z ljudmi, ki nas imajo radi in nas podpirajo. Ti ljudje nas resnično poznajo in nas imajo radi takšne, kot smo. Po takšni preizkušnji, kot si jo imela s tem fantom, se zato lahko obrneš na njih, da te spomnijo, koliko si vredna in kakšno srečo imajo tisti, ki so lahko v tvoji bližini.
Zdi se mi super, da lahko tako odkrito raziskuješ svoje občutke ob tem fantu, tako simpatijo, kot razočaranje in strah. Spodbujam te, da vzameš ta dogodek kot izkušnjo, kako pomembna je v odnosih odprta komunikacija o naših občutkih ter hkrati zavedanje svoje vrednosti. Verjamem, da te tvoji prijatelji dobro poznajo in ti bodo rade volje pomagali odkriti tvoje vrednosti. Verjamem pa tudi, da fanta ne bo lahko kar tako pozabiti ali iti v srednjo šolo čisto brez strahu »kaj pa če ga srečam«. Vem pa, da bo lažje, če boš začela raziskovati in spoznavati, zakaj si ti izjemna punca in kaj je on izgubil s tem, ko si je na srečanju tako premislil. :)
Želim ti eno prijetno pot raziskovanja sebe in svojih močnih točk ter lepo pomlad, polno novih izkušenj.
Eva Žukovec, bak. psihoterapevtske znanosti, SFU Ljubljana in dipl. socialna delavka (UN)