Z bivšim sva bila 5 mesecev skupaj. Na začetku zveze je bilo vse okej. Ampak se je vedno bolj krhkalo. Med zvezo me je varal (pisal z drugimi puncami ljubezenske stvari), naokoli govoril, da nisva več skupaj, začel je tudi vejpat, čeprav je vedel, da mi ni to všeč. Vem, da je težko odnehat ampak vseeno bi lahko vsaj poskusil. Ne rečem, da bi mi povedal. Jaz sem ga zraven dobila pa se mi je zlagal in iskal izgovore. No ja potem pa me je še njegova družina zasovražla, pa sploh nič nisem naredla. Vedno ko sem prišla tja sem bla ful dobrodošla pa vse, nekaj dni za tem pa sta me starša šinfala. Pomagala sem, kuhala, pospravljala pa sploh rabla ne bi, ampak sem, da bi me čimbolj vzljubila ampak me nista. Ampak do njega sta se še bolj grozno obnašala, posledično sem bila vsak dan napeta, živčna, jokala sem se pač res stara jaz je izginila. Starša sta mi svetovala naj grema narazen in sva tudi šla. Naj poudarim, da je bil to "mutual break up" in da sva ostala prijatelja. Spet sem se začela pogovarjati s svojim prijateljem iz otroštva in sošolci. In ob podpori družine in prijateljev sem ga kar hitro prebolela. Ampak on mene ni. Že 2 meseca mi vsak dan piše kako me pogreša, če sva lahko skupaj, da naj mu dam 2. priložnost in da se je spremenil, pa take fore in bolj kot mu pravim, da ne bova več skupaj, da ga ne ljubim več, bolj me sili v to. Jaz sem z njegovo družino prekinila vse stike, vsepovsod sem jih blokirala, ampak on...on moji družini še kar tečnari. Velikokrat sem mu že rekla, naj pusti mojo družino pri miru, on pa ne posluša. Pač res nevem. No in pač jaz itak, da nočem biti skupaj, ker sem po tem ko sva šla narazen, postala spet srečna, nisem bila več tako pod stresom in tudi moj humor sem dobila nazaj, pač res super se počutim in nočem biti skupaj z njim. Med zvezo mi je tudi govoril kako bo naredil samomor pa take stvari in vsa darila, ki sem mu jih dala še ima in jih noče vrečt stran. V glavnema nevem kaj naj. Ali naj ga blokiram se pogovarjam z njim. Res nevem.
kr
kr_ena_1
pogovori se z njim, da ga boš blokirala, če nau nehau
Uredništvo
Andreja Lamut Gazvoda

Odgovor svetovalca:
Ellii, živijo,
hvala za tvoje vprašanje. Iz tvojega zapisa je razvidno, da si bila v odnosu, kjer je bilo veliko varanja, laganja, nespoštovanja tvojih meja in napetosti zaradi njegove družine. To ni nekaj, v kar bi se morala vračati. To, da si po razhodu spet začela dihati, se smejati in biti sproščena, je zelo jasen znak, da si naredila pravo stvar.
Njegovo vedenje zdaj ni več tvoja odgovornost. Razumem, da ti je neprijetno, ker ti vsak dan piše, pritiska nate in se ne ustavi, čeprav si mu jasno povedala, da je konec. To, kar počne, ni “romantično vztrajanje” ampak pritiskanje nate in na tvojo družino. Ko nekdo ne sprejme jasnega “ne”, to ni več odnos, ampak kršenje tvojih meja. Grožnje s samomorom so zelo resna stvar in niso nekaj, kar lahko nosiš sama. Ko nekdo govori, da bo naredil samomor, to ni nekaj, kar bi ti lahko rešila. Ti nisi odgovorna za njegovo počutje ali njegove odločitve. Če bi se to ponovilo, je pomembno, da to poveš odrasli osebi, ki ji zaupaš, na primer staršu, svetovalni delavki ali učiteljici. To je pretežko breme za eno osebo, sploh pa za nekoga tvojih let.
Menim, da je popolna prekinitev stikov v tem primeru smiselna, predvsem zato, da zaščitiš sebe. Če te ne posluša, pritiska nate in piše tvoji družini, to pomeni, da tvojih meja ne spoštuje. Blokiranje je postavljanje meje, ko nekdo tvoje meje ignorira.
Ostani povezana z ljudmi, ob katerih si spet ti. Prijatelji, družina in sošolci so odnosi, v katerih si začutila, da se vračaš k sebi. To je pomembno. In to, da si se odločila zase, je izjemno pogumno.
Vse dobro.
Andreja Lamut Gazvoda, univ. dipl. Soc. Pedagoginja