Živijo!
Imamo prijateljico, ki je stara 13 let in se zanima za oba spola. Zelo nas skrbi da bi postala lejzbika. To hočemo preprečiti a nevemo kako.
Prosim pomagaj!
Lep pozdrav
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Zdravo,
Hvala za tvoje sporočilo. Verjamem, da vas to, da bi prijateljica postala lezbijka skrbi. V večini so namreč prijatelji in prijateljice okrog nas heteroseksualne osebe in je posledično to, če je nekomu všeč tudi oseba istega spola, nenavadno ali celo čudno. Rada bi predvsem izpostavila to, da je ne glede na večino, ki je heteroseksualna (da je nekomu všeč oseba nasprotnega spola) popolnoma normalno, da je prijateljici všeč nekdo, ki je istega spola oz. je homoseksualna ali biseksualna oseba. Tako čuti veliko najstnic in najstnikov, ki pa pogosto zaradi nesprejemanja ostalih čutijo stisko in začnejo skrivati pomembne dele sebe. Spolna usmerjenost je osebna okoliščina vsakega posameznika in je stvar občutka, doživljanja v sebi in ne zavestne izbire.
To se lahko tekom življenja tudi spreminja – včasih so nam všeč fantje, včasih punce, včasih pa osebe ne glede na spol. Sploh v najstniških letih, ko smo v obdobju odkrivanja sebe in svoje okolice, je raziskovanje tega, kaj je za nas okej, zelo pomembno. K temu spada tudi raziskovanje svoje spolne usmerjenosti oz. tega kdo nam je všeč in kdo nas privlači. Pomembno se mi zdi, da prijateljico raje kot da jo poskušate prepričati, naj ji bodo všeč fantje, vprašate kaj v sebi čuti in jo pri tem poskušate podpreti - zaradi prepričevanja drugih, kdo naj nam bo všeč, si ne bomo premislili. Verjetno si tudi ve ne bi pustile prepričati, da so vam všeč punce namesto fantje. Verjetno se v prijateljici dogaja veliko stvari, ki vam jih lahko pove le ona. Kot prijatelji pa v takem primeru odigramo najboljšo vlogo, ko drugemu dopuščamo, da lahko je kar je.
Topel pozdrav,
Eva Mulej Vrabič, mag. zak. in druž. štud.
svetovalnica Legebitra