zdravo,
pred kratkim sem dobila diagnozo bipolarne motnje (type 2.). psihologinja me je pozvala, naj do najinega zadnjega srečanja zberem vprašanja, ki jih imam glede nje, vendar ne vem, kaj jo vprašati.
vem, da gre pri tej motnji za obdobja depresije, ki jih prekinejo obdobja hipomanije, kar je povezano z močno čustveno nestabilnostjo. vendar res ne vem, kaj sploh vprašati. morda bi prosila vas, da mi poveste več o tem, saj sem sama precej zmedena. hkrati se mi zdi, kot da ni več nič novega za izvedeti, hkrati pa kot da vem premalo.
hvala.
• Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Diagnoza bipolarne motnje (pa tudi vsake druge duševne motnje) lahko človeka pusti v mešanih občutkih. Po eni strani je olajšanje, ker zdaj veš kaj se dogaja s tabo, po drugi strani pa verjetno nisi popolnoma prepričana kaj ta diagnoza pomeni zate osebno in kako boš z njo živela.
Kot si že sama zapisala, bipolarna tip 2 obsega obdobja hipomanije (zvišano razpoloženje, polno energije, težave s spanjem/manjša potreba po spanju, ampak brez izgube stika s realnostjo) in obdobja depresije (pomanjkanje volje, energije, motivacije, spremembe apetita in telesne teže, črne misli). To seveda ne pomeni, da nikoli ne boš v stabilnem razpoloženju - tudi ta obdobja so prisotna. Z ustreznim zdravljenjem, boljšim spoznavanjem sebe in svojih simptomov ter podporo, je možno živeti povsem normalno življenje.
Za začetek se mi zdi najbolj pomembno, da se s psihologinjo pogovorita o samih simptomih bolezni. Kako lahko prepoznaš depresijo in hipomanijo v zgodnjih fazah? Kdaj je dobro razpoloženje normalno, kdaj pa je patološko? Kaj je treba narediti, če se pojavijo opozorilni znaki? Kaj lahko narediš, da je epizod čim manj (npr. urejeno spanje, ustvarjanje rutine v življenju, izogibanje stresu in psihoaktivnim substancam)? Kdaj je potrebno poiskati pomoč v urgentni psihiatrični ambulanti?
Mogoče jo tudi vprašaš, kako bi lahko razložila družini ali prijateljem kaj je tvoja diagnoza in kako ti lahko oni pomagajo?
Če imaš dvome glede zdravil ti priporočam, da se o tem pogovoriš s psihiatrom.
Upam, da sem ti dala nekaj idej za pogovor s psihologinjo. Če pa še vedno nisi prepričana kaj bi jo vprašala, ji lahko tudi poveš tako kot nam: ''morda bi prosila vas, da mi poveste več o tem, saj sem sama precej zmedena. hkrati se mi zdi, kot da ni več nič novega za izvedeti, hkrati pa kot da vem premalo.'' Verjamem, da bo razumela in šla počasi s tabo skozi vse stvari, ki jih ona vidi kot pomembne.
Če te bo zanimalo še kaj, nam vedno lahko pišeš.
Lepo te pozdravljam,
Nejla Đikić, dr. medicine, specializantka psihiatrije