Pozdravljeni,
zanimam se za študij biopsihologije in imam nekaj vprašanj. Ker je to relativno nov študij, me zanima kakšne so realne zaposlitvene možnosti po diplomi in na katerih področjih se diplomanti najpogosteje zaposlijo.
Poleg tega me skrbi, ker sem precej empatična in čustveno občutljiva. Zanima me, ali je ta študij primeren tudi za ljudi, ki močno čutimo z drugimi, in ali lahko to predstavlja težavo pri kasnejšem delu z ljudmi. Kako študenti in strokovnjaki običajno poskrbijo, da jih delo ne izčrpa ali ne vpliva negativno na njihovo psihično počutje? In pa kako se ta program iz vseh strani razlikuje od programa psihologije?
Hvala za vaš čas in odgovor!
• Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
biopsihologija je študij, ki združuje psihologijo, biologijo in nevroznanost. Zaposlitvene možnosti so predvsem v splošnem psihološkem svetovanju, raziskovalnih inštitutih, laboratorijih, nevroznanosti, področjih podatkovne analitike, nevromarketingu ter v interdisciplinarnih zdravstvenih timih.
Glavna razlika med biopsihologijo in psihologijo:
Biopsihologija se osredotoča na biološke in nevroznanstvene osnove vedenja, več laboratorija, eksperimentov, statistike.
Psihologija se osredotoča na človekovo vedenje, čustva, osebnost, diagnostiko in svetovanje, ter vodi v neposredno delo s klienti.
Za empatične in čustveno občutljive ljudi je program primeren, saj empatičnost pomaga pri delu z ljudmi, raziskovanju vedenja in razumevanju čustev. Lahko pa je izziv pri stiku s težjimi vsebinami, zato (bio)psihologi pogosto uporabljajo supervizije, jasne meje, tehnike uravnavanja stresa, podporo kolegov in redno samorefleksijo, da preprečijo izčrpanost.
Več informacij glede študija pa ti predlagam, da si prebereš na njihovi spletni strani.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike