Zdravo,
januarja sem se staršema razkril kot biseksualec. Odziv ni bil perfekten pa tudi obupen ne. Dobim kakšne komentarje, to je pa to. Imam pa sedaj problem, da ne morem več povabiti prijateljev na obisk. Začneta se čudno vesti, ker zdaj za vsakega mislita da imam kaj z njim. Prej nikoli nisem imel težav s tem in ni bil problem, če je kdorkoli prespal pri meni. Sedaj pa obrneta vsako stvar in me sprašujeta ne primerne stvari, ali pa se grdo vedeta do mene. Kaj lahko storim?
Vidim da tudi ko bom z nekom v razmerju bo samo še večji problem. Kaj lahko glede tega naredim?
• Ga
Gay
Zdravo, nisem ravno strokovnjak ali izučen o družinski psihologiji ali whatever ampak vseeno. Kot tip ki so mu tudi všeč tipi in sem tudi sam nekaj časa nazaj to doma povedal, ti bom dal nasvet.
1. Če jim še nisi povedal jim povej da se popolnoma nič ni spremenilo, ti si vedno bil Bi le da nekaj časa nista vedela za to in mogoče niti ti sam nisi vedel da si.
2. Sam rad pravim da morata starša ljubiti svoje otroke ne glede na vse in to mojim velikokrat povem. Čeprav tebi tega ne predlagam glede na to da že imata težave s sprejemanjem.
3. Zdi se mi da so ti prenehali zaupati. Predlagam ti da jim poveš na lep in umirjen način da je tvoje ljubezensko življenje Tvoje in ne njuno in ju naj ne bi zanimalo koga želiš videvati.
4. Povej jim da zato ker se z nekom družiš še ne pomeni da spita skupaj. Straight ljudje imajo velikokrat napačno predstavo o tem kaj queer ljudje smo. Mislijo da so vsi queer ljudje pohotni manijaki, takšne pa najdeš tudi med straight ljudmi.
Upam da ti je to vsaj malo pomagalo. Res predlagam da se globoko pogovoriš z njima o tvojih željah, če te imata rada, kar verjamem da te, ne bo problema od tedaj naprej.
Lep pozdrav
• bi
bi
Ja sem jima poskusil vse te stvari obrazložiti, ampak enostavno imata tako negativno mnenje o queer ljudeh in ne moreta čez to. Ne glede na to kako se trudim te stvari razlagat, da nisem sedaj čisto nič drugačen in da je queer družba čisto ok zame. Glede starševske ljubezni sem pa obupal, iskreno mi gre kar na smeh ko vidim kakšno objavo kako imajo starši svoje otroke radi, ker se jaz počutim kot največje breme svoji družini in bog ne daj da bi komu povedal da sem bi, ker so to po njihovem mnenju samo zmešani ljudje. Popolnoma so mi nehali zaupati in vse kar naredim je po njihovem mnenju slabo in imam neke prepovedi, kot če bi bil star 14, če pa nimam prepovedi pa me ignorirata ali prezirata.
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
najprej čestitke, da si se razkril staršem – gre za zelo pomemben trenutek v življenju večine LGBTQIA+ oseb, ki pa je hkrati tudi precej stresen. Glede na to, da sam ocenjuješ, da odziv staršev ni bil preveč slab, se mi zdi, da obstaja možnost oz. pripravljenost za to, da se tudi sama bolj izobrazita o tem, kaj je biseksualnost, s čimer bosta sčasoma bolje razumela tudi tebe. Iz opisanega bi ti predlagala predvsem odprt, iskren pogovor s staršema. Dobro bi bilo, da se pogovorite o tvojih in njunih mejah, pri čemer lahko jasno poveš, da ti je ob njunem vedenju in vprašanjih neprijetno. Poskusi jima razložiti tudi, da če si biseksualen, to še ne pomeni, da te vsaka oseba tudi spolno privlači, zato je njuno domnevanje o tem enako napačno, kot če bi bil heteroseksualen in bi mislila, da te spolno privlači prav vsaka oseba ženskega spola. Upam, da boste lahko skozi iskren pogovor prišli na skupno točko in uspešno postavili meje, da bo vsem razumljivo, kaj je drugemu (ne)prijetno.
V kolikor pa bi potreboval dodatno pomoč oz. podporo, se lahko vedno obrneš na svetovalnico Legebitre. Na Legebitri izvajamo brezplačno psihosocialno svetovanje, ki poteka v obliki osebnega, telefonskega in spletnega svetovanja, podpore in opolnomočenja. V svetovanje se lahko vedno vključijo tudi starši in preko nas dobijo dodatne informacije. Za srečanje se lahko dogovoriš na 01 430 51 44, na 030 361 281 in elektronskem naslovu svetovalnica@legebitra.si
Če imaš še kakršnekoli dileme in vprašanja, sem ti vedno z veseljem na voljo za pomoč.
Lep pozdrav,
Blažka Plahutnik Baloh, mag. psih.
svetovalnica Legebitra