Imam najboljšo prijateljico ki podpira to LGBT skupnost jaz jo ne in občutek imam kot da me bo poljubila , v šoli mislijo da sva lajzbike.
Lp. BarcaGavi fan
• Uredništvo
Nina Šajt Duh

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pišeš nam glede odnosa s prijateljico, ki podpira LGBT+ skupnost. Praviš, da imaš občutek, da te želi prijateljica poljubiti. Vabim te, da najprej premisliva o tem. V kolikor želiš lahko poskušaš na nekatera vprašanja, ki ti jih bom postavila, odgovoriti kar meni ali pa le sama pri sebi.
Najprej te spodbujam, da premisliš od kod prihaja ta občutek. Ali ti prijateljica kaže, da si ji všeč? Ti je morda to povedala? Ali pa te je že kdaj poskušala poljubiti? Od kdaj se pri tebi pojavlja ta občutek? Je bil prisoten tudi preden si vedela, da je prijateljica podpornica LGBT+ skupnosti? Tukaj bi želela dodati, da če določeno skupnost in posameznike, ki so del nje, podpiramo še ne pomeni, da smo tudi sami del te skupnosti. Morda je prijateljica le »ally« torej zaveznik, ki podpira pravice LGBT+ skupnosti, čeprav ni del nje. Tudi če se opredeljuje kot del te skupnosti, pa to ne pomeni nujno, da do tebe goji ljubezenska čustva. Tudi osebe, ki so istospolno usmerjene lahko z osebami istega spola gojijo prijateljstva, brez da bi se ta razvila v ljubezenski odnos.
Ne želim pa ti dati občutka, da je to da si prijateljici všeč povsem nemogoče. V primeru, da ti to pove ali pokaže in ti ne čutiš enako, ji lahko to na spoštljiv način poveš. To da zavrneš ljubezenski odnos pa ne pomeni, da jo moraš zavrniti kot osebo in prijateljico. Spodbujam te, da ji svoje občutkeš sporočiš na način, da se bo s tvoje strani še vedno počutila sprejeto.
Praviš tudi, da na šoli mislijo, da sta lejzbiki. Če se sama tako ne opredeljuješ, je lahko zelo neprijetno, ko ti ljudje sami pripisujejo določeno spolno usmerjenost. Ko ti nekdo to reče, mu lahko mirno pojasniš, da te osebe ženskega spola ne privlačijo oziroma poveš kako se sama opredeljuješ.
V kolikor se bi želela dodatno pogovoriti o svojih občutkih te vabim, da odgovoriš na to sporočilo. Nenazadnje pa se lahko o svojih morebitnih vprašanjih (npr. Ali je prijateljica del LGBT+ skupnosti ali je samo zaveznica? Ali si ji morda všeč?) pogovoriš tudi s prijateljico. Pri tem pa te ponovno spodbujam, da si v svojih vprašanjih in tekom vajinega pogovora spoštljiva do prijateljičinega mnenja, četudi je morda drugačno od tvojega. Iskrena in globoka prijateljstva so namreč možna tudi, če se naše vrednote razlikujejo, a pomembno je, da pri pogovoru o teh razlikah ostanemo medsebojno spoštljivi.
Lepo te pozdravljam,
Nina Šajt Duh, mag. psih.