Zadnje čase (kak mesec) se izoliram od vseh ljudi, tisti ki se začnejo pogovarjati z mano odgovarjam kratko in komaj čakam da grejo. Prijateljem se ne javljam po sporočilih in nimam interesa se družiti z njimi, niti ne čutim tistega odnosa ki bi ga naj čutil s prijateljem. V šolo ne hodim več, učim se nič več ker si ne zapomnim nič. Doma bom imela pasji hotel ker se mi to zdi najbolj varna opcija. Počutim se zaostala in kot stara babica odkar imam neke psihogene ne-epileptične napade. Sem že probala it v službo pa so me zavrnili ker nisem zmogla delat. Pred 4 leti sem imela psihozo in od takrat mi v šoli gre slabo še vedno nimam srednje šole narejene, s temi napadi eno leto nazaj pa sem se čisto telesno in umsko spremenila. Jaz se trenutno malo obremenjujem s tem kakšen propad sem postala in na socialnem podrocju in pri akademskem uspehu in vedno bolj tonem v izolaciji čeprav me večino časa to sploh ne moti počutim se da mi je lažje sama s sabo in nimam niti želje po stikih niti s prijatelji niti s starši. Po drugi strani pa mislim da pri mojih 21 letih to ni ravno vredu življenje. Psihiatrinjo vidim 2 krat na leto, psihologinjo pa vsake 2 meseca in mi govorita naj se sprijaznim da je tako zaradi bolezni (imam neko osebnostno motnjo z psihotično dekompenzacijo in psihogene napade). Nikoli nisem bila izolirana ali brez volje do aktivnosti v življenju, zadnja 4 leta pa vedno bolj propadam, in nevem kako spremeniti sebe da bi bila bolj normalna, da bi se čutila povezana z svojo okolico in funkcionirala normalno.
Se opravičujem za dolgo sporočilo in hvala če boste kaj odgovorili. Lp
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da se že dlje časa, okoli štiri leta, zdraviš pri psihiatrinji zaradi psihičnih težav in obiskuješ tudi psihologinjo, verjetno gre za psihoterapijo. Če se z njima o svojih stiskah, razmišljanjih in počutju odkrito pogovarjaš, si prav gotovo deležna njune podpore. Najbrž prejemaš tudi medikamentozno terapijo. Morda bi obe strokovnjakinji zaprosila za intenzivnejšo obravnavo, pogostejša srečanja, predvsem sedaj, ko doživljaš stisko, o kateri si se razpisala in zelo spominja na depresiranje.
Ali res želiš storiti nekaj zase, korak naprej v novi smeri, ali pa nameravaš cepetati na mestu in se pritoževati o tem, česar ne zmoreš? Kaj bi videla, če bi pogledala na svoje življenje še iz kakšne druge perspektive? Če hodiš vedno po isti ulici gor in dol, vidiš vedno iste slike. Ko pa se povzpneš na balkon in pogledaš dol, je slika povsem drugačna, mar ne? Torej predlagam ti, da greš na balkon in pogledaš navzdol na to novo sliko. Prenehati razmišljati o sebi kot o nekom, ki ne zmore, ki nima kontrole in postati oseba, ki prevzame kontrolo nad svojim življenjem, je gotovo korak v pravo smer. Aktivnost je tista, ki ti bo najprej pomagala, da se rešiš malodušja in depresiranja, da zagledaš svojo sliko iz druge perspektive. Pri tem ti je lahko v pomoč načrtovanje vsakdanjih aktivnosti, torej urnik prilepljen na vidno mesto v hiši, ki ga ne samo sestaviš, ampak ga tudi dosledno izvajaš. S pomočjo različnih dnevnih aktivnosti, se posledično spremeni tudi razmišljanje in počutje. Pomembno pa je, da so aktivnosti prilagojene tebi, da jih je možno izvajati neodvisno od drugih.
Za boljši stik s samim sabo, marsikomu pomaga pisanje dnevnika. Pisanje je kot zrcalo, s pisanjem bolje spoznamo samega sebe, na dan običajno pride tudi tisto česar ni na zavestnem nivoju. To pa nam običajno pomaga pri spoznavanju svojih želja in hotenj. Si že storila kaj v zvezi z željo o hotelu za pse? Morda bi lahko pričela snovati načrte v zvezi s tem in jih tudi uresničevati.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka