Pozdravljeni!
Jaz imam kar veliko težav s sorodniki. S sorodniki se ne razumem preveč super no naša družina ne  za veliko nevem razlogov ampak nekaj pa tudi vem. Imam dve babici in enega dedka. Tista babica ki je brez dedka je dementna in se je težko pogovarjati z njo ampak to ni problem. Problem je moja babi ki ima dedinja. Vedno kadar sem na obisku me celi čas sprašuje vse kaj delajo moji starši kej delajo itd. To gre nam vse na živce samo o tem se še pogovarja z mano o ničemer drugem. Velikokrat se moram zlagati in tudi starši mi vedno rečejo če se preceč vtikava naj si izmislil kaj. Ampak problem je ker preveč dreza vame in na koncu izve. Moja mami je zelo jezna name ker sem ji povedal in tudi na Babi zato ker to sprašuje. Najhuje pa sta dve stvari. Prva stvar da mora vse kar izve Babi naprej povedat in vse skritizirat. Drugič pa da ma Babi raje eno punco ki ni z nami v sorodu kakor mene. Za njo bo naredila vse za mene pa vse zelo težko. Nikoli se do Babi nisem grdo obnašal. Starši mi pa tudi nočejo povedat. Tukaj verjetno ni pomoči. Mogoče pa mi lahko date kakšen nasvet.
Lp
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Če prav razumem, te pri sorodnikih motita predvsem dve stvari in obe sta povezani z isto babi. Prva je, da si babi prizadeva, da bi od tebe zvedela stvari o tvojih starših, ki pa jih ne ti ne tvoji starši ne želite deliti z njo. Druga pa, da imaš občutek, da ima rajši neko drugo dekle, ki ni vaša sorodnica, kar je zelo boleče.
Lahko si predstavljam, da te vtikavanje babi v vaše družinske zadeve zelo izčrpava, mogoče tudi razjezi. Si ji že povedal direktno, da se o svojih starših ne želiš pogovarjati in da želiš, da neha z »zasliševanjem«? Mislim, da je najboljša možna rešitev, da ji jasno, vendar mirno postaviš mejo. Verjetno babi ne bo odnehala takoj. Mogoče bo celo užaljena ali pa jezna, da ji boš postavil mejo. Vendar kljub temu na miren način vztrajaj, da se o tem ne želiš pogovarjati, da pa se lahko pogovarjata o čem drugem. Če ne bo nehala drezati imaš pravico tudi, da se fizično umakneš in ne odgovarjaš na njena vprašanja. Ali morda veš, zakaj tvojo babi tako zelo zanima, kaj delajo tvoji starši? In kako to, da mora o tem spraševati tebe, ne pa direktno njih? Babi lahko tudi mirno poveš, da naj se o tvojih starših pozanima direktno pri njih. Če boš na miren in vztrajen način zastopal svoje meje, se bo babi zelo verjetno slej ali prej vdala in spremenila svoj odnos do tebe.
Razumem tudi, kako težek mora biti občutek, da ima babi rajši to punco. Verjamem, da se do babi nikoli nisi grdo obnašal in da jo imaš rad. Kolikor razberem iz tvojega sporočila bi rekla, da si do nje tudi zelo potrpežljiv, čeprav ti je velikokrat težko biti v njeni družbi. Si se o tem kdaj pogovoril z babi? Včasih imamo z osebami, ki so nam zelo blizu, več konfliktov, lažje smo do njih kdaj »grdi«, saj vemo, da te osebe ne bodo kar tako odšle iz našega življenja. To ne pomeni, da teh oseb nimamo radi. Recimo, do sošolcev si verjetno bolj prijazen, previden in vljuden kot do bratov, sester ali staršev, s katerimi se brez problema kdaj tudi skregaš. To ne pomeni, da imaš sošolce bolj rad. Bi lahko bilo kaj takšnega res tudi za odnos med tabo in babi? Na koncu si omenil, da ti starši nečesa nočejo povedati. Nisem čisto razumela, kaj s tem misliš. Mi mogoče lahko bolj podrobno razložiš, kaj si želel povedati? Si se o teh občutkih pogovoriš še s kom drugim, kot s starši? Morda z dedijem ali pa kar direktno z babi?
Predlagam ti, da babi vsekakor dosledno in na miren način postaviš mejo. Imaš pravico, da z njo ne deliš stvari, ki jih ne želiš deliti, tudi če bo ona potem slabe volje. Vztrajaj pri svojih mejah. Boš videl, da bo čez nekaj časa tudi ona popustila. Kar pa se tiče o tem, da ima drugo punco rajši kot tebe, ti predlagam, da se o tem pogovoriš z nekom, ki oba pozna in mu zaupaš. Mogoče s starši ali pa dedkom.
Če ti lahko še kako pomagam, bom vesela, če mi ponovno pišeš.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije