Pozdravljeni,
Vem da je sele zacetek leta ampam izgubljam voljo. Nimam volje in energije hoditi v solo in iscem izhode. V teh dneh se bom najbrz izognila nekaterim uram ali pa bom kar ostala doma. Utrujena sem in zelo zaspana in tudi ko sem naspana se ne spravim delati za šolo ker imam misli da bom ze vnaprej neuspesna oziroma ze ko pomislim koliko snovi je me vse mini in sem raje na telefonu tako ne mislim na te stvari. Neke ideje za urnike pa to so mi nesmiselne ker ne maram rutine in da bi vsak dan se ob isti uri usedla in se ucila. Saj si delam neke sezname predmetov ki jih moram naredit ampak redko kaj zares naredim. Ne vem ali je pomanjkanje sonca amoak ze poleti v prejsnjem solskem letu je bilo isto in prejsnje leto isti cas tako da ne vem. Ne bom si postavljala diagnoz ampak vem samo da nisem vredu. Imam polno glavo misli o vseh moznih stvareh in ce bi bilo mozno bi prespala kar cel mesec vam povem. Vcasih se trudim kar spati tudi ko se zbudim in bi se lahko ze vstala raje zaspim nazaj da ne rabim premisljevat o dnevu in testih soli. Vecinoma ko se zbudim se takoj spomnim na vse obveznosti in zato raje zaspim nazaj ker res ne zmorem. Zaradi šole ne morem niti uživati v stvareh ki bi jih rada počela no saj niti za to nimam energije. Opazila sem da ko sem v stresu dobim potrebo po hrani. Nekateri predmeti v šoli me veselijo in mi je žal ce ne grem na ure. Ni še tako dalec da kar vsak teden manjkam po 3 dni ampak tako kak dan v tednu zadnjic sem sla pred matematiko domov ker nisem prenesla misli da bi sedela tam pri uri in mi je ze misel kar take neprijetme obcutke sem dobivala in bi se najraje izgubila zato sem raje sla. Mislim da ni problema v tem da vcasih ne grem ampak ne more iti v nedogled tako. Ne vem kako najti rešitev. Tudi nasploh nimam energije da bi kaj počela včasih zvečer tudi rutine ne opravim. Ne predstvaljam si kako lahko imajo nekateri še treninge popoldne saj sem želela iti na neko aktivnost ampak ure ki bi mi vzelo priti domov in kaj narediti za šolo. Zdi se mi da sem si sama v mislih ustvarila nekaj da gre čas tako hitro in dnevi minevajo in se pocutim sa nimam casa za nič. T
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Cofekk,
praviš da ti primanjkuje energije za vsakodnevne stvari, ko pomisliš na svoje obveznosti bi najraje zaspala nazaj, nimaš volje in pozornosti, izogibaš se neprijetnim stvarem ki te spravljajo v stres, imaš misli o prihodnji lastni neuspešnosti in se težko pripraviš da narediš kaj za šolo ter zase.
Slišim te, počutiš se preobremenjeno. Glavo imaš polno, pred sabo vidiš le obveznosti. Nisi zadovoljna. Zato se tako počutiš in posledično vedeš. Normalno je, da se želimo izogniti stvarem ki so nam neprijetne. Na žalost pa se večini stvari na dolgi rok ne moremo izogniti, ne s spanjem, ne z izogibanjem. Določene stvari moremo narediti in ko jih naredimo se počutimo močnejše in uspešnejše. Trik pa je v načinu kako to naredimo. Očitno je, da ti trenutni način dela ne ustreza. Počutiš se še bolj utrujeno, slabe volje, časa imaš manj, narediš pa dejansko nič. Torej lahko zaključiva da je potrebno nekaj spremeniti. In vesela sem da si to opazila tudi sama, zato si poiskala pomoč.
Kar se tiče samega učenja je potrebna sprememba v pristopu do učenja. Omenjaš urnike in rutino. Morda ti to res ne ustreza a ne boš vedela dokler ne poskusiš. Poskusi in boš videla kaj se zgodi. Morda dobiš idejo da metodo urnika prilagodiš sebi in svojim potrebam. Lahko povprašaš vrstnike kako se učijo, morda dobiš idejo. Ni potrebno da se učiš tako kot kdo drug, najdi svoj način. Kje bi se rada učila, kako, kdaj, morda s kom? Vprašaj se, zapiši in pomisli kako lahko to uresničiš. Za pomoč o učenju učenja pa lahko povprašaš tudi svetovalno delavko na vaši šoli. Šolsko delo je obsežno, zato je dobro da ga razdeliš na manjše dele, uporabiš odmore, morda nagrade. Že samo s tem da takole načrtuješ in se nato načrta držiš in ga izpelješ do konca razvijaš nove sposobnosti, ki ti bodo prav prišle celo življenje. Pri šolskem delu ne gre le za učenje šolske snovi ampak za kup drugih sposobnosti, ki jih v tistem trenutku ne vidiš. In to naj ti daje smisel, učiš se za življenje, ne samo za ocene. In seveda ne uči se samo zaradi ocen, vsaj pri tistih predmetih ne kjer vidiš smisel in te področje zanima.
Zelo pomembno pa je tudi gibanje. Sama ga ne omenjaš zato sklepam da na tem področju bolj malo skrbiš zase. Gibanje je pomembno zato ker ti pomaga stresti stres iz telesa! Pomaga dostaviti kisik celicam! Spravi te v boljše razpoloženje. In ker vse to naredi imaš več volje, energije in časa za druge stvari. Sprva morda res izgleda da ti vzame čas, a ker ti daje toliko koristnega nazaj lahko druge stvari narediš hitreje. Med drugim ti gibanje pomaga pri tem 'da sprazneš glavo'. Torej da počistiš glavo vseh nepotrebnih misli in se lažje osredotočiš na nalogo. In seveda čim manj časa preživi na telefonu. Več kot smo pred ekrani, bolj smo slabe volje, manj imamo volje do drugih bolj pomembnih stvari, nič ne naredimo v tem času in še bolj nas vleče v ekran. Iskreno ti svetujem da omejiš čas na telefonu, sprva je težko potem pa opaziš kako bolje se počutiš ko imaš nadzor nad sabo spet v svojih rokah. Poskusi, čas na telefonu zamenjaj za gibanje, boš videla kaj se zgodi ;) Ne pozabi tudi na druženje z vrstniki! Ljudje smo družbena bitja.
Praviš da imaš misli o prihodnji neuspešnosti. Verjamem da te omenjene misli ovirajo pri tem da začneš z delom za šolo, saj ne vidiš smisla. Vabim te da pomisliš na vse dogodke pri katerih si bila uspešna. Lahko so to dogodki vezani na šolo (pridobitev dobre ocene, pohvale) ali pa na druga življenjska področja (naučiti voziti kolo, sama poklicati čeprav te je bilo strah, vzpostaviti prijateljstva z drugimi, vzdrževati dobre odnose, pisati, itd.). Vsa pretekla uspešna dejanja naj te navdihnejo pri tem da zmoreš! Zmogla si v preteklosti in zmoreš tudi danes! Večkrat se spomni na to kaj vse si že dosegla, verjemi pomaga. Lahko si te stvari tudi zapišeš in ko potrebuješ večkrat prebereš. Pomisli tudi na vse to za kar si hvaležna da imaš/ da si. Hvaležnost je močno čustvo, ki nam daje moč, nas prizemlji in nas povezuje z drugimi.
Naštela sem nekaj stvari, najbolj od vsega pa je pomembno da se do nečesa novega pripraviš. Torej da si rečeš to bom naredila in to izpelješ. Včasih se je potrebno prisiliti in kasneje vidiš da je bilo vredno. Vsaka sprememba je težka, zato pa je nagrada potem toliko večja.
Verjamem vate!! In želim da tudi ti verjameš vase! Verjeti da se splača. Tu smo za vsa tvoja vprašanja in podporo na tvoji poti sprememb.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije