Živjo. Moj fant skoz neke vice stresa čez mene, pa glih noče poslušat, ko mu rečem, naj neha. Prav, da če ne bo šal, bo z mano ful dougčas, ker da nimam nobenega smisla za humor. Šale mi načeloma niso problem, sam ko jih je tok, da izpade ko da se sam norca dela, mi pa res ni več smešno. In ko mu kej rečem, mi skos vrže naprej, da se sam on trudi pa prilagaja, jaz pa kao nič ne delam za vezo. Res ne vem več, kaj nej. Rabim en pameten nasvet.
Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Zdravo,
razumem tvojo stisko in nelagodje, ki ga čutiš ob ‘šalah’ fanta. Praviš, da si mu že povedala, da ti ne ustrezajo, vendar se zdi, kot da te ne sliši.
Smisel za humor je eno izmed pomembnih področij v odnosov. In veliko posameznikom je to kar pomembno, tudi to, da se smisel za humor ene in druge osebe ujemata. Humor je lahko tudi način izražanja naklonjenosti, vendar pa naj ne preseže mejo spoštovanja. Kaj hitro lahko preraste v žaljenje in nelagodje za drugo osebo, predvsem če so šale ponižujoče, ciljajo na značilnosti posameznika, morda tudi ranljivosti, in stereotipe. In zdi se mi pomembno, da si mu že omenila, da ti takšne šale ne ustrezajo. Pomembno se mi zdi še, da postaviš mejo in da se pogovoriš o tem, kakšne šale ti in vama ustrezajo in kakšnih šal si v odnosu ne želiš (npr. o videzu, preteklih situacijah). V odnosu pa ni pomemben samo humor, ampak tudi to, da si zmoreta prisluhniti in razumeti, ko nekdo izrazi svoje doživljanje.
Ni pa humor edina oblika izkazovanja ljubezni in naklonjenosti v odnosu. Pomisli, na katerih področjih ti vlagaš v zvezo, katera so tvoja močna področja, kako pa ti on kaže naklonjenost. Morda imata le različne načine izkazovanja ljubezni, kar je povsem normalno, vendar lahko privede do tega, da se eni osebi zdi, da bolj/manj vlaga v zvezo kot druga. O vsem tem se poskusita pogovoriti, z veliko mero spoštljivosti in radovednosti.
Lepo te pozdravljam,
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)