Zdravo. Ali lahko kakšno malo bolj znano osebo, če jo vidiš v vsakdanjem življenju prosiš za avtogram? Moji starši so me učili, da to ni vljudno in da so tudi samo oni ljudje ki bi radi malo zasebnosti? Enega slovenskega športnika sem videla v trgovini s športnimi pripomočki in si ga nisem upala prositi za avtogram, ker to kao ni vljudno. Pa tudi je morda odvisno kako velika oboževalka si? Če si zelo velika potem ja, če pa nisi tako velika potem pa ni ok prositi?
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Sama se ne bi strinjala s tem, da je nujno nevljudno, če pristopiš do znane osebe in jo prosiš za avtogram. Res je, da so znane osebe v zasebnem življenju "navadni" ljudje, ki verjetno cenijo zasebnost in bi jih motilo, če bi jih na vsakem koraku ustavljali oboževalci. Se mi pa zdi, da je v Sloveniji takšnih znanih ljudi, ki bi bili oblegani s strani oboževalcev do te mere, da bi se zaradi tega počutili zelo neprijetno ali bili kakorkoli ogroženi, zelo malo.
Menim, da najpomembnejšo vlogo pri tem, kako se bo znana oseba odzvala, ko do nje pristopi oboževalec, igrata trenutna situacija in način, kako oboževalec pristopi. Pomembno je, da znaš oceniti situacijo, v kateri se oseba nahaja. Če bi bil v tvojem primeru športnik v trgovini sam ali v manjši skupini ljudi, ga verjetno ne bi motilo, če bi pristopila do njega in ga prosila za avtogram. V primeru večje skupine pa bi bilo verjetno malce težje pristopiti do njega oz. pritegniti njegovo pozornost na diskreten način. Pomembno bi se mi zdelo prej tudi oceniti, v kakšnem stanju je posameznik - npr. ali deluje dobre volje in sproščen ali pa je zelo zaposlen z nečim, razdražen ipd. V slednjem primeru bi bilo lahko neprimerno posegati v njegovo zasebnost in ga še dodatno obremenjevati.
Ključnega pomena pa je po mojem mnenju način, kako pristopiš do osebe. Priporočljivo je, da si pri vzpostavljanju stika pazljiva in vljudna ter počakaš na pravi trenutek. Ko pritegneš njegovo pozornost, se mi zdi primerno, da se najprej predstaviš in opravičiš, ker si ga zmotila. Lahko poveš, da ga zelo spoštuješ kot športnika in bi ti veliko pomenilo, če bi ti lahko dal avtogram. V takšnem primeru obstaja velika verjetnost, da bo privolil in izmenjal s teboj nekaj besed. V kolikor pa te zavrne, je seveda najbolje, da to mirno sprejmeš in se mu vseeno zahvališ za čas.
Verjamem, da se ne more zgoditi nič hudega, če pristopiš do znane osebe, se ravnaš po zgornjih priporočilih in si karseda vljudna. Najslabše, kar se lahko zgodi, je zavrnitev. Se mi pa zdi, da zna večina ljudi ceniti pogum, da oseba pristopi do njih, in se posledično na to tudi pozitivno odzovejo.
Upam, da ti je odgovor koristil, in ti želim vse dobro.
Anja Rakovec, mag. psihologije
• Cc
Cccw
Bolj konkretno- videla sem Tino Maze, njenega moža in njenega otroka. Bila sem v trgovini s svojim očetom. Videla sem jo na hodniku nakupovalnega centra ko je odhajala  oz. je že nakupila v športni trgovini. Vem, da ona odkar je končala kariero in je poročena in ima družino ceni zasebnost in kao in nima več nekega stika z oboževalci in ne vem, če se lahko kar pristopi do nekoga tako? Tudi drugi športniki, ki imajo družino bolj cenijo svojo zasebnost in se ne radi izpostavljajo. Zdelo se mi je, da morda je ne bom več videla. Mislim, saj pogosto menda zahaja v to trgovino in je Slovenija majhna dežela samo pač ni nobene garancije, da bi jo spet kdaj slučajno videla.
• Uredništvo
Anja Rakovec
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena!
Hvala za obrazložitev. V opisani situaciji se mi ne bi zdelo problematično, če bi pristopila do nje - seveda ob upoštevanju zgornjih priporočil. Četudi je gospa Maze zaključila kariero in ceni zasebnost, si predstavljam, da ji ne bi bilo tako zelo odveč izmenjati nekaj besed s teboj in ti dati avtogram. Je pa to, kot sem že omenila, zelo odvisno od situacije - npr. če bi se jim z družino kam mudilo, bi ji bilo verjetno manj do pogovora s teboj kot v primeru, da bi zgolj sproščeno nakupovali v trgovini.
Če bi torej ocenila, da je situacija primerna, in če bi ti njen avtogram toliko pomenil, da bi bila pripravljena tvegati zavrnitev (ki je navsezadnje ne moremo povsem izključiti), torej ne vidim težave v tem, da bi vljudno pristopila do nje. Verjamem, da je včasih vredno malce tvegati za stvari, ki nam veliko pomenijo, če se nam ponudi priložnost in če ocenimo, da naša odločitev ne bo imela negativnih posledic za druge. Sama v tvojem primeru ne vidim posebnih tveganj in etičnih dilem.
Lep pozdrav,
Anja Rakovec, mag. psihologije