Po nekaj mesecih raziskanja po internetu in po pogovorih z večimi avtističnimi ljudmi mislim da imam avtizem. Imam veliko znakov a vsakič ko omenim možnost mi rečejo, da ni možno saj ne izgledam kot avtistična oseba. Le redki, ki so v mojem krogu bližnjih  prijateljev sprejmejo to dejstvo in ena oseba izmed njih je tudi avtistična. Psihiatrinja mi je prav tako že dala na listo za obravnavo o avtizmu. Kako dopovem družini da je velika možnost da sem na spektru?
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Motnja avtističnega spektra (MAS) - takšen je pravilen izraz za avtizem in se zdi zelo ustrezen, saj je le-to ključno. Nimajo vsi posamezniki enakih težav in tudi ne vseh simptomov izrazito izraženih, ravno zato rečemo temu spekter. Ene značilnosti so bolj izražene, ene manj. Če si o tem že govorila s svojo psihiatrinjo ali staršem tega nisi povedala? Kaj pa boš pridobila s tem, da jim dopoveš to dejstvo? Bolj se mi zdi pomembno to, da bi te razumeli, z vsemi tvoji dobrimi in šibkejšimi sposobnostmi oziroma značilnostmi. Sama diagnoza še ničesar ne spremeni? Ali zate bi?
Le javi se še kaj,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije
• Qu
QueenK
Pozdravljeni,
prav to je problem. Staršem sem povedala čim sem menila, da sem na spektru. Problem je v tem da me ne razumejo in me nočejo razumeti. Ne želijo se na noben način prilagoditi in niti sami sebi ne priznati o možnosti. Ne želijo priznati da je možnost, da sem drugačna in da funkcioniram na drugačen način. Zato me imajo velikokrat kot čudno in se norčujejo na moj račun. Čudno je če večino življena veš, da je nekaj drugačnega na tebi in ne najlepši občutek, da ko končno najdeš razlago za način funkcioniranja, to ni sprejeto v domu.
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič
Odgovor svetovalke:
Verjamem, da doživljaš stisko ob tem. Si jim povedala, da te to nerazumevanje z njihove strani žalosti? Ni prav, da se norčujejo, vsekakor ne. To jim tudi jasno povej.
O teh vsebinah se lahko pogovoriš tudi s šolsko svetovalno službo, ali imate na šoli zaposleno psihologinjo/psihologa? Drugače pa bi ti svetovala, da se vključiš v psihološko obravnavno v bližnjem zdravstvenem domu, zagotovo imajo zaposlenega kakšnega psihologa. Tako boš mogoče lažje predelala stvari in te to nerazumevanje staršev ne bo več motilo v tolikšni meri oziroma se boš nekako okrepila.
Bi ti bila moja ideja sprejemljiva?
Lep pozdrav,