Pozdrav!
Mene nekaj zelo zanima, jaz mislim, da sem avtistična, že od malega sem bila vednooo drugačna od vseh, in tak že 1 leto pa pol ali več sem se pozanimala/prebrala vse o avtizmu (simptome, itd) sicer jih imam vse kaj sem prebrala in me zanima če je dobra ideja, da grem to povedati moji psihologinji?! Kako ji to povem? Morejo biti starši zraven ko delajo test? Še bom vedno lahko obiskovala normalno šolo če prav rabim malo več časa? Je vredu če dobim diagnozo da lahko imam service psa?( nebi hotela samo diagnozo dobiti zaradi psa, to je samo vorašanje če bom dobila diagnozo če je vredu da lahko dobim service psa) Vem, da bi mi zelo pomagalo če bi ga imela, zelo imam rada živali in se zelo dobro razumem z njimi (boljše kod z ljudmi). Upam, da to ni preveč vprašanj rada bi čim prej vedela če je vredu, da dobim čim prej diagnozo ali pa če vprašam o tem.
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se s svojim vprašanjem obrnila na naš forum. Zdi se razumljivo, da si postavljaš različna vprašanja v zvezi s svojim delovanjem, da se opazuješ in razmišljaš o sebi. V razvojnem obdobju v katerem se nahajaš je značilno, da se postopoma začnemo zavedati svoje edinstvenosti, drugačnosti, ki ji ti praviš, in zagotovo je vsak drugačen v določenih vidikih svoje osebnosti.
Na spletu lahko najdemo ogromno informacij, kar je lahko dobro; včasih pa nas te informacije lahko tudi v določeni meri obremenijo, sploh, ko raziskujemo kakšna kompleksna področja. In avtizem je zagotovo eno izmed takšnih področij. Za postavitev diagnoze potrebujemo poglobljeno oceno delovanja ter posameznike, ki so strokovnjaki in so dobro seznanjeni s področjem. Avtizem ugotavljajo strokovnjaki, ki so tudi za to pristojni; veliko jih lahko najdemo v Ambulanti za avtizem, ki deluje v Ljubljani. Prav tako pa so za to pristojni strokovnjaki (zdravniki, klinični psihologi), ki delujejo v zdravstvenih domovih in bolnišnicah.
V kolikor je to tema, ki te bremeni, je seveda smiselno, da jo nagovoriš s svojo šolsko psihologinjo (ali si morda v kakšni drugi obravnavi?), ki ti bo lahko pomagala. Tvoji razmisleki se mi zdijo super iztočnica za pogovor in raziskovanje v čem pa vidiš, da si drugačna; v čem meniš, da drugače funkcioniraš kot tvoji sovrstniki?
Pot do diagnoze ni tako hitra, da bi se to kar zgodilo in enega meseca v drugega in prav je tako, saj so to pomembne stvari, ki terjajo svoj čas, da jih podrobno preučimo.
Torej, če imaš možnost, te spodbujam, da se o tem še v živo pogovoriš s svojo psihologinjo in skupaj nagovorita omenjene teme. Kar se tiče terapevtskega psa pa ne poznam dovolj dobro tega področja; kolikor sem seznanjena terapevtski kužki zelo pomagajo posameznikom, ki imajo večje primanjkljaje, posebno na področju socialnih interakcij. Pišeš, da imaš zelo rada živali, vendar je ideja psa spremljevalca za otroke z avtizmom, v tem trenutku, 10 korakov preveč naprej, tako da dajva usmeriti razmislek kaj lahko narediš, da bi pa vseeno imela kakšnega pasjega/živalskega prijatelja. Si morda že kaj razmišljala o tem?
Lepo te pozdravljam.
Anja Mikl, mag. psihologije