Zdravo,
Star sem 15 let in v tem tednu smo z druzino in druzinskimi prijatelji sli na morje. Ko sma se s kolegico usedla v en lokal mi je en natakar deval take "dad vibes" verjetno zato ker se sam imam probleme z ocetom in v naslednjih dneh smo se zaceli veliko vec meniti tako obcutek imam kot da je nekomu dejansko enkrat mar za mene in me poslusa. Iz dneva v dan sem ga vedno bolj videl kot oceta veliko razmisljam o tem kako bi bilo lepo da bi lahko zivel pri njemu. Cez par dni se vracamo domov in ze zdaj vem da ga bom pogresal zato vam pisem ce imate kaksen nasvet glede tega? In vem da je to malce butasto vprašanje ampak me zaradi tega ker težko zgubim upanje v kaj vseeno zanima ce je mozno da bi celo lahko bil kdaj pri njemu.
Hvala
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
na morju si se skozi pogovor zbližal z natakarjem, sedaj pa ti ob misli, da druženj ne bo več, ni lahko. Razumem, da ti je težko, še posebej, ker si bil v pogovoru slišan in razumljen. V teh trenutkih, ko najdeš nekoga, ki ti izkazuje razumevanje in podporo, je precej običajno, da se navežeš nanj. Izkušnja z natakarjem ti je verjetno ponudila občutek varnosti in pripadnosti, ki ti je v danem trenutku ustrezal.
Prvo, kar bi rad poudarila, je, da navezanost na nekoga, ki je prijazen in te razume, ni nič nenavadnega. Ljudje potrebujemo povezave in občutek, da smo slišani. Kljub temu pa je pomembno razumeti, da se te povezave lahko razvijejo v različnih kontekstih in ni nujno, da bi natakar lahko postal tvoj oče ali nadomestil tvojo družino. Prav tako je odrasla oseba, ki ima poleg svoje službe tudi druge obveznosti in svojo družino ter prijatelje.
Če te misel, da ga boš pogrešal, skrbi, lahko poskusiš najti načine, kako ostati v stiku. Morda ga lahko obiščeš naslednje leto, ko boste spet na morju, ali pa si izmenjata npr. e-mail, če je to sprejemljivo in če tvoji starši in on sam nimajo nič proti. Pomembno je, da spoštuješ meje in realnost situacije.
Prav tako je pomembno, da razmisliš, kaj ti je ta izkušnja povedala o tvojih potrebah in željah. Morda je to znak, da potrebuješ več razumevanja in podpore doma. Poskusi se pogovoriti z nekom, ki mu zaupaš, morda z mamo ali drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš.
Če pa čutiš, da je situacija doma zelo težavna, se lahko obrneš na strokovno pomoč, ki ti bo pomagala najti rešitve in načine, kako se soočiti s svojimi občutki. Ne pozabi, da nisi sam in da obstajajo ljudje, ki ti lahko pomagajo. Lahko se obrneš direktno na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov v lokalnem okolju ali na osebnega zdravnika. Na voljo je tudi TOM Telefon (116 111).
Želim ti veliko poguma in moči pri reševanju tvojih težav in upam, da boš našel načine, kako se bolje povezati s svojo družino ali pa našel podporo, ki jo potrebuješ. Če imaš še kakšno vprašanje ali potrebuješ nasvet, sem tukaj zate.
Živa Pirc, mag. psihologije