Pozdravljeni,
To pišem v takem strahu, da..
Sploh nevem kako naj začnem pisat. Imam ubčutek, da me moj ata sploh ne mara.
Moja mami in ata sta skupaj in živimo skupaj. V družini sem edinka vendar imam pol brata, ki je starejši in ne živi z nami.
Moj ata se dejansko z mano lepo pogovarja, ko morem nekaj za njega naredit. Drugače pa za njega nisem .... ampak svija, klovn, cigan, drek, smrdlivc... Ko mi nekaj pade iz rok se začne smejat, klet in mi govoriti kako sem nesposobna in... Ker sem najstnica je zame značilno, da sem tečna, Samo svoja... zato je verjetno normalno, da me določene stvari motijo in pri njem me marsikaj na primer:(upam, da ne bo kaj narobe, če jih napišem,saj so lahko malo neprimerne) med kosilom, ko vsi jemo on vedno bere časopis in, ko ga kaj vprašaš napr. o tem kaj bomo delali popoldan je jezen zakaj ga motimo, če pa mu rečemo, da to ni ok pa prav tako, napr. ko se zvečer sleče svoje umazane ???? vrže na moje oz. od moje mami oblačila, ki jih boma oblekle naslednji dan in včasih so potem tudi umazana,... Ko je moja mami v službi jaz pa on pa doma se počutim ne varno in celo ogroženo saj nevem, če mi bo kaj storil. Prav tako mu ne morem zaupati ničesar saj se bojim kako jih bo sprejel napr. menstruacija, sanjski poklic, izleti... Jaz imam eno skrivnost, ki jo vemo samo mi in nihče drug zato je tudi ne bom tu pisala, in sicer on pa jo je že 2 krst izdal prijateljem in sorodnikom, zato imam tudi občutek, da me zaradi tega sestrična ne mara. Rabila bi pomoč in nasvet! Hvala
• Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
to, da si se odločila spregovoriti o svoji situaciji, kljub strahu, zahteva veliko poguma. Za vsakega od nas bi moral biti dom kraj, kjer se počutimo varne in sprejete, zato je popolnoma razumljivo, da glede na svojo situacijo doživljaš veliko stisko. Naj naprej začnem s tem, da je to, kako se oče vede do tebe, nesprejemljvo. Žaljive besede, ki si jih zapisala, posmehovanje, razkrivanje tvojih skrivnosti - vse to nas prizadane, že kadar prihaja s strani neznancev,  če prihaja s strani starša, ob katerem bi se morali počutiti ljubljeno, pa še toliko bolj boli.
Kljub temu, da se te te besede najverjetneje zelo dotaknejo, iz tvojega zapisa vidim, da si dekle, ki si želi očetove naklonjenosti in bližine, a te je strah, kako bi on reagiral na poskus tega, da se mu odpreš. Glede na to, da te je strah, ko si z njim sama in da te je bilo strah tudi pisati o tem, je nujno, da se zaupaš osebi v tvojem okolju in to čim prej. Če sta z mami v boljšem odnosu, te spodbujam, da ji izraziš, kako se počutiš. Morda tudi, da ugotovita, kako bi se lahko izognila situacijam, ko sta z očetom sama. Imaš morda še kakšnega drugega družinskega člana na katerega bi se lahko obrnila? Tudi babice, dedki, tete in strici ti lahko pomagajo. Najpomembneje je, da svojih občutkov ne držiš v sebi in da se obnreš na nekoga, ki bo na tvoji strani. Čez nekaj dni se bo začela tudi šola, kjer se lahko zaupaš bodisi razredničarki ali svetovalni  službi, šolskemu psihologu. Tudi v kolikor se zaupaš komu od družinskih članov, se mi zdi pomembno, da o tem spregovoriš tudi s kom v šoli, saj so učitelji in drugi delavci pripravljeni na soočanje s takimi situacijami in znajo tudi ukrepati na način, ki ti bo pomagal priti do rešitve. Do takrat bo verjento najbolj pomagalo, da da poskušaš, da očeta še dodatno ne razburiš - a to ni trajna rešitev, zato še enkrat, nujno je, da svojo stisko deliš z odraslo osebo.
Vesela bom tudi, če mi še kaj več napišeš o svoji siutaciji, ker ti bom tako lažje svetovala (o odnosu z mamo, o vedenju očeta, o skrivnosti, ki te teži). V kolikor te je strah, da bodo informacije preveč specifične, lahko v vprašanju tudi zapišeš, da prosiš, da je vsebina skrita (tako bo objavljen le odgovor, ne pa tudi tvoje vprašanje).
Ostani pogumna!
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)