pozdravljeni, imam 17 let kot ptrok sem odrascala tesko imam locena strasa kar je na menni pustilo velike posledice pri odrascanju svoji psihologinji hodim ze 4 leta veckrat sem bila tesnobna depresivna ampak je vse nekako izvenelo samo vendar so se mi konec decembra zacele pojavljati hujse tezave stalna anakioznost panicni napadi strah pred strahom pretirano izogibanje na zacetku sem nekako se se probala s tem soocat vendar zdaj se niti to vec nemorem nemorem it v trgovino v avto nemorem delat nic brez da dobim tesnobni val in izrazite telesne simptome kot so hitro bitje srca tresenje slabost v zelodcu omotica moja psih je predlagala pedopsihiatra saj moje tezave zdaj ze kar dolgo trajajo in zaradi njih se nasplosno zelo slabo pocutim z mami sva se odlocili za samoplacnisko pedopsihiatra danes sem imela prvi pregled dobila sem asentro in Kventiax (kvetiapin) dokler asentra ne zacne delovati zaradi moje anksioznosti in strahu meje prakticno vsega strah tudi zaceti jemati zdravila ker se bojim stranskih ucinkov in da mi bo se slabse jemati moram 1/4 teden in potem 1/2 itd.. kventiax pa pred spanjem zaradi nemira zvecer pocutim se nekako razocarano in nemocno da potrebujem tako mlada zdravila da lahko spet normalno zivim moja pedopsihijatrinja je rekla da imam anakiozno motnjo z panicnimi napadi pretirano izogibanje in sum na add in okm obsesivno kompulzivno motnjo kar pri sebi opazim pretirano perfeksionisticnost ko sem bila mlajsa sem npr nekaj razmisljala ce sem se zmotila sem se zacela jokat in morala use se enkrat predelat v glavi malo sem se zapisala se opravicujem za dolgovlacenje zanima me kaksni so stranski ucinki? kako pogosti so ? ker jaz se res nebi rada pocutila se slabse kot se ker je zame usak dan tezak za zajterk dobim anksioznost tresenje strah razmisljanje in tako zivim se skoraj 5 mesecev
Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Iz tvojega besedila je res čutiti kako dolgo nosiš veliko breme in kako težko je živeti vsak dan v strahu, napetosti in telesnih simptomih. Verjetno je tudi pedopsihiatrinja začutila tvojo stisko in ti želi pomagati z zdravili. Pomembno je da veš, da nisi šibka, ker potrebuješ zdravila. Če bi imela zlomljeno nogo, bi verjetno sprejela mavec na njo ali pa če bi imela alergijo, bi sprejela zdravila proti alergiji. Čisto isto je pri duševni bolezni. Občasno ljudje potrebujejo zdravila, da se živčni sistem malo umiri in misli razbistrijo. To ne pomeni, da boš zdravila potrebovala do konca življenja.
Simptomi, ki jih opisuješ, so značilni za anksiozno motnjo s paničnimi napadi. Prav tako navajaš, da gre pri tebi za sum na obsesivno kompulzivno motnjo. Obe bolezni se zelo uspešno zdravita s kombinacijo antidepresiva in psihoterapije. Asentra se farmakološki imenuje sertralin in je eden od najbolj varnih in najbolj uspešnih antidepresivov, ki jih mi kot zdravniki pišemo mladostnikom. Pedopsihiatrinja je predlagala počasno uvajanje zdravila (1/4 tablete teden dni, potem ½ tablete teden dni in na koncu 1 tableta na dan redno), ker se na ta način zmanjša verjetnost pojava neželenih učinkov zdravila. Najbolj pogosti neželeni učinek Asentre je slabost. Lahko pa se tudi pojavijo težave s spanjem, omotica, glavobol, zaprtje, driska, bruhanje, utrujenost, spremembe apetita, razbijanje srca, okužba zgornjih dihal itd. V največjem številu primerov se neželeni učinki ne pojavijo ali se pojavijo v blagi obliki. Prav tako čez nekaj tednov popolnoma izginejo, ker se telo prilagodi na novo zdravilo. Kventiax se farmakološko imenuje kvetiapin in je v osnovi antipsihotik. Ne rabiš skrbeti, ker v tako nizkih odmerkih kot ti ga je verjetno pedopsihiatrinja napisala ne deluje kot antipsihotik, ampak deluje sedativno in sproščajoče oz. pomaga pri spanju. Asentra potrebuje nekaj časa, da začne delovati (3-4 tedne), Kventiax pa deluje takoj, ko ga vzameš. Zato ti ga je zdravnica napisala - da lažje preživiš tisti mesec dni dokler Asentra ne začne delovati.
Če bi imela kakršnekoli hujše stranske učinke ali če bi se pojavile samomorilne misli, je potem potrebno, da se takoj oglasiš pri psihiatru.
Upam, da sem ti vsaj malo odgovorila na tvoja vprašanja. Če te še kaj zanima, nam lahko ponovno pišeš.
Lepo bodi,
Nejla Đikić, dr. medicine, specializantka psihiatrije