Zanima me, če aseksualne osebe ne privlačijo osebe na seksualnem nivoju in nočejo imeti spolnih odnosov z osebo, ali sploh nimajo potrebe po ničemer povezano s spolnostjo. Torej tudi na mastrubirajo, ne gledajo pornografije itd.
Ali je to vezano na druge osebe, na njih same ali je to čisto odvisno od osebe?
Fe
FellowAce
Hej Makuc!
Hvala, da se poskušaš izobraziti o aseksualnosti.
Za aseksualne osebe (včasih se uporablja krajšava "ace") je značilno, da jih druge osebe spolno ne privlačijo oziroma spolno privlačnost čutijo zelo redko. Aseksualne osebe, ki spolno privlačnost čutijo le do oseb, ki jih dobro poznajo in so z njimi čustveno povezani se lahko identificirajo kot "demiseksualne" tiste, ki spolno privlačnost čutijo le izjemno redko ali pod določenimi pogoji pa kot "greysexuals".
Nekateri aseksualni ljudje uživajo v seksu ali masturbaciji, ker jim je všeč občutek ali pa povezanost s partnerjem, nekaterim pa že sama pornografija povzroča nelagodje. To je povsem odvisno od posameznika. Veliko aseksualnih ljudi še vedno želi romantično zvezo.
Če te zanima več, pa si lahko prebereš tudi na tej strani: https://www.asexuality.org/?q=attitudes.html
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Naj napišem nekaj več o aseksualnosti, o kateri sprašuješ. Aseksualnost je oblika spolne usmerjenosti – bolje rečeno spolne neusmerjenosti. Takšne osebe nimajo prisotnih spolnih potreb. Spolnost jih preprosto ne zanima, ne čutijo spolne privlačnosti niti do nasprotnega niti do istega spola, tudi nimajo potrebe po samozadovoljevanju. To pa ne pomeni, da nimajo čustev. Prav tako kot ostali ljudje imajo čustvene potrebe, ki jih zadovoljujejo na različne načine. Pogosto si tudi želijo intimnejšo zvezo z drugo osebo, vendar brez spolnosti. Za aseksualce je značilno, da je takšna njihova spolna (ne)usmerjenost stalnica skozi vse življenje, le malo od njih postane aseksualnih kasneje.
Vzroki takšne (ne)spolne identitete so lahko telesne ali pa duševne narave. Pri telesnih vzrokih gre za hormonske ali kakšne druge motnje telesne narave, ki bi se najverjetneje odražale tudi še kje drugje, ne le na odsotnosti spolnih potreb. Vzroki duševne narave so pa lahko zelo različni in raznovrstni (travme iz otroštva, napetosti in travme v družini, huda razočaranja in travme v odnosih z nasprotnim ali istim spolom idr.). Zavračanje spolnosti naj ne bi bilo prirojeno, ampak pridobljeno.
Brane But, univ. dipl. psiholog