Živjo
Stara sem 25 let in še nikoli nisem imela fanta ali spolnih odnosov. Nimam neke želje po tem. Strah me je bližine in zaupanja, kaj če bom prevarana.
Nekaj fantov mi je bilo všeč, ampak niso pokazali zanimanja za resno zvezo in zato sem sama. Pomislila sem na matchme agencije, a mi je škoda denarja. Zaljubila sem se v enega fanta na zabavi, mu pisala na instagram, a mi nikoli ni odpisal. Od takrat imam visoka pričakovanja in druge primerjam z njim. Mislim, da bom samska do konca življenja. Občutek imam, da je z mano nekaj narobe. Prijateljice imajo že v planu poroke, jaz pa še zmenka ne dobim. Sem aseksualna ali samo brez zanimanja?
• ja
jakob 123412
Ta pravi bo prišel ko bo čas. Ljudje najdejo svojo pravo ljubezen tudi po 30 letu, tako da se ne sekiraj, nisi edina. Po drugi strani pa poskusiti ni greh.
• Uredništvo
Kiara Katarina Florjanič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vesela sem, da si se nam odprla s tako osebno tematiko. Najprej bi ti rada povedala, da dejstvo, da pri 25 letih še nisi imela partnerja ali spolnih odnosov, ne pomeni, da je s tabo karkoli narobe. Prav tako ne pove ničesar o tvoji vrednosti, privlačnosti ali o tem, kakšna bo tvoja prihodnost. Veliko ljudi svoj prvi odnos doživi kasneje, kot si predstavljamo, le da se o tem manj govori.
Če za trenutek odmisliva prijateljice, poroke in pričakovanja okolice, kaj bi si zase resnično želela? Ob branju tvojega sporočila imam občutek, da si na neki ravni romantičnega odnosa vseeno želiš, še posebej ker pišeš, da si bila zaljubljena. Hkrati pa praviš, da nosiš tudi določene strahove glede bližine, zaupanja in možnosti, da bi bila prizadeta. Glede varanja žal nihče ne more dobiti zagotovila, da v odnosu ne bo nikoli prizadet, saj vsak odnos vključuje določeno mero tveganja in zaupanja. Če v sebi čutiš željo po bližini ali romantičnem odnosu, bi bilo škoda, da bi te strah pred možno bolečino ustavil, še preden bi si sploh dala priložnost. Seveda ni treba hiteti ali iti čez svoje meje, je pa smiselno raziskati, ali je v ozadju res odsotnost želje ali predvsem strah pred tem, da bi bila prizadeta. Si se kdaj ob kom počutila dovolj sproščeno, da si si želela več bližine, tudi če ne nujno spolnosti?
Opazila sem tudi, da omenjaš fanta, ki ti ni odpisal, in da druge primerjaš z njim. Včasih se zgodi, da osebo, ki je v resnici nismo dobro spoznali, nekoliko idealiziramo in si predstavljamo, kakšna bi lahko bila. Takrat lahko drugi ljudje delujejo manj zanimivi, čeprav jim sploh še nismo dali priložnosti, da bi jih zares spoznali.
Sprašuješ se tudi, ali si morda aseksualna. Na podlagi nekaj stavkov je to težko oceniti. Aseksualnost pomeni, da oseba ne doživlja ali zelo redko doživlja spolno privlačnost do drugih ljudi. Nekateri aseksualni ljudje si vseeno želijo romantičnih odnosov, drugi ne. Možno pa je tudi, da trenutno preprosto ne čutiš velikega zanimanja za spolnost ali odnose, morda zaradi svojih strahov, življenjskega obdobja ali drugih razlogov. Ni nujno, da si moraš že zdaj postaviti neko oznako. Dovoli si raziskovati, kaj si želiš in kako se ob tem počutiš.
Če si romantičnega odnosa želiš, si vzemi čas in pojdi s tempom, ki ti ustreza. Ni treba hiteti ne v zvezo ne v spolnost. Zaupanje se gradi postopoma in povsem v redu je, da potrebuješ več časa, da se ob nekom počutiš varno. Če pa ugotavljaš, da te ne romantični odnosi ne spolnost zares ne zanimajo, je tudi to povsem v redu. Vsak človek ima svojo pot. Ob tem pa bodi prijazna do sebe in se ne ocenjuj skozi primerjave z drugimi.
Lep pozdrav,
Kiara Katarina Florjanič, dipl. psihologinja (UN)