Dober vecer,
Res sem v stiski pri izbiri srednje šole. Zelo rada bi šla na aranžersko šolo v Ljubljani in bivala v dijaskem domu. Nisem iz Lj ampak me mesto res pritegne saj odraščam v mali vasi sredi ničesar in mislim, da bi bilo življenje v mestu in dijaškem domu super zame. Problem je da moji starši ne podpirajo da grem na aranžersko in eden od niju da sem v dijaškem domu. Govorita mi, da če grem na aranžersko ne bom mela dobrega poklica ali prihodnosti, ampak jaz na pol vem kaj hočem. Pogovorila sem se že s svetovalno delavko na šoli in mi je svetovala, da ju še naprej prepričujem ipd. Starša me res ne podpirata pri tem, eden mi še na informativni dan tam ne "dovoli" iti ker pravita da me nikoli ne bota pustila na to šolo.
Medtem ko hočem na aranžersko mi je všeč tudi ekonomska. Ampak imam precej slabe ocene iz matematike in mi številke na splošno ne ležijo. Zato zagotovo nisem za tam. Zanima me kakšen manadzment ali marketing ampak to se lahko naučim tudi na aranžerski ker mi je res všeč predmetnik tam.
Res nevem kaj naj storim ker sta starša zelo proti tem ampak druge opcije nimam ker me nič drugega ne zanima ražen aranžerstvo.
Kako ju naj prepričam da mi pustita iti tam? Nevem več kaj naj storim.
Hvala :)
• Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če sem te prav razumela, se želiš vpisati naslednje šolsko leto na program aranžerski tehnik v Ljubljani, kar bi pomenilo, da bi bivala v Ljubljani v dijaškem domu. Tvojima staršema se tvoja odločitev ne zdi primerna, saj menita, da z dokončano aranžerkso šolo ne boš imela primernih možnosti za opravljanje svojega poklica. Glede na tvoj zapis te vaša šolska svetovalna delavka pri tvoji izbiri podpira.
Zanima me, če je tvoja svetovalna delavka že govorila s tvojimi starši in če ste morda imeli skupni sestanek z njo? Izbira srednje šole terja kar precej odgovornosti in starši si seveda želijo za svoje otroke, da bi si izbrali poklic, ki jim bo omogočal čim bolj lagodno prihodnost. Morda bi bilo dobro, da bi se s tvojimi starši pogovorila tudi vaša šolska svetovalna delavka, da bi lahko skupaj ugotovili, kaj so glavne ovire in česa jih je strah pri tvoji odločitvi za srednjo šolo. Verjamem, da jim ob misli na odhod v dijaški dom ni prijetno, ker je težko spustiti odgovornost za lastnega otroka v tuje roke; lahko, da dejansko ne vedo, kakšne možnosti zaposlitve  ponuja program, morda so v ozadju tudi finančni razlogi,... Vsekakor bi koristilo, da bi se tvoji starši pogovorili s šolsko svetovalno delavko, drugi korak pa bi bil, da bi šli vsi skupaj pogledat program tudi na informativni dan, kjer bi si lahko ogledali tudi dijaški dom.
Omenila si, da te zanima tudi program ekonomski tehnik, ampak dvomiš, da boš zmogla program, ker imaš pri matematiki slabše ocene. Res je, da je na ekonomski šoli precej matematike, vseeno pa pojdi na informativni dan tudi tja, ker ti bodo tam profesorji in dijaki najbolje znali razložiti, koliko bi bile tvoje oocene pri matematiki ovira za ta program.
Ne vem sicer, od kod prihajaš, ampak imaš morda možnost vpisa tudi na program medijski tehnik v tvojem kraju? Ker te zanimajo mediji in marketing, bi bil mogoče tudi to lahko ustrezen program zate?
Vsekakor sporoči, kako se boš odločila. Držim pesti, da se čim bolj gladko izzide tudi s starši.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja
• Ka
Kay
Pozdravljeni !
Trenutno se peljem na informativni dan na aranžersko, dopoldne sem bila na oblikovanju v novem mestu saj moja starša želita da grem tam ampak ima program prevec grafičnega oblikovanja in dela z računalniku kar mi ni najbolj všeč.
V ponedeljek po počitnicah grem sama na pogovor k svetovalni delavki in bom predlagala, da se organizira sestanek s starši!
Hvala za podporo :)